Strona 1 z 1

Zaczęło się wilgotno, zaczął przerywać.

: śr maja 06, 2009 22:20
autor: tomek0o7
Czyli tak jak w temacie. Zapłon był robiony czyli wymienione przewody, palec, kopółka, świece. Co może być tego przyczyna jak było sucho i nie padał deszcz chodził jak burza, a teraz pupa :kac:

: śr maja 06, 2009 22:22
autor: marcintju
jak szarpie to pompka paliwowa pada/padła. Więc zacząłbym od sprawdzenia pompki.

: śr maja 06, 2009 22:23
autor: tomek0o7
marcintju pisze:jak szarpie to pompka paliwowa pada/padła. Więc zacząłbym od sprawdzenia pompki.
Pompka paliwa odpada bo mam lpg i jest to samo.

: śr maja 06, 2009 22:32
autor: Lipek81
No to jeszcze cewka zapłonowa do wymiany została.

: śr maja 06, 2009 22:35
autor: tomek0o7
Lipek81 pisze:No to jeszcze cewka zapłonowa do wymiany została.
Hmm tak myslisz :?: w sumie bym się nie zdziwił. A może wiesz jaką oporność powinna mieć cewka w 1,3 NZ :?: Bo nie chce jej niepotrzebnie wymieniać.

[ Dodano: 06 Maj 2009 22:40 ]
http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... lang_id=PL

http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... lang_id=PL

I jeszcze jedno pytanie wg katalogu IC sa dwa typy cewki jedna butelkowa i druga kostkowa. Czym one się różnią i która powinna siedzieć przy tym silniku. Aktualnie mam butelkową :?:

: śr maja 06, 2009 23:01
autor: Lipek81
Szczerze mówiąc to nie mam pojecia, jaka ma być. Nawet nie wiedziałem, ze jest kilka rodzajów do tego samego silnika... Ale ogółnie problem z odpaleniem auta w wilgotne dni bierze się właśnie z problemów z wysokim napieciem - skoro wszystko wyminiłeś, to jedyną rzeczą, która została do wymiany, a ma związek z wysokim napięciem, to właśnie cewka.

: śr maja 06, 2009 23:03
autor: tomek0o7
hmm a cos takiego jak moduł zapłonowy :?: Też ma chyba z tym związek :?: No wiesz nie wiem czy sa 2 rodzaje tak mi pokazuje katalog IC

: śr maja 06, 2009 23:12
autor: Lipek81
Moduł zapłonowy - to jest tak - tam nie ma żadnych wysokich napieć. Ogólnie to jest tak - im wyższe napięcie, tym potrzebna lepsza izolacja. Dlatego własnie instalacia wysokiego napięcia jest werażliwa na "ubytki" w izolacji - duże napięcie łatwiej robi przebicie na kiepskiej izolacji. IOzolacja starzeje się sama z siebie, nawet jak samochód nie jeździ - ma na to wpływ temperatura, wilgotoność itp. Guma i niektóre elementy z tworzywa porowacieją, tym samym lepiej wchłaniając wilgoć. W module zapłonowym nie ma wysokich napięć, więc i ryzyko przebicia jest małe. Ale oczywiście istnieje, i też może być tam coś uszkodzone i powodować problemy z silnikiem. Niemniej jednak najbardziej prawdopodobne są uszkodzenia izolacji właśnie w obwodach wysokiego napięcia - stad moja propozycja wymiany cewki - na 100% nie wiem, czy ona jest przyczyną, ale jest najbardziej prawdopodobna, co nie znaczy pewna.

: śr maja 06, 2009 23:15
autor: tomek0o7
Rozumiem na dniach podmienie cewke i wtedy zobacze co to sie będzie działo a jeżeli nie pomoże to bedzie trzeba odświerzyć temat :) Dzieki za pomoc i wytlumaczenie. Kolejny punkt leci na Twoje konto :bigok:

: śr maja 06, 2009 23:23
autor: Lipek81
Dzieki za punkcika :) - jeszcze wspomne, że na forum wypowadały się też osoby, które twierdziły, żem iały problemy z nowymi przwodami WN - które miały przebicie. Więc może kupileś jakieś nowe przewody, ale kiepskiej jakości, czy coś i może one właśnie mają przebicie.

: śr maja 06, 2009 23:36
autor: tomek0o7
Przewody spr nigdzie nie ma przebicia jest ok. :) Sprawdze teraz ta cewke i napisze czy problem rozwiazany czy nie :)