Kolejny ABU do remontu :(
: śr maja 06, 2009 22:20
Koledzy wczoraj zrobilem diagnoze swojego drugiego ABU. Kompresja 9-9,5-10,5-7,5. Pomiar przy probie olejowej to 14,0-14,5-14,5-11,5. Wszystko wskazało na pierścienie plus ew.zawory na 4 tłoku. Ciśnienie oleju norma. Co dziwne silnik nie papusiał oleju i palił w granicach rozsądku czyli ok. 10l LPG w trasie. Zainteresowałem się nim bo od 2 miesięcy zrobił się zamulony na dole i zaczął mocno trząść na wolnych pomimo że wszystko jest sprawne i nawet poduszki pod silnikiem i skrzynią wymieniłem. Jedyny błąd jaki wskazał vag to g38-czujnik prędkości. Czy ten czujnik może powodować tak drastyczne pogorszenie jazdy czy raczej to wina niskiej kompresji? Wiem,że prawidłowo ABU powinien mieć miedzy 13,5-15 na każdym tłoku więc wynik jaki uzyskałem jest poniżej normy. Teraz zastanawiam się nad remontem. Co dokładnie potrzebuję do remontu ABU? Zaznaczam,że będę starał się zrobić go sam (poradziłem sobie z wymianą hydrauliki więc wymiana pierścieni to chyba też nic nadzwyczajnego). Chcę mieć wreszcie w pełni sprawny silnik ale nie chcę popłynąć na Bóg wie jaką kasę