Problem ze sprzeglem i odpalaniem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: śr maja 06, 2009 20:33
- Lokalizacja: stamtad
Problem ze sprzeglem i odpalaniem
Ogolnie tak jak w temacie, a szczegolowo ponizej
Kupilem sobie tydzien temu golfa II 1.3 benzyna i po kilku dniach az do dzis mecza mnie 2 rzeczy
1. Sprzeglo ciezko chodzi, ale nie od razu tylko po 10-15 minutach jazdy. Podczas wciskania strasznie chrobocze i trzeszczy ze nawet przy wlaczonej muzyce glosno slychac, podczas odciskania jest takie lekko skokowe no w kazdym razie nie jest plynne. Kumpel mi mowil, ze wstrzyknie mi do linki jakis olej strzykawka, ale jakos ciezko mu sie do tego zabrac wiec pomyslalem o mechaniku.
2. Na zimnym silniku bardzo ciezko jest odpalic (na wcisnietym sprzegle i jedynce), lapie dopiero za 3-4 razem a i tak silnik jakos dziwnie chodzi az sie samochod caly trzesie i zwykle po chwili gasnie, a jak nie to jak puszczam sprzeglo zeby jechac i wtedy mi gasnie. Dopiero jak pochodzi sobie z minute lub dwie lekko trzymajac stopa gaz to mozna jechac. Z cieplym silnikiem nie ma juz takich problemow, odpala od razu. Dodam ze zawsze na zaplonie mryga lampa od oleju silnikowego i pali sie caly czas lampka od akumulatora, jak wszystko jest ok (cieply silnik) to po odpaleniu od razu gasna, jednak jak juz wspomnialem po tych 3-4 probach odplanienia na zimnym silnik odpala, ale sie dusi i w tym czasie lekko jarzy sie lampka akumulatora i silnik gasnie razem z nia.
Nie za bardzo znam sie na mechanice, to moje pierwsze auto a wczesniej nie interesowalem sie naprawa samochodow bo ich nie mialem dlatego chcialbym zapytac w jakich cenach waha sie naprawa tych dwoch wymienionych rzeczy, zebym wiedzial ile odlozyc?
Kupilem sobie tydzien temu golfa II 1.3 benzyna i po kilku dniach az do dzis mecza mnie 2 rzeczy
1. Sprzeglo ciezko chodzi, ale nie od razu tylko po 10-15 minutach jazdy. Podczas wciskania strasznie chrobocze i trzeszczy ze nawet przy wlaczonej muzyce glosno slychac, podczas odciskania jest takie lekko skokowe no w kazdym razie nie jest plynne. Kumpel mi mowil, ze wstrzyknie mi do linki jakis olej strzykawka, ale jakos ciezko mu sie do tego zabrac wiec pomyslalem o mechaniku.
2. Na zimnym silniku bardzo ciezko jest odpalic (na wcisnietym sprzegle i jedynce), lapie dopiero za 3-4 razem a i tak silnik jakos dziwnie chodzi az sie samochod caly trzesie i zwykle po chwili gasnie, a jak nie to jak puszczam sprzeglo zeby jechac i wtedy mi gasnie. Dopiero jak pochodzi sobie z minute lub dwie lekko trzymajac stopa gaz to mozna jechac. Z cieplym silnikiem nie ma juz takich problemow, odpala od razu. Dodam ze zawsze na zaplonie mryga lampa od oleju silnikowego i pali sie caly czas lampka od akumulatora, jak wszystko jest ok (cieply silnik) to po odpaleniu od razu gasna, jednak jak juz wspomnialem po tych 3-4 probach odplanienia na zimnym silnik odpala, ale sie dusi i w tym czasie lekko jarzy sie lampka akumulatora i silnik gasnie razem z nia.
Nie za bardzo znam sie na mechanice, to moje pierwsze auto a wczesniej nie interesowalem sie naprawa samochodow bo ich nie mialem dlatego chcialbym zapytac w jakich cenach waha sie naprawa tych dwoch wymienionych rzeczy, zebym wiedzial ile odlozyc?
Witaj,
jesli chodzi o sprzeglo, to obstawialbym lozysko oporowe (wyciskowe). Wymien od razu caly komplet, czyli sprzeglo, docisk i lozysko, bo najczesciej jest tak, ze jak sie jedna czesc wymieni, to niedlugo potem leci nastepna, a koszty robocizny sa takie same dla samego lozyska jak i dla kompletnego sprzegla. Linke sprzegla tez mozesz wymienic, dla swietego spokoju.
Co do slabego odpalania, to mozesz miec kable zaplonowe do wymiany. Jak jest zimny, jest wieksza wilgoc wokol niego, jest jakies przebicie i iskra hula po calym silniku, a nie trafia do swiecy, jak sie ogrzeje, to jest wszystko w porzadku - przerabialem to w aucie mojej bylej.
Pozdro.
jesli chodzi o sprzeglo, to obstawialbym lozysko oporowe (wyciskowe). Wymien od razu caly komplet, czyli sprzeglo, docisk i lozysko, bo najczesciej jest tak, ze jak sie jedna czesc wymieni, to niedlugo potem leci nastepna, a koszty robocizny sa takie same dla samego lozyska jak i dla kompletnego sprzegla. Linke sprzegla tez mozesz wymienic, dla swietego spokoju.
Co do slabego odpalania, to mozesz miec kable zaplonowe do wymiany. Jak jest zimny, jest wieksza wilgoc wokol niego, jest jakies przebicie i iskra hula po calym silniku, a nie trafia do swiecy, jak sie ogrzeje, to jest wszystko w porzadku - przerabialem to w aucie mojej bylej.
Pozdro.
[url=http://ataraxia.wrzuta.pl/audio/eakvcc4hkp/the_prodigy_-_diesel_power][img]http://r9.fodey.com/2046/61a3a48da0b74e018a946fbf80536f52.0.gif[/img][/url]
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Odnośnie sprzęgła radziłbym Ci podjechać do kogoś,kto sie trochę zna na autach i niech oceni,czy to wina linki, łożyska wyciskowego a może docisku. Jeżeli chodzi o odpalanie zimnego silnika, to trzeba by po pierwsze przejrzeć układ zapłonowy, może wymienić swiece i oczyścić kopułkę, ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu, a może padł zawór powietrza dodatkowego , ale tego też sam pewnie nie zbadasz. Poszukaj kogoś z twojej okolicy ( stamtąd ) na forum, może ktoś pomoże?
[ Dodano: Sro Maj 06, 2009 21:54 ]
[ Dodano: Sro Maj 06, 2009 21:54 ]
Wydawało mi sie,że w 1.9 D łożysko wymiania się bez wyciagania skrzyniklex1 pisze:koszty robocizny sa takie same dla samego lozyska jak i dla kompletnego sprzegla
Masz racje - bo w 1.9D nie ma lozyska oporowego...stonefree pisze:Wydawało mi sie,że w 1.9 D łożysko wymiania się bez wyciagania skrzyni
Generalizuje po prostu, kolega ma 1.3 benzyne, wiec pisze o jego aucie, nie o swoim...
Prawda, najlepiej jest podjechac do mechanika i on stwierdzi, co jest nie tak. Jesli jednak pytanie zostalo skierowane na forum publicznym, wiec wnioskuje po tym, ze mateuszx20 chce wiedziec, jakie sa przypuszczenia forumowiczow.
[url=http://ataraxia.wrzuta.pl/audio/eakvcc4hkp/the_prodigy_-_diesel_power][img]http://r9.fodey.com/2046/61a3a48da0b74e018a946fbf80536f52.0.gif[/img][/url]
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: śr maja 06, 2009 20:33
- Lokalizacja: stamtad
Tutaj masz Sachsa: http://moto.allegro.pl/item607681285_sp ... 0_1_3.html
Tutaj Valeo: http://moto.allegro.pl/item613306162_sp ... 1_1_3.html
Tutaj Hart: http://moto.allegro.pl/item628108405_sp ... 0_1_4.html
Jak widzisz, rozstrzal cenowy jest duzy. Kosztow robocizny nie podam, bo sam sie nie orientuje - jak u siebie zakladalem sprzeglo Valeo, to robilem to sam a i w troche innych okolicznosciach...
Co do zaplonu, zacznij od kabli i swiec. Przewody mozesz kupic Beru albo NGK (opcja drozsza, jak masz gaz, to przeznacz na ten cel kilka zlotowek wiecej), albo inne, tu masz przewody do Twojego auta: http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... gory=50772
Swiece znajdziesz w kazdym sklepie motoryzacyjnym, nie sa to jakies olbrzymie koszty, ale, znowu, jak masz gaz, to kup porzadniejsze.
Swiece i kable spokojnie sam wymienisz, przy kablach uwazaj na kolejnosc (najlepiej wymieniaj po kolei, od swiecy najdalej polozonej od rozdzielacza). Wykrecajac i wkrecajac swiece uwazaj, zeby trzymac klucz prostopadle do otworu, zeby na przyklad nie ukruszyc porcelanki.
Pozdro.
Tutaj Valeo: http://moto.allegro.pl/item613306162_sp ... 1_1_3.html
Tutaj Hart: http://moto.allegro.pl/item628108405_sp ... 0_1_4.html
Jak widzisz, rozstrzal cenowy jest duzy. Kosztow robocizny nie podam, bo sam sie nie orientuje - jak u siebie zakladalem sprzeglo Valeo, to robilem to sam a i w troche innych okolicznosciach...
Co do zaplonu, zacznij od kabli i swiec. Przewody mozesz kupic Beru albo NGK (opcja drozsza, jak masz gaz, to przeznacz na ten cel kilka zlotowek wiecej), albo inne, tu masz przewody do Twojego auta: http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... gory=50772
Swiece znajdziesz w kazdym sklepie motoryzacyjnym, nie sa to jakies olbrzymie koszty, ale, znowu, jak masz gaz, to kup porzadniejsze.
Swiece i kable spokojnie sam wymienisz, przy kablach uwazaj na kolejnosc (najlepiej wymieniaj po kolei, od swiecy najdalej polozonej od rozdzielacza). Wykrecajac i wkrecajac swiece uwazaj, zeby trzymac klucz prostopadle do otworu, zeby na przyklad nie ukruszyc porcelanki.
Pozdro.
[url=http://ataraxia.wrzuta.pl/audio/eakvcc4hkp/the_prodigy_-_diesel_power][img]http://r9.fodey.com/2046/61a3a48da0b74e018a946fbf80536f52.0.gif[/img][/url]
Koszt wymiany sprzegla w twoim golfie to w zaleznosci od warsztatu od 200-400zl za robote, ja u siebie biore 200zl np, w warsztacie pole ulic odemnie biora najmniej za sprzeglo 350zl za robote i jeszcze trzeba czekac kilkanascie dni. Dobre kable to koszt juz masz podany, sprzeglo tez. Ustawienie zaplonu to koszt okolo 30-80zl tez zalezy gdzie.
NiEdIeLnA PrAcA W SyF SiE ObRaCa
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: śr maja 06, 2009 20:33
- Lokalizacja: stamtad
Sprawdz, jaki masz kod silnika i go podaj, to sie dowiesz.
Znajdziesz go tu:
Albo tez, poszukaj tabliczki znamionowej (wklejka w bagazniku albo pod maska na pasie przednim), tam masz rubryke "Type" i tam powinienes miec oznaczenie silnika.
Co do przewodów, to spokojnie mozesz kupic Kager: http://moto.allegro.pl/item619405863_ka ... _seat.html
albo JAN-MOR: http://moto.allegro.pl/item621485209_go ... bydgo.html
Znajdziesz go tu:
Albo tez, poszukaj tabliczki znamionowej (wklejka w bagazniku albo pod maska na pasie przednim), tam masz rubryke "Type" i tam powinienes miec oznaczenie silnika.
Co do przewodów, to spokojnie mozesz kupic Kager: http://moto.allegro.pl/item619405863_ka ... _seat.html
albo JAN-MOR: http://moto.allegro.pl/item621485209_go ... bydgo.html
[url=http://ataraxia.wrzuta.pl/audio/eakvcc4hkp/the_prodigy_-_diesel_power][img]http://r9.fodey.com/2046/61a3a48da0b74e018a946fbf80536f52.0.gif[/img][/url]
pelsonpnk, prawda, linka moze byc w kiepskim stanie, przerobilem temat chroboczacej linki, a nasmarowanie jej skonczylo sie jej zerwaniem 100km od domu... Wtedy nauczylem sie zmieniac biegi bez sprzegla. Ale nie bylo to u mnie tak donosne, ze przez glosna muzyke by sie przebijalo... Ale z drugiej strony... Glosna muzyka to tez pojecie wzgledne.
Dobra, do rzeczy. Jak najbardziej, najpierw nalezaloby sprawdzic linke i sprobowac ja nasmarowac, to samo zrobic z lapa sprzegla. Jak to nie pomoze, to rozwiazanie podane.
Pozdro.
EDIT:
Ach, juz wiem, dlaczego zwrocilem uwage na lozysko, a nie na linke - bo w pierwszym poscie kolega napisal, ze nie od razu po ruszeniu problemy sie zaczynaja, tylko po jakichs 15 minutach. Linka jak sie zacina, to od poczatku, a nie dopiero po chwili, zas sprzeglo wyciskowe, poki jeszcze cos z niego zostalo, to zachowuje sie w ten sposob, dopoki sie troche nie rozgrzeje.
Dobra, do rzeczy. Jak najbardziej, najpierw nalezaloby sprawdzic linke i sprobowac ja nasmarowac, to samo zrobic z lapa sprzegla. Jak to nie pomoze, to rozwiazanie podane.
Pozdro.
EDIT:
Ach, juz wiem, dlaczego zwrocilem uwage na lozysko, a nie na linke - bo w pierwszym poscie kolega napisal, ze nie od razu po ruszeniu problemy sie zaczynaja, tylko po jakichs 15 minutach. Linka jak sie zacina, to od poczatku, a nie dopiero po chwili, zas sprzeglo wyciskowe, poki jeszcze cos z niego zostalo, to zachowuje sie w ten sposob, dopoki sie troche nie rozgrzeje.
Ostatnio zmieniony czw maja 07, 2009 10:58 przez klex1, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://ataraxia.wrzuta.pl/audio/eakvcc4hkp/the_prodigy_-_diesel_power][img]http://r9.fodey.com/2046/61a3a48da0b74e018a946fbf80536f52.0.gif[/img][/url]
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: śr maja 06, 2009 20:33
- Lokalizacja: stamtad
Bardzo ciekawe rzeczy piszecie Typ samochodu to 19E a typ silnika MH wyczytalem to z nalepki w bagazniku tak wiec kable kager beda pasowac, oby problem tkwil w tych kablach.
Dzisiaj pojade do tego kumpla zeby mi nasmarowal ta linke i jak juz to zrobi to napisze czy to dziala, chociaz to pewnie rozwiazanie na krotka mete i bez wymiany sprzegla sie nie obejdzie
Dzisiaj pojade do tego kumpla zeby mi nasmarowal ta linke i jak juz to zrobi to napisze czy to dziala, chociaz to pewnie rozwiazanie na krotka mete i bez wymiany sprzegla sie nie obejdzie
może wstrzelę się w złym momencie, ale w skrzyni na linkę nie ma klasycznego łożyska oporowego jak w innych autach które stykają się z dociskiem... A według mnie ten hałas może występować od zużytego docisku lub rozsypanych sprężyn na tarczy sprzęgła.klex1 pisze:Masz racje - bo w 1.9D nie ma lozyska oporowego...
Generalizuje po prostu, kolega ma 1.3 benzyne, wiec pisze o jego aucie, nie o swoim...
Na kanał zapalić auto i słuchać skąd ten hałas dobiega, czy z okolic koła zamachowego i sprzęgła czy bardziej ze skrzynki biegów... Taka moja rada.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 324 gości