Strona 1 z 1
czy przepływomierz z 1.8 będzie pasował do 1.3 NZ'a
: czw kwie 30, 2009 18:20
autor: marcinas1983
Otóż niebawem będę wywalał ze swojego pojazdu KE-Jetronic'a i montował w jego miejsce wtrysk benzyny z 1.3NZ'ta na wtryskach z listwą i regulatorem ciśnienia od silnika ADY. I mam pytanie. Czy przepływomierz z silnika 1.8 PB/PF nada się pod podpięcie instalacji z 1.3 NZ'ta?? Pytam się dlatego, że przepływomierz z NZ'a ma małą średnicę i może być ona za mała do 1.8 i czy jest możliwość zamiany tej przepływki na jakąś większą?? Docelowo auto ma być zasilane gazem więc potrzebowałbym układ zasilania paliwem tylko do rozruchu.
: czw kwie 30, 2009 18:36
autor: agrala
przeplywomierz od 1.3 nie pasuje do 1.8 (inne parametry)
zmieniajac silnik i zostawiajac przeplywomierz od 1.8 mozesz miec problemy przy odpalaniu z benzyny, silnik moze nawet nie odpalic bo moze go zalac komputer lub podac za mala dawke paliwa
jezeli zostawisz komputer z przeplywomierzem to wtedy tez moze byc problem gdyz silnik moze zasysac mniej powietrza i komputer bedzie oszukiwany przez przeplywomierz
: czw kwie 30, 2009 18:53
autor: marcinas1983
Trochę się nie zrozumieliśmy. Mam silnik JH na mechanicznym wtrysku paliwa + do tego sonda lambda. Chce to wywalić i zamontować "komputer" wraz z reszta osprzętu z NZ'ta, tylko problem pojawia się w tym, że przepływomierz od 1.3 może mieć nie wystarczającą "średnicę" i zdławić mi tego 1.8. Dlatego pytałem się wyżej czy podmianka samego przepływomierza będzie dobrym posunięciem, żeby nie mieć "zwężki" w postaci przepływomierza z NZ'ta
: czw kwie 30, 2009 19:22
autor: agrala
nic nie kumam
jaki masz teraz sinik
jaki pozniej bedzie silnik
bo rozumiem to w ten sposob ze masz 1.8 i chcesz zalozyc wtryski i kompa z 1.3 wraz z przeplywomierzem - jezeli tak to nic z tego bo oszukasz koputer bo bedzie ssal wiecej powietrza
: czw kwie 30, 2009 19:27
autor: marcinas1983
W Scirocco mam obecnie 1.8 JH 95PS. Jest on na mechanicznym wtrysku paliwa. Auto mi pali 16-17L paliwa po mieście. Chce wtrysk mechaniczny wywalić w cholerę i założyć listwę z wtryskami od silnika ADY ( 2.0 z golfa mk3 ) do tego komputer z NZ'ta wraz z instalacją i przepływką. Dlatego też pytałem się czy nie da się podmienić przepływki na tą z 1.8 po to, aby była "średnicą" odpowiednia do silnika 1.8, bo ta z 1.3 może mi przymulać auto. Wiem, że będzie za mało paliwa, ale dlatego chcę zamontować LPG, aby nie trzeba było robić nowej mapy paliwa dla mojej hybrydy. Ma to tylko służyć do odpalenia zimnego silnika.
: czw kwie 30, 2009 20:24
autor: agrala
jak zalozysz komputer i przeplywke od NZta to bedzie za duzo ssal powietrza na tym przeplywomierzu i bedzie dostawal zle dawki paliwa - prawdopodobnie nawet nie zapali
to samo bedzie jak zalozysz komputer od NZta a przeplywke od 1.8 - przelywka bedzie dawale zle dane do komputera a ten poda zle dawki
wloz kompa i przeplywke od 1.8 - do odplania powinno byc ok
: czw kwie 30, 2009 20:53
autor: Jesionvr6
proponuje zalozyc calego digifanta od pf albo jeszcze lepiej od pb bez sondy a nie kombinowac od nz-ta (zupelnie inne mapy)
: sob maja 02, 2009 17:43
autor: macosmail
Witam. Na sprzęcie od NZ napewno będzie działało. Pojemność silnika nie ma znaczenia dla prawidłowego działania przepływki, która daje sygnał proporcjonalny (wg wew. charakterystyki) do masy przepływającego powietrza. Jednak tak jak Autor postu zauważył może ona ograniczyć osiągi silnika, ale w jakim stopniu to ciężko przewidzieć. A czy ta od Digifanta podejdzie do Digijeta tego nie wiem trzeba by było mieć je obie o obmierzyć. Pozdrawiam.
: sob maja 02, 2009 21:37
autor: marcinas1983
Też mi się wydaje, że na tym będzie chodzić, ale żeby być pewnym na 100% to bym musiał to zamontować i sprawdzić
. Jak na razie jestem na etapie wypytywania kolegi z forum o digifanta z 1.8 jak się uda go kupić to digi zamontuje, jak nie... to będę modził z wtryskiem od NZ'ta
: sob maja 02, 2009 22:11
autor: Jesionvr6
marcosmail masz racje ze bedzie chodzil
mialem mk1 z silnikiem 16v i digifanta z t4 2.5!!!!!!
sterownik od silnika 5cio cylindrowego chodzil z 4 cylindrowym ale byl odczuwalny spadek mocy poprostu inna mapa wtrysku i zaplonu byla i ta sama sytuacja by byla w 1.8 ze sterownikiem z 1.3
kup tego digi to nie bedziesz sie szarpal wiecznie z zaplonem i bedzie dzialalo jak original