Wyciekający w szybkim tempie płyn chłodniczy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jkidd2003
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:22
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Wyciekający w szybkim tempie płyn chłodniczy

Post autor: jkidd2003 » pt maja 08, 2009 14:11

Witam,

Od około tygodnia średnio, co 24h ucieka mi 1l płynu chłodniczego. Próbowałem specyfiku o nazwie stop-leak, ale to nie pomogło. Martwię się, że mogło wręcz zaszkodzić, bo poczytałem trochę opinii na forum. W każdym razie wczoraj podjechałem do mechanika i stwierdził, że do wymiany jest pompa wody. Czyli chłodnica jest raczej cała i niepotrzebnie wsypywałem to "coś". Można jakoś sprawdzić, czy nie zapchała się przypadkiem? Nie znam się za bardzo na mechanice, dlatego chciałbym zapytać Was, czy mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny tego wycieku? Jeśli tak, to jakie? Możecie doradzić mi jakiej firmy pompę zakupić i jaki może być koszt wymiany? Widziałem, że ceny wahają się w granicach 40-80 zł, a mechanik zawołał 250 zł za pompę z robocizną. Czy jest to normalna cena, czy jednak trochę przesadna?

Z góry serdecznie dziękuję za pomoc!

Z pozdrowieniami,
JasonKidd



Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sewooo » pt maja 08, 2009 14:17

jkidd2003, pompa pompa a co ma pompa do wycieku?? gdzieś masz jakąś nieszczelność, posprawdzaj na wężach czy jakaś obejma nie puściła , bo pewnie na postoju nic nie widać tylko w czasie jazdy ci to spitala. przeglądnij najpierw węże może jakiś się gdzieś przetarł od wibracji bo gdzieś opierał? :chytry:



jkidd2003
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:22
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: jkidd2003 » pt maja 08, 2009 14:20

sewooo pisze:jkidd2003, pompa pompa a co ma pompa do wycieku?? gdzieś masz jakąś nieszczelność, posprawdzaj na wężach czy jakaś obejma nie puściła , bo pewnie na postoju nic nie widać tylko w czasie jazdy ci to spitala. przeglądnij najpierw węże może jakiś się gdzieś przetarł od wibracji bo gdzieś opierał? :chytry:
Mechanik powiedział, że jest wyciek na pompie. Nie wiem, jak to mam rozumieć... Tylko chyba tak, że jest do wymiany. A płyn ucieka również na postoju. Rano widać plamę po nocy i ubytek w zbiorniczku.



Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sewooo » pt maja 08, 2009 14:27

jkidd2003,
masz tu pocztaj sobie może coś ci to pomoże
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... pompa+wody

[ Dodano: 08 Maj 2009 14:30 ]
i tu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... pompa+wody

[ Dodano: 08 Maj 2009 14:33 ]
i jeszcze tu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... pompa+wody

ogólnie to sporo info możesz znaleźć i nie dac zarabiać mechanikowi
ucz sie samemu coś zrobić no chyba że masz gruby portfel :helm: POZDRO



Lampo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: wt lut 03, 2009 20:49
Lokalizacja: WE
Kontakt:

Post autor: Lampo » pt maja 08, 2009 14:33

powiem Ci tak
nalej płynu na full
zakręć koreczek i odpal silnik
jeśli będzie wyciek z pompy to zacznie się lać mały strumień
2 sprawa sprawdź w jak szybkim czasie gumowe przewody przy chłodnicy zrobią się twarde
Ja mam co prawda 1,3 ale miałem podobna sytuacje
z tym że u mnie na początku pękł przewód przy chłodnicy
a potem pękł plastikowy króciec przy silniku w który wsadzasz termostat
Jeśli przewody zrobią się na kamień to masz 1 podejrzenia o uszczelkę pod głowica

[ Dodano: 08 Maj 2009 14:38 ]
dodam
że za nim się z czaiłem że to uszczelka pod głowicą
to wyrzygałem na naprawy 580zł wraz z robocizną


Mój Golf na co dzień
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2899442#2899442

jkidd2003
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:22
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: jkidd2003 » pt maja 08, 2009 14:51

Dziękuję Wam za pomocne rady. Zaraz poczytam i zabiorę się do sprawdzania. Mam jeszcze takie pytanie odnośnie wymiany pompy - znalazłem dwa rodzaje, z obudową i bez. Jeśli będę wymieniał to, którą wybrać? Jestem zdecydowany na firmę Hepu.



Gallus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 10:12
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Gallus » pt maja 08, 2009 17:32

jesli będzie Ci to wymieniał mechanik.. to nie daj się naciągnąc ze trzeba też wymieniac rozrząc.. w wiekszosci silników wymiania się prz pompie wody także rozrząd i na odwrót...
ale akurat przy 1.6 nie a takiej potrzeby.

pozdrawiam!



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » pt maja 08, 2009 20:46

pompa cieknie kiedy jest w ruchu, a cieknie z niej tak jak jest zuzyta, i nie musi sie z niej lac, skoro mechanik stwieedzil ze to pompa to napewno jest to pompa. Nie trzeba fachowca zeby stwierdzil wyciek z pompy. A co do tego proszku to wylac plyn i zalac wode, niech pochodzi sobie pare minut i spuscic, bedzie napewno dobrze, i nic ci nie zapcha chyba ze nasypalec potrojna dawke.



jkidd2003
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:22
Lokalizacja: Bartoszyce
Kontakt:

Post autor: jkidd2003 » pt maja 08, 2009 22:57

Gallus pisze:jesli będzie Ci to wymieniał mechanik.. to nie daj się naciągnąc ze trzeba też wymieniac rozrząc.. w wiekszosci silników wymiania się prz pompie wody także rozrząd i na odwrót...
ale akurat przy 1.6 nie a takiej potrzeby.

pozdrawiam!
O rozrząd się nie martwię, bo był wymieniany 4 dni temu.

[ Dodano: 08 Maj 2009 23:00 ]
chmurapawel pisze:pompa cieknie kiedy jest w ruchu, a cieknie z niej tak jak jest zuzyta, i nie musi sie z niej lac, skoro mechanik stwieedzil ze to pompa to napewno jest to pompa. Nie trzeba fachowca zeby stwierdzil wyciek z pompy. A co do tego proszku to wylac plyn i zalac wode, niech pochodzi sobie pare minut i spuscic, bedzie napewno dobrze, i nic ci nie zapcha chyba ze nasypalec potrojna dawke.
OK, a możesz mi napisać, jaki może być koszt wymiany tej pompy (zakładam, że kupię ją sam)? Co do proszku, to wsypałem go sporo i mam najgorsze przeczucie, bo nie grzeje za bardzo nawiew. Czy to może oznaczać, że się coś pozapychało i chłodnica do wymiany?



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » sob maja 09, 2009 09:06

moze tez oznaczac ze pompa juz slabo wydala, i masz slaby obieg, najlepiej jak najszybciej spusc plyn i zalej go woda, czym szybciej tym lepiej.



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » sob maja 09, 2009 09:36

chmurapawel pisze:pompa cieknie kiedy jest w ruchu, a cieknie z niej tak jak jest zuzyta, i nie musi sie z niej lac, skoro mechanik stwieedzil ze to pompa to napewno jest to pompa. Nie trzeba fachowca zeby stwierdzil wyciek z pompy.
dokladnie. Na dole pompy jest cos w rodzaju zaworu. Jeśli będzie się zacierać to leje się z niego.Pozatym przeciez wystarczy odpalić auto i zajrzeć pod niego żeby stwierdzić gdzie cieknie.
Ostatnio zmieniony sob maja 09, 2009 09:37 przez CQ, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob maja 09, 2009 09:42

jkidd2003 pisze:Czy to może oznaczać, że się coś pozapychało i chłodnica do wymiany?
oczywiście że może coś się zapchać, dlatego raczej sypanie tych prszków to na własne ryzyko. Z tym że raczej te elementy które mają najcieńsze światło czyli nagrzewnica oraz wężyk odwpoeitrzający.
Jeśli faktycznie zapchałeś nagrzewnicę to napisz to tutaj ku przestrodze. Ja zrobiłem ten błąd mając jeszcze jetkę z gaźnikiem. W gaźniku całe grzanie oraz nagrzewnica wszystko się zatkało. Nauczyło mnie to: niczego nie sypać!


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » sob maja 09, 2009 09:43

jkidd2003 pisze:Dziękuję Wam za pomocne rady. Zaraz poczytam i zabiorę się do sprawdzania. Mam jeszcze takie pytanie odnośnie wymiany pompy - znalazłem dwa rodzaje, z obudową i bez. Jeśli będę wymieniał to, którą wybrać? Jestem zdecydowany na firmę Hepu.
Z SKF'u jest więcej niż dobra. Zanim kupisz nową odkręć starą razem z obudową i na stół. Próbuj odkręcić śruby łączące pompę z obudową. Masz 60% szans ze bez podgrzewania palnikiem z butlą gazową któraś się ukręci. Jeśli tak to kombinacje ze spawarka lub kupno pompy z obudową a to już spory wydatek. Ja jak pierwszy raz rozbierałem to dwie pierwsze ukręciłem. Po podgrzaniu palnikiem reszty okazało się ze śruby były na klej.

[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 09:46 ]
chmurapawel pisze:moze tez oznaczac ze pompa juz slabo wydala, i masz slaby obieg, najlepiej jak najszybciej spusc plyn i zalej go woda, czym szybciej tym lepiej.
a po co?
Ostatnio zmieniony sob maja 09, 2009 09:44 przez CQ, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 427 gości