Pomocy urwany gwint w nakrętce na przegubie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Cin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr maja 07, 2008 11:06
Lokalizacja: Wrocław

Pomocy urwany gwint w nakrętce na przegubie

Post autor: Cin » czw maja 07, 2009 17:39

Witam prosze o rady wymieniałem łożysko i dali mi taka nakrętkę ze bez starania gwint sie w niej popsuł. Proszę o rady jak bez uszczerbku gwintu na przegubie ja wydobyć. O pneumatyku juz słyszałem.
Pozdrawiam



woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » czw maja 07, 2009 18:18

Najlepiej by bylo przeciąć nakrętkę ale szanse na to znikome więc spróbuj podczas odkręcania nakręki wpukiwać przegób do środka tylko tak żeby gwintu nie uszkodzić np uderzać przez aluminium .



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » czw maja 07, 2009 18:27

przegub z reguły jest twardy a nakrętka miękka przy metodzie jaką ci kolega napisał nie powinien się on zerwać


ty odkręcaj a niech ktoś popukuje śrubę przegubu szybkimi uderzeniami małym młotkiem przez jakiś miki pręt

lub możesz zrobić to przecinając ją super ostrym przecinakiem z czoła nakrętki troszkę wyżej niż gwint tak się tnie nakrętki :helm: ale raczej nie polecam

dobrze by było mieć ściągacz i założyć łapy za tarcze a śrubę wyciskowa z oprzeć na brusie przegubu i powoli i delikatnie wkręcać ja jednoczenie odkręcając nakrętkę

metoda podobna co ci kolega wyżej opisał

a popsikaj wd lub zalej rzadkim olejem zęby łatwiej się odkręcał


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Cin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr maja 07, 2008 11:06
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cin » pt maja 08, 2009 17:42

Po walce ( jednak nawiercaliśmy nakrętkę okazało sie ze gwint na przegubie ucierpiał chyba taka jakość. Teraz mam dwa pytanie czy opłaca sie gwintować??
A drugie czy jest sens przekładać bebechy do innego korpusy czy to nie zda roli. Czy mam juz szukać sobie nowego przegubu. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt maja 08, 2009 20:05

składanie przegubu z dwóch to nienajlepszy pomysł. Szukaj używanej kompletnej półosi albo założ nowy przegub.



Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » pt maja 08, 2009 21:09

zrób zdjecie tego gwintu dokładne to ci powiem czy sie nadaje do jazdy :bigok:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt maja 08, 2009 21:16

no przepraszam ale na oko chcesz to ocenić :) ? To dość odważnie! Mnie tam na poliudzie na wydziele samochodowym nauczyli że tak się nie da ale może oni się nie znają. Gwint zniszczony to gwint zniszczony. Jak na oko widać że coś z nim nie tak to znaczy że nic z niego nie będzie. Choć może i to by przeszło jeśli by chodziło o gwint na czymś innym co nie przenosi obciążeń zbyt dużych no ale nie na centralnej nakrętce półosi. Jak widać choć minimalne zerwanie giwntu to do wymiany, miejmy Boga w sercu :bajer:



Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » pt maja 08, 2009 21:25

są uszkodzenia gwintu które sie skręca i jest ok
sas_gti pisze:Mnie tam na poliudzie na wydziele samochodowym nauczyli że tak się nie da ale może oni się nie znają.
jak chcesz wydać kase to zrob porządnie i kup nowy przegub a nie bedziesz składał z dwóch a ten gwint w przegubie jest ze sporym zapasem więc jakieś tam uszkodzenie bardzo go nie osłabi musi być naprawde konkretnie uszkodzony a poza tym to nie wiem jak można uszkodzić taki gwint no chyba ze była krzywo załapana nakretka i krecone na siłe bo o zerwaniu tego gwintu to jeszcze nie słyszałem :bigok:

[ Dodano: 08 Maj 2009 21:26 ]
sas_gti pisze:no przepraszam ale na oko chcesz to ocenić
tak chce na oko bo mam doswiadczenie a nie tylko teorie :bigok: :bajer:



Cin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr maja 07, 2008 11:06
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cin » sob maja 09, 2009 10:15

Witam kupiłem cała półoś używana i przełożyłem przegub nakrętka nówka i napewno dobrze wkręcona ( zerwał sie przy dokręcaniu) Możliwe ze marnej jakości był sam przegub albo za mocno chciałem dokręcić ale nie wydaje mi sie. Tez sie zdziwiłem ze gwint sie zwalił, znajomi mechanicy twierdzili ze nie ma takiej możliwości tylko nakrętka sie rozpadnie. Nic będę cos kombinował . Jak by ktoś miał ciekawy pomysł proszę pisać. Pozdrawiam

[ Dodano: 10 Maj 2009 16:13 ]
Witam mam pytanie jak chce wymienić całą półoś to jak odkręcę przy skrzyni to bez problemu włożę nowa bez kanału czy tam trzeba więcej siły itp.
Jakie ewentualnie mogę mieć problemy. Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 286 gości