Strona 1 z 1

Wciskane czy wkręcane zaciski

: pt maja 08, 2009 12:33
autor: kameh1
Witam jak powyżej potrzebuję się dowiedzieć czy w VW Jeeta z 2006 roku na tylnych kołach są wciskane czy też wkręcane zaciski? Wiem że banalne pytanie ale jednak nigdzie nie mogę znaleźć na nie odpowiedzi :kac:

: pt maja 08, 2009 12:35
autor: jachu_80
stawiam ze sa wkrecane!!!!!

: pt maja 08, 2009 12:44
autor: gibon.vw
popatrz na allegro kiedyś widziałem tam zaciski na tył od jetty i raczej były wkręcane

: pt maja 08, 2009 14:12
autor: GMS
na 100% wkręcane ,trzeba je dociskać i wkręcać bo inaczej nie wejdą dlatego jest pomocny specjalny przyrząd chociaż można sie obejść i bez niego różnymi sposobami...
pozdrawiam

: pt maja 08, 2009 20:12
autor: sas_gti
jw. Tłoczki się wkręca jednocześnie lekko pchając. Samo pchanie zniszczy wkład tłoczka a samo wkręcanie nie zawsze zda egzanim.

: pt maja 08, 2009 21:37
autor: grandi
Wiem że jest to prze.. ja uwaliłem kiedyś tak tłoczek w polonezie i pusścił bo tłoczek musi wejsc na slimak

: pt maja 08, 2009 23:10
autor: golfer_1984
kameh1, jak ściągniesz zacisk i na tłoczku są dwa wycięcia na przeciw siebie to na 100 są wkręcane przy jednoczesnym wciskaniu. Ale i tak stawiam że są wkręcane!!!

: sob maja 09, 2009 00:07
autor: fleshu
Wystarczy kawał płaskownika, śruba i nakrętka na klucz np 13, klucz do gumówki. W płaskowniku po środku wiercimy otworek na śrubę. W wywiercony otworek wkładamy śrubę i nakręcamy nakrętkę po drugiej stronie płaskownika. Ściągamy docisk hamulca - o przeciwległe łapki w zacisku opieramy płaskownik, dokręcamy śrubę aby oparła się ona o tłoczek - kręcimy nakrętką. Ma to wywierać drobny opór na tłoczek. Klucz od gumówki wkładamy w wycięcia na tłoczku i przekręcamy tłoczek zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Śruba na płaskowniku się zluzuje - dokręcamy ją znowu i znowu kluczem od szlifierki kątowej. Po 5 - 6 razach tłoczek będzie wciśnięty do oporu! Pozdrawiam! Tylko nie naciskajcie na siłę bo zniszczycie samo napinacz hamulca ręcznego!