Strona 1 z 1

Silniczek szybra pada :( już drugi

: czw maja 07, 2009 08:44
autor: Lukasz_mk2
witam, mam taki problem przestał działać silnik szybra tzn po wciśnięciu przycisku słychać tylko takie charakterystyczne dla prądu "pyk", więc wymieniłem silniczek, który otworzył mi dach z wielkim oporem (tzn otwierał się po parę cm i stawał),a ale już nie zamknął, znowu usłyszałem delikatne "pyk" i po silniczku. Nie wiem co z tym zrobić bo nie będę kupował trzeciego silniczka bo sądze że to nie jego wina tylko coś z elektryką. Najlepsze jest to że jak wyjąłem silniczek z szybra i jak nim trochę wstrząsnąłem to zaskoczył na chwilkę. Jeśli chodzi o prowadnice to napewno jest z nimi wszystko ok, dach nie ma nigdzie żadnych oporów został przesmarowany solidnie. Był bym bardzo wdzięczny za jakąś podpowiedź i rozpiskę pinów z silniczka bo musze go teraz rozłożyć i naprawić. :grrr: .

Aha dodam jeszcze że silniczki sprawdzane były w drugim aucie w którym dach działa bez zarzutów i przed włożeniem do auta z usterką działały dobrze, potem wsadziłem do felernego auta, padły, więc zpowrotem do dobrego i tam już też nie chodzą.

: czw maja 07, 2009 10:41
autor: bradley
A sprawdzales bezpieczniki polimerowe w silniczkach? Ale to raczej mialbys problem z szyberem gdy bylo cieplo

: czw maja 07, 2009 10:49
autor: Lukasz_mk2
nie nie rozbierałem jeszcze silniczka bo się trochę boje że go nie poskładam, ale będę się musiał za to zabrać najwyżej zepsuje coś co i tak teraz nie działa, a masz może jakieś zdjęcie gdzie one się znajdują na płycie??czy to są te zaznaczone na zdjęciu w tym poście??link

: czw maja 07, 2009 10:55
autor: bradley
To te same.
Tutaj tez masz: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15

Moze mu sie poprawi choc nie gwarantuje, ze nie masz czegos w samym mechanizmie zepsutego. Kto smaruje ten jedzie :P

: czw maja 07, 2009 11:01
autor: Lukasz_mk2
bradley, a wiesz może który pin we wtyczce za co odpowiada, bo chciał bym go podłączyć w domu i sprawdzić czy wszystko działa. Gdzie masa a gdzie plus

na elektrodzie znalazłem coś takiego:
6-minus. 5-plus .Pozostałe styki sterowanie- plusem.12V

czy to znaczy że na pinie 5 jest zawsze plus czy on się przełącza pomiędzy reszte pinów. Czy na 5 zawsze "plus" a dodatkowo idzie "plus" na pozostałe piny??

miałem podobnie ze swoim

: czw maja 07, 2009 12:00
autor: idzix
wiec tak najpierw jesli teraz w ogóle on nie działa sprawdź bezpiecznik jeśli sie nie myle to szyber i tylna wycieraczka sa powiązane razem pod jednym :) jesli ci wyciaraczka równierz nie chodzi to masz przyczyne

: czw maja 07, 2009 12:03
autor: Lukasz_mk2
bezpieczniki są ok tylko silniczek robi "pyk" i kaput :bigok:

pyk

: czw maja 07, 2009 12:31
autor: idzix
Lukasz_mk2 pisze:bezpieczniki są ok tylko silniczek robi "pyk" i kaput :bigok:

u mnie też robi pyk jak sie zatnie