Strona 1 z 2

Zamykanie otwieranie szyb elektrycznych

: czw kwie 30, 2009 10:47
autor: pivvo
Witam
Mam taki nie typowy objaw zachowania szyby, a mianowicie szyba od strony pasażera po przytrzymaniu przełącznika (około 1 sekund) wykonuje program do zamknięcia pełnego, w trakcie gdy szyba wędruje do góry, a po zwolnieniu przycisku zamykania i ponownym naciśnięciu obojętnie czy do góra czy duł, szyba się zatrzymuje. Wszystkie pozostałe zachowują się poprawnie czyli przytrzymanie (około 1 sekundy) przycisku duł, szyba otwiera się do końca, naciśnięcie do góry jedzie tylko tak długo jak jest wciśnięty przycisk.

: czw kwie 30, 2009 11:02
autor: adpap
wedlug mnie to wlasnie zatrzymanie szyby po zwolnieniu i ponownym nacisnieciu przycisku jest normalne... tak przynajmniej jest u mnie...

: czw kwie 30, 2009 11:11
autor: pivvo
Hm... no właśnie tą prawą wymieniłem bo spalił się silnik, kupiłem na Allegro wszystko pasuje, tylko zachowanie inne, czyżby były dwie wersje elektroniki ??

: czw kwie 30, 2009 11:32
autor: Baracus86
Wiesz co z tego co pamietam to szyba od strony kierowcy ma taka opcje pełnego zamknięta i jedzie sama. natomiast pasażera tylko jak trzymasz przycisk wciśnięty to jedzie tak długo jak potrzeba. Tak przynajmniej było w punto 1 jak się kiedyś bawiłem i w firmowym doblo tez tak jest :D

: czw kwie 30, 2009 12:14
autor: pivvo
Tak ale w Golfie silnik i elektronika są zespolone, a prawy silnik nie pasuje na lewą stronę i odwrotnie. Bardziej mnie intryguje czy są dwie wersje elektroniki, a może da się jakoś programować, rozebrałem elektronikę z tego spalonego, i wygląda mi że siedzi tam jakiś kontroler typu PIC. Może jest jakaś kombinacja włącz zapłon wciśnij guzik itp. coś podobnego jak procedura kasowania inspekcji.

: czw kwie 30, 2009 12:41
autor: Paweł Marek
pivvo pisze:czy są dwie wersje elektroniki
owszem, jeśli na module danej szyby jest napis BROSE to jest to moduł starszy, do 94 roku. Potem sa inne, nie pamietam nazwy. W starszych tylko szyba kierowcy zamyka sie sama po sekundowym naciśnięciu przycisku, a otwierają się tak chyba wszystkie o ile pamietam. W nowszych szybe trzeba programować, ale sama się zaprogramuje i tak po kilku użyciach (wykonujesz kilka zamknięć i otwarć z przycikiem trzymanym jeszcze około sekundy po zakończeniu ruchu szyby). Nie wiem jakie zakłócenia pojawiają się po "zmieszaniu" modułów starszych i nowszych, ludzie mieli z tym jakieś problemy, może użyjesz wyszukiwarki i coś znajdziesz. Najlepiej mieć wszystkie takie same bo one w jakimś sensie "dogadują" sie ze soba.

: pn maja 04, 2009 10:17
autor: pivvo
Hmm... ETKA podaje numer części 1H0 959 801 do roku 98, a równolegle od 96 do 98 są też z numerem 1H0 959 801 A,

: pn maja 04, 2009 11:02
autor: Mavrick
U mnie obie chodza automatycznie gora dol. Popatrz na forum gdzies jest temat w ktorym opisal ktos jak programowac szyby.

: pn maja 04, 2009 11:55
autor: Paweł Marek
pivvo, starszych modułów nie zaprogramujesz i z twojego opisu o ile dobrze zrozumiałem - zachowują sie normalnie. Tylko ta od kierowcy jedzie sama w górę

: czw maja 14, 2009 11:20
autor: pivvo
No właśnie chciał bym teraz aby wszystkie tak się zachowywały jak ta nowa

: czw maja 14, 2009 14:00
autor: Paweł Marek
pivvo pisze:No właśnie chciał bym teraz aby wszystkie tak się zachowywały jak ta nowa
też bym chciał. Miałem zamysł żeby z tym pokombinować ale na zamysłach się skończyło. Na razie obejrzałem schemat i sa widoczne różnice w dochodzących kablach, miedzy innymi z ilościa i pinami podłączenia do modułów kabli masowych. Może w tym tkwi kruczek.

: czw maja 14, 2009 14:46
autor: zielu
to zmykanie i otwieranie nie jest programowalne.. zależy od połączenia jakichś kabelków..

bo ja zamontowałem u siebie szyby z anglika..

i automatyczne domykanie i otwierania działa mi na szybkie kierowcy a pasażera tylko spuszczenie w duł automatyczne a do góry to już trzeba ciągle trzymać...

: pt maja 15, 2009 10:48
autor: Paweł Marek
Quatro7, a wiązki były też z anglika czy nie?

: pt maja 15, 2009 10:50
autor: zielu
tak.. całość z anglika...