Strona 1 z 1

Pomocy urwany gwint w nakrętce na przegubie

: czw maja 07, 2009 17:39
autor: Cin
Witam prosze o rady wymieniałem łożysko i dali mi taka nakrętkę ze bez starania gwint sie w niej popsuł. Proszę o rady jak bez uszczerbku gwintu na przegubie ja wydobyć. O pneumatyku juz słyszałem.
Pozdrawiam

: czw maja 07, 2009 18:18
autor: woj-tek
Najlepiej by bylo przeciąć nakrętkę ale szanse na to znikome więc spróbuj podczas odkręcania nakręki wpukiwać przegób do środka tylko tak żeby gwintu nie uszkodzić np uderzać przez aluminium .

: czw maja 07, 2009 18:27
autor: dziabi3
przegub z reguły jest twardy a nakrętka miękka przy metodzie jaką ci kolega napisał nie powinien się on zerwać


ty odkręcaj a niech ktoś popukuje śrubę przegubu szybkimi uderzeniami małym młotkiem przez jakiś miki pręt

lub możesz zrobić to przecinając ją super ostrym przecinakiem z czoła nakrętki troszkę wyżej niż gwint tak się tnie nakrętki :helm: ale raczej nie polecam

dobrze by było mieć ściągacz i założyć łapy za tarcze a śrubę wyciskowa z oprzeć na brusie przegubu i powoli i delikatnie wkręcać ja jednoczenie odkręcając nakrętkę

metoda podobna co ci kolega wyżej opisał

a popsikaj wd lub zalej rzadkim olejem zęby łatwiej się odkręcał

: pt maja 08, 2009 17:42
autor: Cin
Po walce ( jednak nawiercaliśmy nakrętkę okazało sie ze gwint na przegubie ucierpiał chyba taka jakość. Teraz mam dwa pytanie czy opłaca sie gwintować??
A drugie czy jest sens przekładać bebechy do innego korpusy czy to nie zda roli. Czy mam juz szukać sobie nowego przegubu. Pozdrawiam

: pt maja 08, 2009 20:05
autor: sas_gti
składanie przegubu z dwóch to nienajlepszy pomysł. Szukaj używanej kompletnej półosi albo założ nowy przegub.

: pt maja 08, 2009 21:09
autor: tympy mechanik
zrób zdjecie tego gwintu dokładne to ci powiem czy sie nadaje do jazdy :bigok:

: pt maja 08, 2009 21:16
autor: sas_gti
no przepraszam ale na oko chcesz to ocenić :) ? To dość odważnie! Mnie tam na poliudzie na wydziele samochodowym nauczyli że tak się nie da ale może oni się nie znają. Gwint zniszczony to gwint zniszczony. Jak na oko widać że coś z nim nie tak to znaczy że nic z niego nie będzie. Choć może i to by przeszło jeśli by chodziło o gwint na czymś innym co nie przenosi obciążeń zbyt dużych no ale nie na centralnej nakrętce półosi. Jak widać choć minimalne zerwanie giwntu to do wymiany, miejmy Boga w sercu :bajer:

: pt maja 08, 2009 21:25
autor: tympy mechanik
są uszkodzenia gwintu które sie skręca i jest ok
sas_gti pisze:Mnie tam na poliudzie na wydziele samochodowym nauczyli że tak się nie da ale może oni się nie znają.
jak chcesz wydać kase to zrob porządnie i kup nowy przegub a nie bedziesz składał z dwóch a ten gwint w przegubie jest ze sporym zapasem więc jakieś tam uszkodzenie bardzo go nie osłabi musi być naprawde konkretnie uszkodzony a poza tym to nie wiem jak można uszkodzić taki gwint no chyba ze była krzywo załapana nakretka i krecone na siłe bo o zerwaniu tego gwintu to jeszcze nie słyszałem :bigok:

[ Dodano: 08 Maj 2009 21:26 ]
sas_gti pisze:no przepraszam ale na oko chcesz to ocenić
tak chce na oko bo mam doswiadczenie a nie tylko teorie :bigok: :bajer:

: sob maja 09, 2009 10:15
autor: Cin
Witam kupiłem cała półoś używana i przełożyłem przegub nakrętka nówka i napewno dobrze wkręcona ( zerwał sie przy dokręcaniu) Możliwe ze marnej jakości był sam przegub albo za mocno chciałem dokręcić ale nie wydaje mi sie. Tez sie zdziwiłem ze gwint sie zwalił, znajomi mechanicy twierdzili ze nie ma takiej możliwości tylko nakrętka sie rozpadnie. Nic będę cos kombinował . Jak by ktoś miał ciekawy pomysł proszę pisać. Pozdrawiam

[ Dodano: 10 Maj 2009 16:13 ]
Witam mam pytanie jak chce wymienić całą półoś to jak odkręcę przy skrzyni to bez problemu włożę nowa bez kanału czy tam trzeba więcej siły itp.
Jakie ewentualnie mogę mieć problemy. Pozdrawiam