Strona 1 z 1

Ciężko się kręci kierownicą. Kierownica nie prostuje się.

: wt maja 05, 2009 15:51
autor: D1_PITER
Witam

Kupiłem mój samochód z taką oto wadą. Opiszę ją. Jest to golf 2 bez wspomagania. Kręcąc kierownicą na parkingu ciężko zauważyć usterkę, bo bez wspomagania i tak się ciężko kręci. Problem pojawia się przy średnich i większych prędkościach. Ciężko się skręca. Powiedzmy jak jadę 100km/h to kierownicą wykonuje się tylko niewielkie ruchy a że ciężko chodzi to się muszę cały czas spinać i męczyć żeby taki mały ruch wykonać. Jest to bardzo męczące przy dłuższej jeździe. Pojawia się też taki problem, że koła same nie powracają do jazy w linii prostej. Powiedzmy jadę 30km/h skręcam, puszczam kierownicę i samochód dalej skręca.

Przypuszczam, że uszkodzona jest maglownica. Czy ją można jakoś posmarować? Bo to wygląda tak jak by w niej nie było smarowania..

Pozdrawiam
Piotr

: wt maja 05, 2009 16:35
autor: Bbrutus (Burex)
D1_PITER pisze:ojawia się też taki problem, że koła same nie powracają do jazy w linii prostej. Powiedzmy jadę 30km/h skręcam, puszczam kierownicę i samochód dalej skręca.
Witam, może być też ze masz do wymiany łożysko amora+poduszka
Pozdrawiam

: wt maja 05, 2009 16:47
autor: Paweł Marek
najpierw poluzuj troszke nakrętkę regulacujną która jest na przekładni widoczna w środku blaszanej pokrywy w kształcie rombu. Jeśli poluzujesz tak że będą juz z stuki, a kierownica nadal ciężko chodzi to będziesz szukał dalej. Dowiedz się jeszcze czy maglownica nie jest świeżo po regeneracji -wówczas można trochę poczekać aż sie dotrze.

: wt maja 05, 2009 16:52
autor: D1_PITER
Bbrutus (Burex) pisze:Witam, może być też ze masz do wymiany łożysko amora+poduszka
To napewno nie, bo ostatnio zmieniałem zawias i chodzi wszystko ładnie.
Paweł Marek pisze:Dowiedz się jeszcze czy maglownica nie jest świeżo po regeneracji -wówczas można trochę poczekać aż sie dotrze.
Jak narazie to mam ten samochód dwa miesiące i nic nie uległo najmniejszej zmianie (poprawie).
Paweł Marek pisze:najpierw poluzuj troszke nakrętkę regulacujną która jest na przekładni widoczna w środku blaszanej pokrywy w kształcie rombu. Jeśli poluzujesz tak że będą juz z stuki, a kierownica nadal ciężko chodzi to będziesz szukała dalej.
Idę jej szukać.

: wt maja 05, 2009 16:59
autor: Paweł Marek
D1_PITER pisze:
Bbrutus (Burex) pisze:Witam, może być też ze masz do wymiany łożysko amora+poduszka
To napewno nie, bo ostatnio zmieniałem zawias i chodzi wszystko ładnie.
Paweł Marek pisze:Dowiedz się jeszcze czy maglownica nie jest świeżo po regeneracji -wówczas można trochę poczekać aż sie dotrze.
Jak narazie to mam ten samochód dwa miesiące i nic nie uległo najmniejszej zmianie (poprawie).
Paweł Marek pisze:najpierw poluzuj troszke nakrętkę regulacujną która jest na przekładni widoczna w środku blaszanej pokrywy w kształcie rombu. Jeśli poluzujesz tak że będą juz z stuki, a kierownica nadal ciężko chodzi to będziesz szukał dalej.
Idę jej szukać.

: wt maja 05, 2009 17:26
autor: misiek
D1_PITER pisze:Idę jej szukać.
Obrazek

: wt maja 05, 2009 17:36
autor: Bbrutus (Burex)
Lub może być tez taka opcja, ze sworzeń wahacza będzie do wymiana dlatego kierownica nie odbija, w obie strony nie odbija czy tylko lewo lub prawo??,, na Ibizie miałem właśnie taki przypadek ze sworzeń był zmęczony i kierownica mi nie odbijała

Pozdrawiam

: wt maja 05, 2009 17:59
autor: tattoo_men
Lub zatarty krzyżak w kolumnie kier., czy kierownica kręci się skokami?

: wt maja 05, 2009 18:05
autor: D1_PITER
Kierownica nie odbija w obie strony i w obie strony chodzi równie ciężko. Skręca się w miare płynnie (nie ma skoków).

Zlokalizowałem tą śrubę i co mam ją popuścić? Jak bardzo?

: wt maja 05, 2009 18:18
autor: misiek
D1_PITER pisze:Zlokalizowałem tą śrubę i co mam ją popuścić? Jak bardzo?
wykrecając ją zwiększasz luz pomiędzy listwą a zębatką, musisz to zrobić metodą prób i błędów, poluzuj trochę i zobacz co się dzieje i słuchaj czy nie zaczyna stukać

: wt maja 05, 2009 18:24
autor: D1_PITER
Ok, byłem i odkręciłem ją. Tzn odkręciłem pół obrotu. Więcej się nie dało. Po krótkiej przejażdżce stwierdzam iż kierownicą kręci się bajecznie lekko (czyt.: normalnie).

Teraz dwa pytania:
1. Czy to bezpiecznie?
2. Gdzie nasłuchiwać stukania gdyby luz był za duży, jakie będą tego objawy?

: wt maja 05, 2009 18:27
autor: misiek
D1_PITER pisze:Czy to bezpiecznie?
tak, od tego ona jest
D1_PITER pisze:Gdzie nasłuchiwać stukania gdyby luz był za duży, jakie będą tego objawy?
w okolicy kolumny kierowniczej, ten stukot bedzie się przenosił praktycznie na całą kolumnę
D1_PITER pisze:Tzn odkręciłem pół obrotu. Więcej się nie dało
to może teraz weź wróć o 1/4 obrotu i zobacz czy się zmieni, jeżeli znów bedzie ciężko to wróć do poprzedniego stanu