Strona 1 z 2

dziwne zachowanie Silnik RP krztusi się śmierdzi benzyną

: sob maja 02, 2009 15:43
autor: krxychu
Witam
Z góry zaznaczam że temat założony przezemnie nie jest pójsciem na łatwizna tak wiec prosze nie pisac wpisz w wyszukiwarke bo juz nad tym problemem siedze z tydzien i przejrzałem wszystkie tematy a wiec tak :

Silnik po odpaleniu krztusi sie chodzi jak syrenka śmierdzi benzyna szarpie spadają i dzwigają sie obroty od 500-1000 nieraz zgaśnie da sie jechać ale strasznie szarpie po rozgrzaniu silnika obroty i wszytko wraca do normy na gazie chodzi idealnie

1.Czujnik niebieski wymieniony
2. Czujnik czrwony wymieniony ( no własnie od czego on jest bo kupiłem zamiennik i kolega powiedział że jest to czujnik kolektora ssącego? )
3. Sonda lambda ma max 4 miesiące
4. Jest zamontowany kasownik błędów po odłaczeniu lem na 20 minut problem jest taki sam
5. Silnik krokowy ( gdyby był uszkodzony to zawsze by gasł na wolnych obrotach a nie tylko ksztusił jak zimny

W czym może byc problem bo juz nie mam nawet pomysłów

: sob maja 02, 2009 16:07
autor: sle
ad.2 w kolektorze ssącym masz tzw jeża, to o to chodzi. Pewnie spotkałeś się z tym w postach jak przeglądałeś forum odnośnie tych czujników.
ad.3 a sprawdzałeś czy działa poprawnie? Przecież może mieć i tydzień i być coś z nią nie tak, może jakiś dziwny zamiennik. Sprawdź sobie sam...
krxychu pisze:na gazie chodzi idealnie
czyli to się dzieje tylko na PB? Na LPG nawet na zimnym jest dobrze?

: sob maja 02, 2009 16:16
autor: Jesionvr6
na moje to sonda lambda

: sob maja 02, 2009 16:29
autor: krxychu
sle pisze:czyli to się dzieje tylko na PB? Na LPG nawet na zimnym jest dobrze?
Dokładnie tak to sie dzieje tylko na PB

: sob maja 02, 2009 16:41
autor: sle
masz miernik elektryczny albo ktoś ze znajomych? Sprawdziłbyś sobie tą sondę, a i te czujniki można przy okazji i przynajmniej wyeliminujesz to na 100%. Co i jak oraz wartości można znaleźć tu na forum.

: sob maja 02, 2009 16:47
autor: krxychu
tak posiadam zwykły miernik dokładnie taki http://www.allegro.pl/item616294340_mie ... salny.html
Jak mam zmierzyc czy sonda działa poprawnie szczerze mówiac to z elektryki to naprawde cienko u mnie wiec trzeba mówić prostym językiem :)

: sob maja 02, 2009 17:04
autor: sle
zlokalizuj kabel z sondy i się wepnij, ustaw miernik na pomiar napięcia, odpowiedni zakres i już :grin: to w mega skrócie

zaraz coś dorzucę

np tu coś jest, żeby nie pisać znów to samo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=152649

: sob maja 02, 2009 17:07
autor: krxychu
sle pisze:zlokalizuj kabel z sondy i się wepnij
ale jak sie mam wpiąć jak to jest zabudowane :> :)

: sob maja 02, 2009 17:11
autor: sle
no nie że w sondę dosłownie... w jej kabelek :P
Jak zerkniesz za silnik to będziesz widział sondę i idący z niej kabelek, pewnie gdzieś z LPG się będzie mieszał.

... a drugim kabelkiem miernika dotykasz masy, czegoś przy silniku i powinno się coś pokazać

gdybyś się rozpędził z tymi pomiarami to w tych czujnikach co wymieniłeś mierzymy oporność... jakie powinny być wartości można znaleźć tu na forum

: sob maja 02, 2009 17:20
autor: krxychu
Powiedz mi jedzcze4 jedno czy zwykłym miernikiem dokonam takiego pomaru bo pisza w tym temacie co mi posłałeś o oscyloskopie a takiego czegos nie mam , co miernik ma pokazać czy przy dokonywaniu pomiaru mam dodawać gazu czy na wolnych obrotach ? Badanie ma byc wykonywane na PB czy może być na LPG?

: sob maja 02, 2009 17:36
autor: sle
chodzi o to, że na oscyloskopie to byś zobaczył to w postaci graficznej takiej jak w tamtym temacie. Chodziło o wyjaśnienie obrazowe jak zmienia się napięcie, patrząc na wykres rozumie się to łatwiej niż czytając suche teksty.

Takim miernikiem też to zbadasz, bynajmniej u mnie się da, a mam całkiem podobny miernik do tego Twojego. Miernik pokaże Ci napięcie sondy o ile taki ustawisz miernik ;). Na wyświetlaczy powinny zmieniać się cyferki w zakresie 0-1V Daj zakres np 2000mV czy jaki tam masz u siebie.
Silnik musi być ciepły. Żeby sprawdzić sondę wystarczy Ci zrobić pomiar na jałowych. Teoretycznie powinno oscylować na obu paliwach. Zrób pomiar na PB.

: sob maja 02, 2009 17:42
autor: krxychu
OK to bedziemy mierzyc jak tylko dokonam pomiarów od razu napisze rezultaty i bedziemy mytsleli dalej na arzie dzieki za pomoc

: sob maja 09, 2009 17:37
autor: sle
i jak pomiary dokonane?

: sob maja 09, 2009 19:56
autor: krxychu
pomiarów niestety jeszce nie ma miernik okazał sie wadliwy ( made in china) Niepokój mój wzbudziła sonda która została niedawono wymieniona na NGK 4 ro przewodowa . Niepokój wzbudzaja 2 niepodłaczone do niczego kabelki Idzie tylko kabelem do masy i kabelek do gazu . W któryms z tematów przeczytałem ze w RP-ku jest jednoprzewodowa i 4ro nie bedzie dzialała poprawnie Prosze o opinie na ten temat czy warto wymienić a jednoprzewodowa tym bardziej ze auto zachowuje sie tak jak pisałem w poprzednich postach czyli szarpie traci obroty itd