Strona 1 z 2
Traci moc przy 160/h, silnik TDI po swapie z MK4
: ndz maja 03, 2009 23:01
autor: BANANOWY
serdecznie witam.
mam pewien problem otoz niedawno zakupilem golfa 3 (1992) z silnikiem od golfa 4 (2002) no i gdy jade np 160km\h próbuje wiecej wycisnac(wciskajac gaz do dechy) nagle silnik jakby traci moc..........nie wiem kompletnie dlaczego....czy to moze byc wina turbiny,lub przepływki wyjsciowej?? zabardzo sie na tym nie znam pomozcie jak mieliscie taka przypadlosc w swoim aucie....dzieki pozdrawiam.
: pn maja 04, 2009 00:06
autor: -=ren=-
kres mocy silnika... To jakbyś na nizszym biegu trzymał opór gaz w podłogę... masz obrotmomierz?? jakie masz przełożenie skrzyni biegów w stosunku do obrotów silnika... jaka skrzynia do tego motoru...
[ Dodano: 04-05-09, 00:07 ]
BANANOWY pisze:lub przepływki wyjsciowej??
sam niestety jeszcze nie wiem co to jest...
: pn maja 04, 2009 00:20
autor: PinkFloyd
Wpisz w szukaj słowo notlauf temat wałkowany
: pn maja 04, 2009 17:24
autor: 18damian18
-=ren=- pisze:kres mocy silnika... To jakbyś na nizszym biegu trzymał opór gaz w podłogę... masz obrotmomierz?? jakie masz przełożenie skrzyni biegów w stosunku do obrotów silnika... jaka skrzynia do tego motoru...
No nie sądze, żeby 160 było max prędkością dla silnika 1.9 TDI
: pn maja 04, 2009 17:33
autor: fifel
Moze zapieczone kierowniczki turbiny?? jak sadze to silnik ze zmienna geometria lopatek turbiny... no i nastepuje przeladowanie i stan awaryjny kompa, silnik traci moc?
: pn maja 04, 2009 18:23
autor: BANANOWY
mam obrotomierz....ten silnik ma ok.170 KM
wiec moze nawet licznik by zamknał ale rzeczywiscie gdy juz mam 5 bieg i chcem jeszcze wiecej wycisnac to silnik jakby sie cofał i tracil moc....ehhhhh moze przeczyszczenie tyrbiny cos pomoże...hmm
: pn maja 04, 2009 19:03
autor: krisu919
Witam ojciec miał tak samo w sharanie jak mu depną to tracił moc, mechanik powiedział ze turbo. Po wyjęciu turbiny okazało się ze waz od turba był pęknięty i łapało lewe powietrze i komp łapał błąd i odcinał turbo. Po wymianie węża i regeneracji turba (niewiele z niej zostało tylko obudowa) i teraz zapiernicza nieźle.
: wt maja 05, 2009 10:57
autor: BANANOWY
a ile go to kosztowało z naprawa i czesciami?
: wt maja 05, 2009 11:09
autor: bradley
Moja krysztalowa kula mowi mi, ze to turbina, przeplywomierz, wtryskiwacze, pompa i zawor n75
A nie... moze to...
PinkFloyd pisze:notlauf
?
Bez podpiecia pod komputer oprocz krysztalowej kuli polecam wrozenie z fusow na odleglosc i lanie wosku przez klucz wiolinowy
: wt maja 05, 2009 20:22
autor: krisu919
BANANOWY pisze:a ile go to kosztowało z naprawa i czesciami?
ok 2tys.
: wt maja 05, 2009 23:07
autor: BANANOWY
powaznie 2 tysie??? bez jaj heh
: śr maja 06, 2009 16:48
autor: 18damian18
Bo regeneracja turbiny była, a U Ciebie moe nie potrzeba
Wiec lepiej jedź na warsztat i na zapas sie nie martw.
: śr maja 06, 2009 23:19
autor: BANANOWY
dzis mi kolezka powiedzial ze turbiny sie nie czysci...wiem ze on ma pojecie o samochodach,ale tez i slyszalem,ze sie czysci hehe nie wiem teraz co myslec...mysle ze to notlauf.... a wiec jak go zniwelowac hmm....a do mechanika to sie udam napewno tylko ze u mnie na glebie nie ma takich super specjalistow ale podejrzewam ze cos takiego powinni rozkminic....
: czw maja 07, 2009 00:31
autor: Juma
notlauf kolego to stan kiedy w ECU jakis parametr przekroczy wartośc dozwoloną przez okres np 7 sekund, sterownik przechodzi w tryb awaryjny..
objawia sie to wyłaczeniem cisnienia doładowania