Strona 1 z 2

problem z odpalaniem, nonstop zalewa NZ

: śr maja 06, 2009 22:11
autor: szuan
witam!
mam bardzo pilną sprawe i niezwykle dziwną
dziś jadąc nagle zgasło mi auto i już potem nie chciało odpalić....
sprawdziłem:
rozrząd - ok
zapłon - ok
pompa paliwa - ok
sprawdziłem kable i świece - ok (iskra, że konia zabije na wszystkich)

aha i czasem nawet odpali ale kopci jak smok na niebiesko i strasznie przerywa, a jak sie zdjemie noge z gazu to zdycha.

ja podejrzewam, że to mogą być albo wtryski albo komp coś trafiło... -jak to sprawdzić albo coś?
panowie i panie, prosze o POMOC bo auto jest potrzebne na 11.00, a tu taki pech.
Jeśli taki temat już był prosze o linka bo naprawde niemam czasu na szukanie.

pozdrawiam i czekam.

: śr maja 06, 2009 22:17
autor: marcintju
może komp źle steruje doborem mieszanki a w tym wypadku przyczyną byłaby walnięta sonda lambda- odepnij sonde i zobacz jak silnik będzie się zachowywał.

: śr maja 06, 2009 22:32
autor: Dyziu14021991
miałem cos podobnego i przyczyna była sonda odepnij ja tak jak kolega wyzej pisze i zobaczysz ja do dzisiaj jezdze bez i chodzi lepiej jak z :)

: śr maja 06, 2009 22:57
autor: Paweł Marek
szuan pisze:niebiesko
w zasadzie na niebiesko to od spalanego oleju, ale jeśli na czarno to pewnie wtryski leją otwarte cały czas. Sprawdź masę - brązowe kable - do sterownika silnika. Sonda w przypadku NZ odpada, nie da takich objawów.

: śr maja 06, 2009 23:51
autor: szuan
znalazłem powód i nie jest nim sonda tylko, to coś zaznaczone na czerwono
Obrazek
- nie wiem jak sie to nazywa ale mam dane:
SIEMENS
TZ1 5WK6 102

PS. jak sie to nazywa?

: czw maja 07, 2009 07:59
autor: pablo111l
o ile mnie paiec nie myli
to to jest moduł zapłonowy
ale od niego idą też kabelki do halla

: czw maja 07, 2009 08:58
autor: krzemyk99
Tak, to jest moduł zapłonowy, ale skąd wiesz, że to jest przyczyną?
Sprawdź kable do przepływomierza, upewnij się czy iskra jest na każdej świecy.

: czw maja 07, 2009 09:18
autor: szuan
krzemyk99, napisałem w pierwszym poście, że wszystko było sprawdzane.
a stwierdziłem, że "to coś" jest przyczyną (takie są moje przewidywania) bo jak odpiąłem kable od tego to przestało go zalewać ale znowu wtryski nie podawały paliwa, a jak podpiąłem, to zalewało dziada.
jeszcze został główny sterownik (komp) ale nie wiem do czego on służy? - można prosić o jakieś wyjaśnienie?
pozdro.

: czw maja 07, 2009 09:22
autor: krzemyk99
Jak odpiąłeś moduł to przestało zalewać bo wtryski nie dostawały impulsu z czujnika hall i paliwo w ogóle się nie lało :bigok:
Najlepiej by było jakbyś miał ten moduł na podmianę od kogoś pożyczyć, czujnik temperatury też sprawdziłeś?? Może kabel się odłączył? Ja miałem takie objawy jak mi się odłączył kabel od przepływomierza (pękł przy wtyczce).

A komp służy właśnie od sterowania dawką paliwa, na podstawie temp silnika, powietrza i przepływu powietrza, lambdy i czujnika halla. Mógł się zepsuć co raczej jest mało prawdopodobne albo wchodzi w tryby "awaryjny" i daje maksymalną dawkę paliwa. Wejście w tryb awaryjny oznacza jakiś problem z czujnikami.

: czw maja 07, 2009 09:25
autor: Paweł Marek
szuan, źle to wydedukowałeś. Dobrze że wtryski przestają lać jak odłączysz ten moduł zapłonu, tak ma być, posłuchaj jeszcze czy wtedy pompa przestaje pracować czy wtryski przestają się otwierać.. A sterownik silnika steruje dawką paliwa czyli czasem otwarcia wtryskiwaczy, i jeśli są one cały czas otwarte ( nie cykają) to niestety albo jak pisałem coś z kablami do sterownika, albo uszkodzony sam sterownik może być. Nić na pewno oczywiście, ale pod tym kątem trzeba szukać.

: czw maja 07, 2009 09:36
autor: szuan
no to ok, panowie, a jak sprawdzić ten przepływomierz? - gdzie on się znajduje? - bo ja nie jestem mechanikiem lecz samoukiem więc robie wszystko metodą prób i błędów.
czy to jest, to coś za puszką filtra powietrza?

: czw maja 07, 2009 09:42
autor: krzemyk99
Szukaj na forum przepływomierz+1.3+NZ, zobacz czy wtyka łączy albo czy się nie zawiesił, posprawdzaj najpierw co możesz za darmo a dopiero później kupuj części na podmianę. Może ktoś z okolic z forum ma silnik 1.3NZ i pomoże.

: czw maja 07, 2009 09:47
autor: szuan
sprawdziłem wszystkie czujniki przy silniku i wszystko jest podpięte, a czy sprawne, to niewiem... - niewiem jak sprawdzić (odpinałem po kolei i próbowałem odpalić ale zero efektu)

: czw maja 07, 2009 09:53
autor: krzemyk99
Najważniejszy niebieski czujnik, omomierz w rękę na forum pisze jaką rezystancje ma mieć, ważna też jest tak jak PawełMarek napisał masa na silniku, wyciągnij listwę z wtryskami, tylko dwie śrubki i zobaczysz czy leja cały czas czy się zamykają.