Strona 1 z 1

Silniczek krokowy

: wt paź 04, 2005 16:46
autor: yaru
Witam. W zwiazku z szalejacymi obrotami mojego golfa 3 przyszedl mi do glowy pomysl. Obroty teraz mam mneij wiecej 2000 tys. Teoretycznie jak odlacze silniczek krokowy (ta wtyczke z 4 pinami) obroty powinny zmalec az do calkowitego odlaczenie silnika. Piszcie co na ten temat myslicie. Jezeli obroty nie zmaleja to znaczy ze wina nie lezy w silniku krokowym( tylko ciekawe jak nie tu to gdzie ??? )

: wt paź 04, 2005 18:22
autor: daaroo
niekoniecznie musza zmalec, wtedy wskazywalo by to na cos innego

: wt paź 04, 2005 20:29
autor: Adamtd
główne zadanie silniczka krokoego to działanie kiedy silnik pracuje nie biegu jałowym, więc przy 2000 możesz nic nie zobaczyć a na jałowym też nie powiedziane że zgaśnie

[ Dodano: Wto Paź 04, 2005 20:32 ]
yaru pisze:Witam. W zwiazku z szalejacymi obrotami mojego golfa 3 przyszedl mi do glowy pomysl. Obroty teraz mam mneij wiecej 2000 tys. Teoretycznie jak odlacze silniczek krokowy (ta wtyczke z 4 pinami) obroty powinny zmalec az do calkowitego odlaczenie silnika. Piszcie co na ten temat myslicie. Jezeli obroty nie zmaleja to znaczy ze wina nie lezy w silniku krokowym( tylko ciekawe jak nie tu to gdzie ??? )
czy ja dobrze to teraz zrozumiałem - masz na biegu jałowym 2000 ????? czy tylko przy takiej prędkości chcesz odpiąć wtyczkę????

: wt paź 04, 2005 20:32
autor: czykryszard
jeżeli coś z układu sonda ,silnik krokowy,przepustnica padnie lub odłączone zostanie komputer wchodzi w tryb awaryjny i obroty biegu jałowego utrzymuja sie na poziomie 1500-2500obrotów

: wt paź 04, 2005 21:31
autor: WODA
wg mnie po odłączeniu silniczka krokowego silnik powienien sie wylaczyc.tak by sie dzialo jakby silniczek byl zdrowy.Na początek wyczyść go, spróbuj wyjąć silniczek i wstaw go na cala noc do benzyny ekstrakcyjnej.

: wt paź 04, 2005 21:42
autor: Gwiazdor
Jeżeli obroty się otrzymują na poziomie 2000 i wtedy odłączysz silniczek to nic się nie stanie. Nie ma takiej możliwości żeby się coś zrobiło. Odłączasz i silniczek staje w miejscu. To nie pneumatyka że spada ciśnienie i bolec silniczka chowa się.

Jeżeli rozbierze się silniczek krokowy to w środku jest zwyczajny elektryczny silniczek jak w zabawkach. W MK2 ma o jeden pin mniej bynajmniej w 1.8. Mam i z MK3 i z MK2 silniczkek. Sam silniczek jest przeważnie sprawny. Żadko kiedy się psuje. Winą szalejących obrotów są styki szczególnie ten od biegu jałowego i stąd cała przyczyna.

Niestety czyszczenie działa bardzo krótko. Koszt używanego to około 100zł a nowy w ASO coś koło 300-400 (nie jestem pewien)

Niestety np w MK2 1.8 silniczek krokowy to jedna z większych bolączek tego modelu.

Ostatnio wymieniałem :grin:

: wt paź 04, 2005 22:24
autor: andrus
Witam!
Mam dokladnie ten sam problem w Golfie 1.4i.
Przyczyny sa dwie:silniczek krokowy i TPS.Wymiana powinna pomoc ale nalzey uwazac zeby pochodzily od silnika takiego jaki mamy bo wbrew oznaczenia sa tam nieco zmienione parametry.
(tak mi sie wydaje bo jeszcze tego nie usunalem i wszystko wskazuje ze to wina tych czesci).
Pozdrawiam