Na poprzecznych nierównościach tłucze/dobija tył

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Na poprzecznych nierównościach tłucze/dobija tył

Post autor: Razal » pn maja 04, 2009 09:05

Od jakiegoś czasu dochodzą mnie słuchy z tylnego zawieszenia. Są to odgłosy takiego głuchego tłuczenia / dobijania i dzieje się to nie na każdej nierówności. Najwięcej się to ujawnia na poprzecznych nierównościach np. na przejeździe przez tory. Dzieje się to zarówno przy załadowanym tyle jak i na pusto. Wczoraj jechałem taką ulicą pod górę i był taki zlewający się asfalt tworzący takie poprzeczne uskoki - tłukło co chwilę. Dodam, że nie każda nierówność powoduje dobijanie.

Byłem na przeglądzie zawieszenia i wyszło że amorki są OK. Zastanawiam się nad jakimiś poduchami/tulejami. Miał ktoś może podobne przypadki? Od czego zacząć? Co to może być?

Z góry dzięki - pozdroooo :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » pn maja 04, 2009 13:08

tuleje w tylnej belce



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » pn maja 04, 2009 13:12

golfer_1984 pisze:tuleje w tylnej belce
tak właśnie myślałem, mam nadzieję że to nie kosmiczne koszty z tą wymianą. Wyczytałem już, że najlepiej kupić tuleje LAMFORDER ewentualnie FEBI. Jakie koszty wymiany to muszę chyba popytać. Obawiam się, że nie będą niskie ze względu na to, że mój Gofer jest wyposażony w korektor siły hamowania.

Jeszcze dla pewności pojadę na diagnostykę zawieszenia, może coś jeszcze wyskoczy to za jednym zamachem polecę co potrzeba...
Ostatnio zmieniony pn maja 04, 2009 13:14 przez Razal, łącznie zmieniany 1 raz.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
jablonski89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 27, 2008 14:30
Lokalizacja: Konstantynów łódzki
Kontakt:

Post autor: jablonski89 » pn maja 04, 2009 13:18

Razal pisze:jest wyposażony w korektor siły hamowania.
to nie ma nic do rzeczy. ja sam wymienialem i teraz mam spokoj. uwazaj tylko jak bedziesz odkrecal korektor bo moze sie sroba opierdzielic a ona jest z duraluninium, takze delikatnie. a jak bedziesz chcial u mechanik to tak ok 60-70 od sztuki wezmie tak mi sie wydaje


VAG-COM oraz Poski VAG; sluze pomoca

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pn maja 04, 2009 16:06

Razal, lemfordera ja brałem tuleje mnie wyniosły ok 70 zeta robocizna wychodzi ok 80 /100 zł ,przy okazji wymień płyn hamulcowy jeśli ma dłużej niż 2 lata



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » wt maja 05, 2009 07:58

Dzisiaj umówiłem się na przegląd zawieszenia w całości przód / tył. Mam nadzieję, że to nie będzie katastrofa i nie będzie połowa zawiechy do wyiany. Interesuje mnie najbardziej to tłuczenie w tyle na poprzecznych nierównościach. Ogólnie wszystko inne jakoś się trzyma i nie wydaje niepokojących odgłosów.

Jeszcze tylko takie pytanie czy do wersji GT są jakieś specjalne tuleje ? Podobnie jeśłi chodzi o amortyzatory - jak to wygląda ? Bo ponoć trochę się różnią od standardu...

Z góry dzięki za info. :pub:


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt maja 05, 2009 19:11

Razal pisze: Jeszcze tylko takie pytanie czy do wersji GT są jakieś specjalne tuleje
to samo
i amory też



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt maja 05, 2009 20:46

Albo jeszcze talerze górne sprężyn(lubią przegnić).



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Razal » wt maja 05, 2009 21:10

fleshu pisze:Albo jeszcze talerze górne sprężyn(lubią przegnić).
Masz na myśli te tuleje metalowo-gumowe nad amortyzatorami ?
Dzisiaj też zauważyłem, że bardziej dobija tył lewy niż prawy... jutro jadę na przegląd całego zawieszenia.
Swoją drogą gościu ma takie trzepaki do kontroli amorków. Jakie macie zdanie na temat kontroli amorków na takim wynalazku. Najpierw sprawdzę ciśnienie w kołach. Hmmmm zastanawiam się jaka jest poprawność pomiarowa takiego urządzenia.
Ostatnio zmieniony wt maja 05, 2009 21:14 przez Razal, łącznie zmieniany 1 raz.


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt maja 05, 2009 21:16

Nie. Chodzi mi o górne oparcie sprężyny. Często gnije i sprężyna opiera się o górę nadkola. Daje to raczej metaliczny dźwięk podczas jazdy - ale to i tuleje to najczęstrza przyczyna dziwnej pracy zawieszenia w MK3.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » wt maja 05, 2009 21:35

fleshu pisze:Chodzi mi o górne oparcie sprężyny. Często gnije i sprężyna opiera się o górę nadkola
nie ma bata ,że tego nie zauważy,więc to nie to



klex1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt mar 17, 2009 12:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klex1 » wt maja 05, 2009 22:01

Razal pisze:Obawiam się, że nie będą niskie ze względu na to, że mój Gofer jest wyposażony w korektor siły hamowania.
Jezeli przy poprzedniej wymianie osoba, ktora to robila, wykazala sie mysleniem, to wsadzila srube przy korektorze odwrotnie, czyli leb od wewnatrz, nakretka od zewnatrz, wtedy nie ma problemu z odkreceniem belki bez zdejmowania korektora. Wtedy bez problemu zrobisz to sam. :bigok:


[url=http://ataraxia.wrzuta.pl/audio/eakvcc4hkp/the_prodigy_-_diesel_power][img]http://r9.fodey.com/2046/61a3a48da0b74e018a946fbf80536f52.0.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt maja 05, 2009 23:00

klex1,
klex1 pisze:osoba, ktora to robila, wykazala sie mysleniem
Ja miałem oryginalne i musiałem korektor wiercić(śruby były wyjedzone - nie było szans na odkręcenie). Jak się zdejmie to palnik(gumy poszły do piachu) a tulejka młotkiem potraktowana, wyleciała. A jak miałem obawy czy sam to robić czy oddać do jakiegoś mechaniora - to zapytałem w warsztacie - w odp usłyszałem " kup 2 komplety takich tulei bo się to wygina na prasie i może się nam uda albo i nie". Wolałem to sam zrobić.



klex1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt mar 17, 2009 12:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klex1 » wt maja 05, 2009 23:22

fleshu, widzisz, ja mialem u siebie leb po wewnetrznej stronie, wystarczylo nakretke zlapac kluczem przy korektorze hamowania, grzechotka poszla w ruch i odkrecilem bezproblemowo. :bigok: Potem przy pomocy mechanika (bo robilem to u niego, mial wolny kanal ale kupe roboty przy innym aucie) wydlubalem tuleje, wsadzilem nowe i hula od blisko 3 lat... Ale powoli sie szykuje na ponowna ich wymiane, jednak dojazd do domu 2,5km po nierownych betonowych plytach robi swoje... :grrr: Coz, trudno sie mowi.


[url=http://ataraxia.wrzuta.pl/audio/eakvcc4hkp/the_prodigy_-_diesel_power][img]http://r9.fodey.com/2046/61a3a48da0b74e018a946fbf80536f52.0.gif[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 383 gości