Rzegotanie przy dodawania gazu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

darioze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob sie 09, 2008 22:12
Lokalizacja: Kraków

Rzegotanie przy dodawania gazu

Post autor: darioze » czw maja 07, 2009 18:53

Mam Golfa IV 2.3 V5 z 1998 roku. Mam następujący problem: jak dodaję gazu pojawia się metaliczny rzegot. Nie jest to raczej spowodowane wydechem - jak otworzyłem maskę to dźwięk ten słychać bardziej po prawej stronie silnika. Ponieważ rozrząd w tym silnik jest na jego życie to nie powinna to być kwestia zużytego łańcucha (jednego z dwóch). Poniżej historia moich przejść:

Nie wiele po zakupie auta pojawił się rzegot. Pojechałem do mechanika, wymienił mi napinacz hydrauliczny rozrządu (łańcucha) bo był zablokowany - raz działał raz nie. Po wymianie napinacza okazało się że zaczęło przeciskać olej do układu chłodzenia - prawdopodobnie polepszyło się ciśnienie oleju i puściła chłodnica oleju - wymieniłem ją. Po tych naprawach rzegot jak by się zmniejszył ale dalej był, a teraz regularnie się nasila. Proszę o pomoc - może ktoś miał podobną przypadłość lub wie co to może być.



Awatar użytkownika
emsikemsik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)

Post autor: emsikemsik » pt maja 08, 2009 01:00

Nie wiem czy o to chodzi ale może ten "rzegot" pochodzi od chydrostosów (szklanek) które są pomiędzy wałkiem w głowicy a zaworami i jak jest małe ciśnienie oleju to grają.


Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.

darioze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob sie 09, 2008 22:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darioze » pt maja 08, 2009 06:59

Ale właśnie ciśnienie oleju od naprawy mam świetne. Natomiast rzegot pojawia się przy ~1200rpm i słychać go potem cały czas (tzn wiadomo że przy wysokich obrotach silnik to zagłusza ale jak się wsłuchać to przy ~2500 też słychać).



Awatar użytkownika
emsikemsik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)

Post autor: emsikemsik » pt maja 08, 2009 12:47

darioze pisze:Ale właśnie ciśnienie oleju od naprawy mam świetne.
To nie znaczy że ciśnienie masz dobre ale chydrostosy i tak mogą nie trzymać bo może są walnięte i po dodaniu gazu mogą głośniej grać.


Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 343 gości