Strona 1 z 3
Duże spalanie w RP
: pn maja 04, 2009 13:41
autor: Sz0sT
Witam.
Mam pytanie do właścicieli aut z silnikiem 1.8 RP 90KM. Mianowicie mój golf przy bardzo (ale to bardzo) spokojniej jeździe pali 13l/100km, a ostatnio za 20zł (5l paliwa) przejechałem tylko 16km!! Po przeliczeniu to 30l/100km!
Już nie mówię o wskazaniach MFA, bo jeszcze nie widziałem żeby pokazywało mniej niż 60l/100km :/ (czasami nawet pokazuje 99,9l/100km)
Co może być tego przyczyną?
Ile palą wasze RP?
: pn maja 04, 2009 13:52
autor: Bruno77
może sonda padła
: pn maja 04, 2009 13:54
autor: Knutek
Mi przy spokojnej jezdzie potrafi nawet i 7 po miescie spalic. Obstawiam sonde, tez tak mialem ze mi palil grubo ponad 20l/100km i to wlasnie sonda byla. Jeszcze jak troszke na obrotach faluje to juz raczej na pewno.
: pn maja 04, 2009 14:40
autor: guti
do sprawdzenia sonda, kabelki kolo wtrysku( byc moze sie urwał ) mnie sie urwał od TPSa, palił podobnie , ale przeplatał , kichal prychał itd
w zime padła mi sonda, spalanie mialem okolo 20 l gazu
zrob tescik , odepnij sonde, bo teraz moze wisiec na bogato, a jak odepniesz to ECU powinno sie przełaczyc w tryb awaryjny, tez bedzie wiecej palic, ale nie az tak drastycznie. moze to cos pomoze, a jak nie to wymiana sondy Cie czeka, a latwo nie jest
w sumie ja u kolegi pod domem w zime z jednym kluczem tylko i udało sie z góry bez odlaczania niczego wymienic sonde. jak sie podlacza kabelki ,z eby niczego nie urwac , to jest o wiele prosciej.
[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 2:42 pm ]
a spalanie mam : na 34 litrach LPG robie 350 km w cyklu mieszanym, ale jezdzac przepisowo, jak zaczynam szalec to starcza na 300 km
: pn maja 04, 2009 15:30
autor: Sz0sT
Dobra tak zrobię, dzięki. Najpierw odepnę sondę i napisze jak jest
: pn maja 04, 2009 16:46
autor: marcin_GT
A ile powinien w sumie palić ? Mnie przy spokojnej wychodzi 9,5, przy szybkiej 10,2 - da sie zejść niżej ? Oczywiście benzyna.
: pn maja 04, 2009 17:59
autor: Alva
mi po mieście spali z 8,5-9 - krótkie odcinki, zmiana biegów przy 3-3,5 tyś obr/min w porywach do 4tyś jak ktoś mi podskoczy
na trasie nie wiem jak sprawa wygląda bo mało co jeżdżę w dalsze rejony, a jak już się zdarzy to lecim w opór
więc pewnie z 9 wyjdzie jak nic
: pn maja 04, 2009 18:17
autor: Arturoo
Alva pisze:mi po mieście spali z 8,5-9 - krótkie odcinki, zmiana biegów przy 3-3,5 tyś obr/min w porywach do 4tyś jak ktoś mi podskoczy
na trasie nie wiem jak sprawa wygląda bo mało co jeżdżę w dalsze rejony, a jak już się zdarzy to lecim w opór
więc pewnie z 9 wyjdzie jak nic
Jeżdżę podobnie a z 10 l benzyny nie chce zejść. Po trasie co mi się udało to 7,5l przy bardzo spokojnej jeździe
: pn maja 04, 2009 18:33
autor: Duber
miasto 9-10 trasa od 7.2 do ...
[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 18:34 ]
Bruno77 pisze:może sonda padła
tez tak mysle
: pn maja 04, 2009 19:34
autor: Xabingo
Kurna, to mi się zawsze wydawało, że mi troszkę dużo pali mój Rp-ek, ale lałem i jeździłem - benę oczywiścię.
Knutek pisze:Jeszcze jak troszke na obrotach faluje to juz raczej na pewno.
Mi tak właśnie faluje, ale zawsze myślałem że to wina krokowca, choć jest kupiony nowy, jakieś pół roku temu firmy GETZ.
Proszę powiedzcie mi gdzie jest ta sonda i kupić nową czy używkę? No jak ktoś da foto i zaznaczy gdzie ta sonda się znajduję to chyba browara postawię
[ Dodano: 04 Maj 2009 19:43 ]
A z tego co gdzieś czytałem to żeby sonda działała poprawnie to musi być katalizator?
Ja nie mam katalizatora, bo zamiast niego wstawiłem tłumik.
A gdzieś na tym forum czytałem jak wywalić sondę i coś innego wstawić, jakąś elektronikę czy coś. Chyba w FAQ to było, ale teraz nie mogę tego znaleźć...
[ Dodano: 04 Maj 2009 19:50 ]
Taka sonda idzie do RPka?:
http://allegro.pl/item610733582_sonda_l ... volvo.html
Najtańsza jaką znalazłem...
: pn maja 04, 2009 22:29
autor: Sz0sT
Raczej bedzie pasować. Na aukcji pisze, że pasuje do Golfa II 1.8 RP, GX
: pn maja 04, 2009 22:56
autor: Knutek
Xabingo, sonde masz wkręconą w kolektor wydechowy, jak wejdziesz pod fure to zobaczysz ją, kabelki od niej odchodzą.
Xabingo pisze:A z tego co gdzieś czytałem to żeby sonda działała poprawnie to musi być katalizator?
Jezeli sonda by była w katalizatorze bądź za nim to byłby kłopot, ale tak to nie ma problemu bo jest dużo przed.
: pn maja 04, 2009 23:25
autor: muzykant
Knutek pisze:kabelki
Hmm a w RP-ku nie jest sonda na jeden kabel?
: pn maja 04, 2009 23:34
autor: zajac
jest na 1 kabel najlatwiej prawdzic czy dziala podpinajac miernik (plus do sondy, minus do masy aku) na zapalonym silniku na wolnych obrotach powinno byc blisko 0,1 V dodajac gazu powinno plynnie dochodzic do 1V
jak mialem uwalona sonde to mi na autostradzie lykal 45l / 100km