Strona 1 z 2

: czw wrz 29, 2005 21:14
autor: GEORG
najprawdopodobniej padły gumki na zaworach.
Koszt samych gumek nie wielki a robocizny nie wiem. :pub:

: czw wrz 29, 2005 22:42
autor: Cobra
Gdzie Ty kupujesz takie drogie gumki??Moze to DUEXY:-)

: czw wrz 29, 2005 23:28
autor: CHECIK
Jedna gumka to ok 2 zł więc razem wszystkie wyjdzie ok 16 zł. Robocizna ok. 120 zł .

: pt wrz 30, 2005 09:37
autor: StasioGT
witam. sprawdz jeszcze jedną rzecz; rozepnij w dowolnym miejscu rurę powietrzną która leci od sprężarki do intercoolera i sprawdz czy nie jest mokra od oleju /czasami aż zbiera sie w intercoolerze i przecieka/. te rury powinny być w srodku suche, jeśli są zaolejone to znaczy że sprężarka ma dzieś nieszczelność. jeśli dym pojawia sie w "umiarkowanej" ilości i tylko podczas dodawania gazu, to niczym sie nie przejmuj. pilnuj tylko poziomu oleju i tyle. silnikom 1Z przy przebiegach powyżej 250 tyś tak sie zdarza. jak zaczniesz kombinować i szukać tego przecieku to wywalisz tylko kupę kasy :/

: sob paź 01, 2005 14:11
autor: misiek824
nic sie nie przejmuj tylko jezdzij dalej. nawet nowe auto przy zapalaniu pusci dymka. pilnuj stan oleju i w droge

: sob paź 01, 2005 20:45
autor: Dawid 19
Zacznij od najtańszej opcji ,czyli wymień gumki (uszczelniacze zaworowe) cena ok. 2zł za sztukę czyli ok.16zł , z robocizną jest różnie ,ja zapłaciłem 50 zł ,też miałem taki objaw przy zapalaniu powstawała mała niebieska chmurka,oleju brał nieźle.Zacząłem od wymiany w/w gumek i efekt....nie ma niebieskiej chmurki i nie bierze oliwki :grin: .

U mnie podobnie

: sob paź 01, 2005 21:50
autor: Razal
ale tylko wtedy jak jest zimna noc i przyjde rano to po odpaleniu puści lekką chmurkę na niebieskawo i potem spokój. W lecie wogóle tego nie zauważałem, było cieplej i może dlatego. Ja do końca nie jestem przekonany co do gumek zaworowych i bardziej bym pozostawał przy opcji delikatnej nieszczelności w turbinie. Uważam, że jak poziom oleju utrzymuje się w odpowiedniej normnie to nie ma co szukać "dziury" w całym i wydawać zbędnie kase. Jak byś miał nieszczelnośc na pierścieniach to by kopcił na niebiesko nie tylko przy odpalaniu ale także w późniejszej eksploatacji. Kontroluj poziom oleju i narazie odpuść sobie grzebanie w silniku.

Pamiętaj, że jest coraz chłodniej (temperatura w nocy lubi zejść nawet do ok.0 stC), i w przypadku diesla (nawet nowego) takie zjawisko jest możliwe :hmm:

Lej i jeździj ..

Pozdro..