Dziwne odpalanie a sprzęgło

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pmaslocha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw lis 13, 2008 12:43
Lokalizacja: Łódź

Dziwne odpalanie a sprzęgło

Post autor: pmaslocha » wt maja 05, 2009 15:12

Witam na forum, do którego nie raz zaglądałem, a w którym jakoś czynnie jeszcze się nie udzielałem.
Mam prośbę o wyjaśnienie dziwnego zjawiska, związanego z odpalaniem moich Volkswagenów.
W starym mk2 z silnikiem 1,3 NZ odpalenie ciepłego silnika możliwe było tylko za pomocą wciśnięcia pedału sprzęgła. Tzn. w momencie odpalenia pedał sprzęgła nie mógł być trzymany wciśnięty, nie mógł też być puszczony, tylko trzeba go było albo puścić i wcisnąć albo odwrotnie. Mówiąc krótko - trzeba było nim "majtnąć". Wtedy silnik zaskakiwał od razu, a jeśli się tego nie zrobiło, to albo kręcił i po wielkich bólach załapywał albo i nie.
Teraz mam Jetkę mk2 1,6 Diesel, odpala o niebo lepiej ale i tak mam wrażenie, jakby przy majtnięciu sprzęgłem rozrusznik zakręcał szybciej i efekt startu silnika był natychmiastowy.
O co z tym chodzi?



Awatar użytkownika
kelebrion
Zdrowy ABF
Zdrowy ABF
Posty: 305
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:03
Lokalizacja: Głowno
Kontakt:

Post autor: kelebrion » wt maja 05, 2009 15:58

jesli o tym samym myslimy to jest tak jesli wcisniesz sprzeglo przy odpalaniu to odłączasz skrzynie i rozrusznik ma lzej krecic i wtedy szybciej kreęci, jak masz slabsze cisnienie na tłokach albo slaby akumulator to ciut szybsze krecenie rozrusznika pozwala mu szybciej odpalic:))


VW GOLF III GTI 2.0 16V+BLOS
[img]http://img218.imageshack.us/img218/9107/lisaann24.jpg[/img]

pmaslocha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw lis 13, 2008 12:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pmaslocha » wt maja 05, 2009 20:04

kelebrion pisze:jesli o tym samym myslimy to jest tak jesli wcisniesz sprzeglo przy odpalaniu to odłączasz skrzynie i rozrusznik ma lzej krecic i wtedy szybciej kreęci, jak masz slabsze cisnienie na tłokach albo slaby akumulator to ciut szybsze krecenie rozrusznika pozwala mu szybciej odpalic:))
Ale wtedy na wciśniętym by zapalał bez problemu, o on (przynajmniej ten stary) na wciśniętym nie chciał, trzeba było wcisnąć albo puścić (wszystko mu było jedno) w trakcie kręcenia rozrusznika i wtedy w tym samym momencie zapalał :hmm:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 194 gości