Strona 1 z 2

Brak iskry? Prad dochodzi do cewki, dalej juz nie idzie

: śr maja 06, 2009 13:59
autor: rejczi85
witam!
mam problem z odaleniem auta. jechal, nagle zaczal "slabnac", wreszcie stanal i zgasl. jak zgasl to od tamtej pory nie chce odpalic. fachowcy okreslili, ze brakuje mu iskry. sprawdzano nawet, ze prad dochodzil do cewki, a od cewki juz nie wychodzil dalej. wiec wymienilem cewke na nowa. ale niestety sytuacja sie wogole nie zmienila. wszystko dalej sie kreci, ale nie chce zaskoczyc. prosze o szybka pomoc!!!

: śr maja 06, 2009 14:01
autor: TAZ
Pomoc to będzie jak kolega napisze, który model silnika ma w aucie i z którego roku ma auto.

: śr maja 06, 2009 14:06
autor: rejczi85
seat cordoba, 1.4 B/G, 1997

: śr maja 06, 2009 14:07
autor: pszczyna
Wpierw sprawdź poprawność masy cewki

: śr maja 06, 2009 14:07
autor: klex1
rejczi85, czy po wymianie cewki bylo sprawdzane, czy prad wychodzi z cewki dalej?
No i tak jak kolega TAZ napisał, podaj jaki to silnik, bo inaczej to calkowite wrozenie z fusow.

: śr maja 06, 2009 14:08
autor: rejczi85
a jak najprosciej to sprawdzic??? tz. powiem tyle, ze nie sprawdzalem czy prad wychodzi z cewki. dopiero wieczorem "fachowiec" to zobaczy, bo ja sie bardzo na tym nie znam. a zalozmy, ze prad nie bedzie wychodzil??? jaka moze byc dalsza przyczyna???

: śr maja 06, 2009 14:10
autor: TAZ
Wyjmij świece i sprawdź samemu czy jest iskra. Jak będzie słabiutka to zmień świece i jeździj dalej, a jak nie ma iskry to szukaj dalej. Może po prostu palec rozdzielacza się posypał lub czujnik halla w aparacie zapłonowym. Aby sprawdzić czy z cewki wychodzi prąd należy wziąć adjąć kabel cewkowy z aparatu i podstawić go pod silnik i przekręcić stacyjkę. Tylko zrób to w kombinerkach, żeby cię nie pokopało. Stacyjka tylko na kontrolki. Jeżeli jest przeskok iskry to z cewki prąd wychodzi i trzeba szukać w aparacie zapłonowym.

: śr maja 06, 2009 14:10
autor: pszczyna
rejczi85 pisze:, 1.4 B/G,
niema takiego silnika jest natomiast AEX/APQ/ABD/ AFH


sprawdź czy cewka jest sprawna opór pierwotnjy 0,5-0,7 (omów)
wtórny 3000-4000(omów)

: śr maja 06, 2009 14:14
autor: rejczi85
pszczyna pisze:
rejczi85 pisze:, 1.4 B/G,
niema takiego silnika jest natomiast AEX/APQ/ABD/ AFH
hm... a gdzie sprawdzic te litery??? gdzie je szukac???

[ Dodano: 06 Maj 2009 14:16 ]
TAZ pisze:Wyjmij świece i sprawdź samemu czy jest iskra. Jak będzie słabiutka to zmień świece i jeździj dalej, a jak nie ma iskry to szukaj dalej. Może po prostu palec rozdzielacza się posypał lub czujnik halla w aparacie zapłonowym. Aby sprawdzić czy z cewki wychodzi prąd należy wziąć adjąć kabel cewkowy z aparatu i podstawić go pod silnik i przekręcić stacyjkę. Tylko zrób to w kombinerkach, żeby cię nie pokopało. Stacyjka tylko na kontrolki. Jeżeli jest przeskok iskry to z cewki prąd wychodzi i trzeba szukać w aparacie zapłonowym.
wczoraj "fachowiec" sprawdzal swiece i swiece sa w porzadku. kopulka i palec sa wymienione na nowiutkie. a czujnik halla byl sprawdzany i jest ok.

: śr maja 06, 2009 14:20
autor: pszczyna
tu Obrazek

: śr maja 06, 2009 14:21
autor: klex1
rejczi85 pisze:hm... a gdzie sprawdzic te litery??? gdzie je szukac???
Na tabliczce znamionowej, albo w bagazniku albo pod maska przy przednim pasie. Masz tam VIN i taka rubryczke, co sie zowie "Type" - tam masz kod silnika.

: śr maja 06, 2009 14:26
autor: rejczi85
juz mam. AEX

: śr maja 06, 2009 14:31
autor: pszczyna
powyżej masz właśnie dla tego silnika oporności cewki

: śr maja 06, 2009 14:36
autor: rejczi85
no dobra. a co moze byc dalsza przyczyna, ze nie chce odpalac???
jak wspomnialem cewka nowiutka, kopulka, paluch tez, czujnik halla wporzadku. wiec w czym mozna sie przyczyny dopatrywac???