[mk3 AAM] Migająca kontrolka oleju...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 01:04
Lokalizacja: Gdańsk

[mk3 AAM] Migająca kontrolka oleju...

Post autor: Pi » pt wrz 30, 2005 01:32

Witam.

To mój pierwszy post, proszę mnie nie karcić, szukałem podobnych problemów i większość jest ciutkę inna. :)

Otóż około 3 tygodnie temu dołączyłem do grona szczęśliwych posiadaczy Golfa MK3. :) Wszystko było super, jednak dzisiaj zamanifestował, że coś mu dolega, a ja nie mam pojęcia co to może być. Problem przedstawia się następująco:
Przy zimnym silniku odpaliłem, pojechałem - żadnych problemów... jednak po nagrzaniu silnika w pewnym momencie zaczęła mi migać kontrolka oleju. Zaobserwowałem, że miga tylko, gdy silnik chodzi na minimalnych obrotach, wystarczy lekko dodać gazu i kontrolka gaśnie. Minimalne obroty - znowu miga. Dodaję gazu - gaśnie.
Zostawiłem auto na około 2 godziny, więc zdążyło wystygnąć. Po odpaleniu kontrolka się nie odezwała, po nagrzaniu znowu to samo. Zatrzymałem się od razu i przechłodziłem silnik przez jakieś 10 minut. Potem pojechałem do domu (około 13km drogi) i po drodze ani razu kontrolka nie mrugnęła. Mógłbym założyć, że jak przestała mrugać, to jest OK, jednak boję się o silnik. :) Jeśli to ważne - przebieg 117tys, wlany olej Aral 10W40, przejechane na nim 4000km. Poziom oleju w okolicach MAX. Nie wąchałem czy śmierdzi benzyną.

Czy ktoś z forumowiczów spotkał się dokładnie z czymś takim i wie co to może być i ewentualnie ile może kosztować naprawa? Z góry dziękuję za pomoc.



Awatar użytkownika
krzysio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn sie 15, 2005 06:53
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysio » pt wrz 30, 2005 06:45

To może być sonda (gdzieś słyszałem że jak coś wariuje na zegarach to może być to)



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » pt wrz 30, 2005 09:14

krzysio pisze:To może być sonda (gdzieś słyszałem że jak coś wariuje na zegarach to może być to)
"sonda" czego????????

jedź do mechanika na pomiar ciśnienia oleju, jak ciśnienie w normie to czujniki ciśnienia (jest 2szt.) jak za małe to wymień filtr oleju na nowy, zmierz jeszcze raz ciśnienie, jak za małe to naprawa pompy oleju/wału (panewki)



Awatar użytkownika
Pi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 01:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Pi » pt wrz 30, 2005 12:10

Pojechałem dzisiaj do mechanika z tym, mimo że kontrolka nie odezwała się dziś ani razu. Wyszło na to, że pochrzaniło się coś czujnikowi, koleś poprawił styki, pojechałem z powrotem do domku, zrobiłem łącznie z 20 kilometrów i kontrolka nic nie mówiła.

Wojteks, dziękuję za radę. Następnym razem jak mi się zaświeci (oby tego nie zrobiła ;)) będę już wiedział co robić i nie będę już zawracał głowy tematem, który się na forum pojawia 5x dziennie. :)



Awatar użytkownika
Baltazar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 09:23
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Post autor: Baltazar » pt wrz 30, 2005 15:59

wrzuć jakąś fotkę swojego autka :)


Pozdrawiam,
Baltazar

Awatar użytkownika
Pi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 01:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Pi » pt wrz 30, 2005 22:51

Zrobię mu zdjęcie i wrzucę fotkę, jak tylko wymienię przednie kierunki i zaślepki. Są dobite i szpecą mi autko. :D

Swoją drogą jeździłem dziś cały dzień, momentami ostro i kontrolka milczy. Ufff! :)



marek85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: śr lis 30, 2005 21:21
Lokalizacja: GLIWICE

Post autor: marek85 » pt gru 02, 2005 01:55

Ja mialem podobna sytuacje, jednak zdazalo mi sie to tylko przy dluzszej jezdzie na autostradzie... wymienilem panewki (wszytskie) i problem znikł



SwiRek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr lis 30, 2005 13:18
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: SwiRek » czw gru 08, 2005 00:24

ja mam mk2 1.8 GT specjal i robi mi sie to samo bede w sobote wymienial olej i zobacze czy to pomoze, ale tak sobie dzisiaj myslalem i doszedlem do wniosku ze moze to rownie dobrze byc uszczelka pod glowica, uszkodzenia uszczelki sa rozne, jednym cieknie olej innym przedostaje sie olej do wody lub na odwrot ale tez temu czesto towazyszy przedostawanie sie cisnienia i zamiast calego cisnienia oleju polowa albo jakas czesc leci na chlodznie a czujnik to wykrywa a wiadomo im cieplejszy silnik tym cisnienie wieksze co wy powiecie na taka opcje?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 394 gości