Strona 1 z 2

[Mk III] - KIEROWNICA TRZĘSIE

: pn paź 03, 2005 19:52
autor: h2o
Witam

Ostatnio zauważyłem, że przy prędkości powyżej 100 km/h trzęsie mi kierownicą. Fakt, samochód stoi na razie na sportowym zawieszeniu, ale tak samo dzieje się kiedy jade po idealnie równej drodze. Nie jest to może jakieś wielkie trzęsienie, ale z czasem irytujące. Całą ręką trzęsie. Wiecie może co to jest? Coś pewnie się juz zużyłe, ale ja się nie znam więc nie wiem co :helm: .

pozdrawiam i czekam na odpowiedź

jezeli Masz alusy!!!??

: pn paź 03, 2005 20:18
autor: Shane84
A wiec mam ten sam problem!ostatnio ktos poradzil mi zeby zdjac alusy i zalozyc normalne kola!zrobilem tak i po bulu , okazalo sie ze to alusy tak bily(sa juz troche obite)przelozilysmy je do innego golfa i to samo!! :kufel:

: pn paź 03, 2005 20:24
autor: k631
Witam trzeba dobrze wyważyć koła i po krzyku. Pozdrawiam :rotfl:

: pn paź 03, 2005 20:34
autor: Shane84
k631 pisze:Witam trzeba dobrze wyważyć koła i po krzyku. Pozdrawiam :rotfl:
w moim przypadku trzeba by dac alusy do prostowania!!!bo juz byly wywazane!i nadaja sie tylko do polozenia do garazu!! :okej:

: pn paź 03, 2005 20:42
autor: czykryszard
podobnie miałem ale to była wina felgi

: pn paź 03, 2005 22:24
autor: imp
zbierznośc panowie to kolejna sprawa...łożyska ...najlepiej zacząc od wywazenia felg
potem podniesc ayto na lewarku poruszac dynamicznie kołem czy nie ma luzów...zbierznosc ustawic na sam koniec..jezeli nic nie pomoze..sprawdzic stan drazków...tez mogły juz ulec zuzyciu .przecierz jestesmy w polsce...zawieszenie raz na rok to minimum przeglad zrobic.

: wt paź 04, 2005 00:02
autor: blackwhite
imp pisze:najlepiej zacząc od wywazenia felg
Dokładnie wyważyć koła i po kłopocie.To jest przyczyną drgań kierownicy.

: wt paź 04, 2005 09:16
autor: Adamtd
ja bym udał sie do wulkanizatora no i wyważenie, ale może sie tez okazać że masz uszkodzoną oponę (miałem tak kiedyś - ładny bąbel na oponie i trzepało autem >80 km/h)

: wt paź 04, 2005 11:56
autor: Kiler
Kolega miał takie objawy :bajer: i była felga do prostowania :chytry: (alu, koszt 100zł).
A poza tym to tak jak pisali przedmówcy - geometria do sprawdzenia (zbieżność i kąty) :bigok: .


Pozdr :pub: .

: wt paź 04, 2005 12:00
autor: michaltczew
Ja tez mialem podobny problem sprawdzalwm wszyatko felgi koncowki drazkow zbieznosc a okazalo sie ze opiona na zewnatrz ladnie wyglada a w srodku popekaly te wlokna i od tego mialem taki sam problem. Wymiana opon pomogla

: wt paź 04, 2005 21:14
autor: jizu
czasami opona jest winna
ale wywazenie to moze byc pierwszy trop

: wt paź 04, 2005 22:21
autor: Siara
To napewno wina koła (tzn. felga lub opona bije). Trzeba je wywazyc i po ptokach :D Zapłacisz chyba 10 za koło.

: ndz paź 09, 2005 21:56
autor: mACK
U mnie koncowka drążka do wyminay i fela do prostowania i nie trzesie :)

: ndz paź 09, 2005 23:03
autor: pprezzes
Witam,
Niedawno przechodziłem przez etap poszukiwań przyczyn drgania.
Powiem tak: Najważniejsze Sprawdzić wyważenie kół i od razu jakośc opon (u mnie nowiutka goodyer była wadliwa) to podstawa i mały koszt. Ale niestety układ jezdny to system połączonych ze sobą elementów i pewne luzy jednej z cześci potrafią zakłócić pracę innej części, np leciutko krzywa opona spowoduje ogromne drgania jesli np. tuleja ma lekkie luzy i tak dalej mozna iść poprzez sworznie i łożyska amortyzatorów. Dlatego liczy się trochę szczęścia i dobry plan działania. Ja niestety źle to rozplanowałem i dwa razy płaciłem za ustawienie zbieżności. Ale warto się pomęczyć bo jazda bez drgań to jakbyś do innego auta wsiadał.