Co to za zawór?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Co to za zawór?

Post autor: Superbeasto » śr maja 06, 2009 00:53

Forumowicze, czy moze ktoś z Was wie za co odpowiedzialny jest ten zawór, tudzież urządzenie i jak sie ono prawidłowo nazywa? Zaczęło dziwnie głośno pracować, jednym słowem "tykać", a z rury wydechowej śmierdzi benzyną jak silnik zimny... Obrazek

numer na tym urządzeniu to: 026 006 283 E


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
kelebrion
Zdrowy ABF
Zdrowy ABF
Posty: 305
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:03
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: kelebrion » śr maja 06, 2009 07:53

Jest to na moje oko Elektrozawór oczyszczania pojemnika - Pojemnik wyparny wyposażony jest w zawór elektromagnetyczny oczyszczania. Zespół sterowania włącza lub wyłącza solenoid. Reguluje to ilość pary wprowadzanej do kolektora wlotowego.
Specyfikacja:
napięcie zasilania: 12 V
opór: 40 - 60 omów

znalzlem te informacje w E-Techu bo ten numer co podales to nawet w Etce nie bylo:)


VW GOLF III GTI 2.0 16V+BLOS
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9107/lisaann24.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » śr maja 06, 2009 08:30

kelebrion pisze:bo ten numer co podales to nawet w Etce nie bylo:)
napisane mam na tym Made in Italy... więc. Ciekawi mnie czy dostanę coś takiego w sklepie. to jest połączone z tym filtrem węgolowym? Gdzieś tak uciekają te przewody. kelebrion, dzięki +


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
kelebrion
Zdrowy ABF
Zdrowy ABF
Posty: 305
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:03
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: kelebrion » śr maja 06, 2009 08:49

Podaje ci szczególowy opis ale to bedzie to bo jest polaczone z filtrem weglowym:)

Zawór oczyszczania pojemnika
Działanie:
Zawór oczyszczania pojemnika stanowi część systemu kontroli emisji. Opary benzyny ze zbiornika paliwa, które zostały zebrane w węglowym filtrze absorpcyjnym, przenoszone są do silnika przez ten elektrozawór.
Jeżeli działa regulator lambda silnika, to zawór zasilany jest przez zespół sterowania. Dodatkowe paliwo, jakie jest w ten sposób doprowadzane do silnika, równoważone jest za pomocą regulatora lambda.


Sterowanie elektryczne:
Generalnie zawór oczyszczania pojemnika jest zwykle zamknięty. Oznacza to, że zawór przerywa połączenie pomiędzy kolektorem wlotowym a filtrem z węglem aktywnym wtedy, gdy przez zawór nie przepływa prąd. Uruchomienie zaworu oczyszczania pojemnika następuje poprzez zespół sterowania podłączający zawór do uziemienia. W tym czasie napięcie końcówki z zespołu sterowania, który podłącza zawór oczyszczania pojemnika, wynosi 0 V. Często uruchamianie wykonywane jest impulsowo. Wielkość impulsów (cykl pracy) zależy wtedy, między innymi, od prędkości silnika, temperatury silnika i obciążenia silnika.


Specyfikacja:
Opór: ą 15 - 75 omów
Napięcie zasilania: 12 V
Prąd: ą 250 mA

Diagnostyka układu elektrycznego:
KONTROLA STATYCZNA:

Zawór oczyszczania pojemnika sprawdzany jest poprzez wykonanie następujących kroków.

Pomiar oporu. Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze zaworu oczyszczania pojemnika i zmierzyć opór na dwóch końcówkach cewki. Opór (zależnie od rodzaju zaworu) może wynosić od ą 15 omów do ą 75 omów.
Sprawdzić okablowanie. Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze zaworu oczyszczania pojemnika i wtyczkę ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką w złączu zaworu oczyszczania pojemnika a odpowiednią końcówką we wtyczce ECU. Opór powinien być mniejszy niż 1 om. Jeżeli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie i złącza, i w razie konieczności naprawić je.
Kontrola napięcia. Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze zaworu oczyszczania pojemnika. Włączyć silnik i zmierzyć napięcie na dodatniej końcówce złącza. Sprawdzić, czy jest obecne napięcie zasilania. Jeżeli nie ma napięcia zasilania, to sprawdzić przekaźnik, a jeżeli jest ono obecne, to sprawdzić bezpiecznik. Sprawdzić również podłączenie przewodów pomiędzy przekaźnikiem a zaworem oczyszczania pojemnika.
KONTROLA DYNAMICZNA:

Oscyloskop wykorzystywany jest do sprawdzania sygnału zaworu oczyszczania pojemnika.

Rysunek 1 pokazuje obraz napięcia podczas uruchamiania zaworu oczyszczania pojemnika przez ECU. Podłączyć jeden wtyk pomiarowy oscyloskopu do przewodu sygnału zaworu oczyszczania pojemnika, a drugi do uziemienia akumulatora. Uruchomić samochód i sprawdzić, czy zawór oczyszczania pojemnika uruchamiany jest impulsowo. Częstotliwość uruchamiania cyklu pracy jest różna zależnie od ECU. Uruchamianie zaworu może również zależeć, między innymi, od temperatury silnika, prędkości silnika i obciążenia silnika.
Istnieją również układy, w których zawór zasilany jest w sposób ciągły.

Rysunek 1: Przykład obrazu oscyloskopowego zaworu oczyszczania pojemnika podłączonego do uziemienia.
W czasie, gdy ECU nie zasila zaworu, napięcie wynosi 12 V.
W czasie, gdy ECU zasila zawór, napięcie wynosi 0 V.

Diagnostyka układu mechanicznego:
Kontrola wizualna. Sprawdzić złącza i okablowanie pod kątem uszkodzenia. Sprawdzić podłączenie przewodu pomiędzy zaworem oczyszczania pojemnika a kolektorem wlotowym oraz pomiędzy zaworem oczyszczania pojemnika a filtrem węglowym pod kątem uszkodzenia. Sprawdzić, czy zawór oczyszczania pojemnika nie jest uszkodzony mechanicznie. W razie konieczności naprawić go.
Kontrola mechaniczna. Wyjąć złącze z zaworu oczyszczania pojemnika i sprawdzić czy połączenie pomiędzy dwoma złączami od zaworu jest zamknięte. Podłączyć 12 V na zaworze oczyszczania pojemnika i sprawdzić, czy podłączenie jest otwarte.

[ Dodano: Sro 06 Maj, 2009 ]
jak masz miernik to mozesz go sprawdzic jak nie to jedz gdzies niech ci sprawdza a jak nir kup nowy:) Pozdrawiam:)


VW GOLF III GTI 2.0 16V+BLOS
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9107/lisaann24.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » śr maja 06, 2009 11:27

kelebrion pisze:a jak nir kup nowy:)
dzięki wielkie, muszę to teraz ogarnąć. Temat można zamknąć. :bigok:


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 348 gości