Strona 1 z 1
Miejsce w którym się pojawi 12V po uruchomieniu silnika
: wt kwie 28, 2009 22:06
autor: korfanty
Prośba do osób które posiadają schemat elektryczny - poszukuję przewodu w którym jest 12V w czasie pracy silnika.
Najlepiej żeby można było się wpiąć w okolicy bezpieczników lub licznika.
Potrzebuje to do podpięcia Pro Turbo - wg instrukcji:
"Przewód należy podłączyć do miejsca, w którym pojawi się 12V, jeżeli silnik zostanie uruchomiony. Zalecane miejsce podłączenia to przewód wyzwalający kontrolkę ciśnienia oleju lub przewód alternatora, na którym występuje 12V w trakcie ładowania akumulatora."
: wt kwie 28, 2009 22:17
autor: Oli
+12V po włączeniu stacyjki - podepnij się pod któryś z bezpieczników 5, 6, 10,26, 29
: wt kwie 28, 2009 23:12
autor: Zico63b
Troszkę jest problem, nie doczytałem, że to mod. IV a nie III więc sama skrzynka i piny będą inne - zasada nie. Sa dwa czujniki oleju: jeden wyłącza przy niskim ciśnieniu a drugi przy za wysokim (który jest który - teraz nie pamiętam; trzeba wypróbować). Używając przekaźnika i dwóch diod można wykorzystać fakt obecności napięcia tylko przy zapłonie i łączenia do masy a odłączeniu od masy przy zapłonie i pracy silnika.
Innego sposobu raczej nie ma.
Jak zrobię rysunek - to wstawię.
: wt kwie 28, 2009 23:25
autor: Oli
jeszcze raz patrzyłem na schemat, pomierzyłbym jak jest na bezpieczniku 29 - na schemacie mam "HOT IN RUN OR START" czyli jak pracuje
: wt kwie 28, 2009 23:38
autor: korfanty
Jutro sprawdzę ten 29 - a tak wygląda schemat tego Pro Turbo
: wt kwie 28, 2009 23:53
autor: Zico63b
Na tym schemacie zaznaczono pobranie sygnału z kontrolki oleju lub alternatora - one w czasie pracy
nie świecą, nie mają więc napięcia. Jest to chyba "masowanie" a nie zasilanie.
Tak wygląda układ kontroli ciśnienia oleju:
czyli - masowanie
Należało by wpiąć się w zielono-czarny idący na czujnik ciśnienia F1
: śr kwie 29, 2009 10:01
autor: korfanty
Mam odpowiedź bezpośrednio od producenta
Witam
Co do podpięcia się do 12V po przekręceniu stacyjki to nie polecam tak
robić. Za każdym razem kiedy Pan włączy tylko stacyjkę i potem wyłączy
to pro-turbo będzie podtrzymywać włączoną stacyjkę pomimo, że silnik nie
pracuje.
Wiem, że VW jest problem z podłączeniem się pod kontrolkę oleju, stąd
polecam podłączyć się pod alternator(kontrolka ładowania)
Tam na pewno jest +12V kiedy silnik pracuje. I z tego co pamiętam kabel
od kontrolki ładowania idzie w wiązce do licznika więc można go w miarę
łatwo zlokalizować.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt.
Wiec trzeba szukać przy wiązkach od zegarów, prawdopodobnie w niebieskim złączu pin 12
lampka sygnalizacyjna alternatora, zacisk 61
jeśli ktoś dysponuje schematem - proszę o sprawdzenie.
: czw lip 22, 2010 12:26
autor: EnJoy
.. i jak to w końcu wyszło, w który dokładnie przewód idący do licznika można się wpiąć, żeby uzyskać 12V po uruchomieniu silnika?
Potrzebuję takie napięcie do modułu świateł dziennych, który będzie zamontowany w pobliżu bezpieczników w które też muszę się powpinać.