Strona 1 z 2
modul domykania
: ndz maja 10, 2009 09:01
autor: grzes900
Witam, moze ktos pomoc w rozpracowaniu schematu domykania szyb.
schemat centralnego zamka w poscie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59890 - podpiolem wg porady JayT i wszystko gra ale mam teraz problem z modulem
chodzi mi do jakiego kabla podpiac przewod rozowy i pomaranczowy? z gory dzieki za pomoc
: ndz maja 10, 2009 12:57
autor: spec
Jeśli masz oryginalne elektryczne szyby i centralny zamek to powinieneś mieć już moduł domykania.
: ndz maja 10, 2009 21:46
autor: grzes900
szyby montowalem teraz dopiero, a centralny oryginalnie mialem na kluczyk i tez dokladalem sterownik
: ndz maja 10, 2009 22:22
autor: Paweł Marek
nie bardzo kapuję ten schemat, ale zamykanie szyb realizujesz poprzez podanie ze sterownika impulsu plusowego (odpowiednio długiego ) na ten sam kabel szary który zamyka central.
: ndz maja 10, 2009 23:26
autor: grzes900
ale mowisz o szarym przewodzie w aucie? bo szary wychodzacy ze sterownika to drugi kanal i to 1sekundowy to raczej by nic nie zdzialal. Ja tez nie umie rozpracowac tego schematu ja na poczatku obstawialem kabel zielony wychodzacy z centralki do zamykania auta i probowalem tak podpiac ale nie ruszyl. Ale zastanawiam sie ktory kabel steruje szyberdachem bo po zamknieciu zamkow szyber sie zamyka do konca i to napewno jest sygnal30sekundowy - tylko ktory steruje szybrem???????? niewiem czy dobrze kombinuje
[ Dodano: Pon Maj 11, 2009 01:27 ]
a moze ja nie musze miec modulu i wystarczy kominacja kablami ze sterownika zamka centralnego???????????????
: ndz maja 10, 2009 23:42
autor: fleshu
No tu się zgodze! -dziwny ten schemat jest! Różowy to pewnie sygnał zamykania z twojej dokładanej centralki. Pomarańczowy to pewnie około 30s sygnał plusa na zamknięcie szyb - czyli zmostkowany z + od siłownika. Więcej kabli przecie nie jest potrzebne - tylko jeszcze zasilanie styknie - czyli czarny i czerwony. Podanie impulsu na różowy spowoduje pojawienie się sygnału + (o jakimś czasie) na pomarańczowym.
Wszystko poskładane na przekaźniku czasowym. Ale po co oznaczenie przełączników i siłowników - ja bym to prościej rozwiązał. Jak masz miernik to podłącz to ustrojstwo pod aku i posprawdzaj. Być może ten zielony, biały, niebieski, brązowy Mają coś wspólnego z końcem domykania szyby albo z otwartymi drzwiami - ja nie łapie tych wymienionych. hehehe
: pn maja 11, 2009 00:01
autor: grzes900
wiesz co ten bialy,zielony niebieski i brazowy maja znaczenie bo mowiac o samym systemie elektrycznych szyb to kable nie ida prosto do silownikow tylko przez przyciski nimi sterujace a kazdy przycisk ma 4 piny czyli ja to rozumuje tak ze jak bys podal tylko plus 30 sekundowy to bys musial miec przycisk zwarty bo inaczej prad nie poleci dalej do silownika chyba ze olac przyciski i tylko podac plus 30s prosto na silowniki szyb ale z drugiej strony to spale je bo po zamknieciu szyb do konca nic nie zatrzyma tego silnika i bedzie krecil az 30s minie. A tak wogle to ktory kabel daje plus na szyber???????????????
: pn maja 11, 2009 00:42
autor: fleshu
No fakt - ale zwarty przycisk jest jak mostek! i tak popłynie 30s sygnału. Więc chodzi o krańcówki - bo orginalny system ma czujnik elektroniczny domknięcia szyb - jak się zamknie lub napotka szyba przeszkodę w zamykaniu to system odcina napięcie. Jak by było inaczej to by dużo ciekawskich miało obcięte ręce albo głowy. heheheh
[ Dodano: 11 Maj 2009 00:57 ]
Ja myślę że orginalnie - w przypadku wystąpienia zwiększonego poboru prądu - zatrzymany silnik pobiera więcej prądu niż silnik w ruchu - jeżeli potrwa to ze 2 s to sterownik odcina napięcie (etap domknięcia szyby). Jeżeli ci brak orginalnego sterownika no to będzie problem - lepiej żeby nikt łap nie wkładał podczas zamykania (mam nadzieję że nie masz dzieci?!). Ale mogę się mylić - bo nigdy nie podpinałem tego do wersji bez sterownika.
: pn maja 11, 2009 17:50
autor: grzes900
rozpracowalem kable bialy zielony niebieski i brazowy, schemat jest glupio narysowany ale w chodzilo o przeciecie kabla pomiedzy przelacznikiem a silnikiem tam gdzie pojawia sie plus przy zamykaniu i dopiecie kabli zielony i bialy tak ze tworzy sie obieg ale przez modul. Nie wiem tylko gdzie podpiac rozowy i pomaranczowy do mojego sterownika zamka centralnego - wie ktos???????
: pn maja 11, 2009 18:53
autor: fleshu
Czyli pomarańczowy to by był sygnał + z zamykania siłownika w centralnym zamku - spięty z sygnałem zamknij i twoim alarmie. A różowy?
[ Dodano: 11 Maj 2009 19:01 ]
Albo różowy dostaje sygnał zamknij z alarmu a pomarańczowy wysyła sygnał do zamknięcia siłowników w zamkach?!
: pn maja 11, 2009 19:11
autor: grzes900
alarmu brak ,mam tylko centralke zamka i wlasnie o to mi chodzi do ktorych kabli sie dopiac wedlug tego schematu rys3
http://www.starmach.pl/sc...mster+_sch2.jpg
: pn maja 11, 2009 19:56
autor: Paweł Marek
nie działa ten link. kabli do silnika nie przecinaj, masz się dopiąć do szarego od instalki samochodu i podać długi impuls plusowy na nieg. Użyłbyś wyszukiwarki bo to już było tyle razy szczegółowo opisane...
: pn maja 11, 2009 21:00
autor: grzes900
zanim napisalem to szukalem tematu podobnego no ale poleglem, rzeczywiscie link nie dziala sorry - daje rysunek
i tak mam podlaczony centralny i szukam wlasnie do ktorych kabli wpiac sie rozowym i pomaranczowym z modulu domykania szyb
sorry jezeli zle uzylem szukajki
: pn maja 11, 2009 21:48
autor: Paweł Marek
Gdzie tam masz pomarańczowy to w ogóle nie widzę, a różowy dajesz przecież pod stacyjkę. Mniejsza z tym. Ustawiasz w opcjach czas 30 sekund i zamykanie dajesz do szarego a otwieranie do zielonego. Kable te znajdziesz w wiązkach do drwi albo przy pompce. Trzeci schemat z tej instrukcji - foioletowe do plus 12v stałego.
http://www.cuprimex.pl/SCHEMAT%20ZAMSTER%20plus.pdf