Strona 1 z 1

Schemat wlacznika ESP

: śr kwie 29, 2009 21:01
autor: gienekk113
Witam wszystkich, potrzebował bym schemat włącznika ESP od Golfa IV, albo chociaż zdjęcie włącznika "od tyłu" z podpisanymi stykami, za co odpowiada każdy styk.

Kupiłem światełka dzienne do Golfika. Zależy mi na pozostawieniu wnętrze w oryginalnej wersji, a że nie posiadam ESP to wymyśliłem, że zakupie włącznik ESP i zrobię z niego włącznik świateł dziennych. Raczej nie powinno być problemu z działaniem, ale wole dmuchać na zimne, dlatego proszę o jakiś schemat :)

PS. Wiem, że prawnie nie może być tak podłączone.

[ Dodano: 30 Kwi 2009 16:06 ]
Jest ktoś w stanie mi pomóc ??

: czw kwie 30, 2009 20:38
autor: sebcio
nie znam się może za bardzo ale może by je podpiac pod postojowe/pozycyjne

: czw kwie 30, 2009 22:46
autor: GMS
z tego co sie orjetuje to ten przycisk ci nie zrobi on działa impulsowo , czyli daje impuls w momencie jak go trzymasz póżniej zostaje rozłonczony
Kiedys kilka lat temu jak pracowałem w pewnym warsztacie to takie operacje robiłem tylko w skodzie oktawji przód włoncznika dawałem od ASP a reszta była od podgrzewania szyby , nie wiem jak jest w golfie ale myśle że podobnie...
pozdrawiam

: pt maja 01, 2009 20:15
autor: gienekk113
Da się to zrobić poprzez włącznik podgrzewania tylnej szyby ?
Albo w jaki sposób mogę to ewentualnie zrobić ?
Zależy mi na pozostawieniu wnętrza w oryginale.

: pt maja 01, 2009 23:27
autor: Qto
Jeżeli chcesz mieć te światełka pod włącznik ESP to na pewno da się to zrobić. Miernikiem sprawdzasz które dwa styki na włączniku będą miały przejście po wciśnięciu przycisku a nie będzie go w stanie spoczynku. Na jeden styk dajesz plus a z drugiego wyprowadzasz sterowanie do przekaźnika. Zapodajesz prosty przekaźnik dostępny w każdym sklepie motoryzacyjnym, taki żeby miał styki ponumerowane 30, 85, 86, 87.
30 - tutaj podajesz plus z aku (czy skąd tam chcesz)
85 - ten styk podłączasz do masy, zasilanie przekaźnika
86 - tu dajesz plus, najlepiej po stacyjce, też zasilanie przekaźnika
87 - stąd prowadzisz plus do światełek

Jak zmostkujesz styki 86 i 87 to światełka będą działały tak: Odpalasz auto, wciskasz włącznik chwilowy (bo włącznik ESP takim jest), światełka palą się, wyłączasz silnik - światełka same gasną...inaczej nie da rady na przycisku ESP...

Jak zamontujesz to daj jakieś fotki, też się czaję na coś w tym stylu.

: sob maja 02, 2009 03:34
autor: gienekk113
Chodzi mi o podłączanie bez przekaźnika poprzez przycisk ESP.
Przycisk jest włączony - światła działają, przycisk wyłączony - światła nie działają.
Ewentualnie jeszcze jakieś podświetlenie, ale to pewnie da się zrobić z przycisku podgrzewania szyb.

: sob maja 02, 2009 08:16
autor: Qto
gienekk113 pisze:Chodzi mi o podłączanie bez przekaźnika poprzez przycisk ESP
"tak to tylko w erze" :) Nie da rady bez przekaźnika na przycisku ESP.
gienekk113 pisze:Przycisk jest włączony - światła działają, przycisk wyłączony - światła nie działają.
Proponuję takie coś
http://moto.allegro.pl/item622785197_wl ... _bora.html
Na tym włączniku będzie wszystko działało tak jak chcesz i będzie ładnie wyglądało:)

: sob maja 02, 2009 17:12
autor: gienekk113
Droga sprawa taki włącznik. Pomyśle jeszcze jak to dobrze rozwiązać. Dzięki za pomoc :)

: sob lip 18, 2009 02:43
autor: thomas1919
gienekk113 pisze:Droga sprawa taki włącznik. Pomyśle jeszcze jak to dobrze rozwiązać. Dzięki za pomoc :)
Tu tańszy:-) --> http://www.allegro.pl/item683520318_wla ... _bora.html