Strona 1 z 2

Bicie kierownicy 90-120

: wt kwie 28, 2009 17:29
autor: martuncio
Zdejmowałem koła i sprawdzałem opony i nie było widać żadnych bąbli, guzów itp.Felgi normalnie dały się wyważyc.Dodam jeszcze, że z tyłu mam trochę krzywą felge i czy może ona powodować bicie na kierownicy?Przy hamowaniu +/- 100 km\h lekkim bije mocniej.

: wt kwie 28, 2009 17:55
autor: pszczyna
Nie może zamiana koła prawo /lewo coś da ,a jak nie to przyczyną będą kocki/tarcze/stabilizator jazdy/przegyby

: wt kwie 28, 2009 18:15
autor: Woski
Ja mialem u siebie podobnie, gdy brakowalo mi pierscieni centrujacych ;)
Fabryczne masz felgi?

: wt kwie 28, 2009 21:36
autor: martuncio
Felgi nie są fabryczne.Dane felg to 7J15 4x100.Dzisiaj się zastanawiałem nad tym przy zakładaniu kół czy ten lóz na piaście taki ma być, jakieś 3-4 mm.Może to być wina tego luzu??

: wt kwie 28, 2009 21:45
autor: falla_x
umnie tez kiera bije przy 110km/h tez kola zawieszenie ok bardzo duzo ludiz na forum tak ma i nie wiem co ejst przyczyna , co niekturzy mowia ze moze to byc przegub wewnetrzny kotry powoduje rezonans polosi i co sie przeklada na bicie kiery ? ale jak sprawdzic ktory wewnetrzny przegub moze byc padniety , zewnetrzne strzelaja a jak sprawdzic wewnetrzny ? z tego co slyszalem mozna go sprawidzic puszajac polosia na boki sprawdzajac luz poprzeczny ?

u mnei np. jest tez wybiy drazek kieroniczy nie kocowka tylko przzeegub kulowy drazka ten przy maglownicy czy to moglo by sie przejawiac biciem kierownicy ? bo jak narazie slychac pukanie przy skretach lekkich lewo prawo kierownica

: wt kwie 28, 2009 21:51
autor: CIENKII
martuncio,
lóz na piaście taki ma być, jakieś 3-4 mm.Może to być wina tego luzu??
tak . . ojciec mial to samo zalozyl pierscienie centrujace i juz bylo lepiej ale biło dalej . . jak sie okazalo juz opony dostały w piz.. przez to bicie i opony tez były do wyminy po wymianie wsio OK

: wt kwie 28, 2009 21:55
autor: MaxG
To jest tylko i wyłącznie wina braku pierścieni centrujących. Zmierz rozmiar piasty i otwór centrujący w feldze. Na allegro pierścienie są po 7,5 zł. Jeśli ich nie założysz to bardzo niszczeć będzie zawieszka.. Poza tym koło trzyma się na samych śrubach co jest dość niebezpieczne...

: wt kwie 28, 2009 22:01
autor: cementowy_jas
a może to po prostu zwichrowane tarcze hamulcowe - prędkość przy jakiej pojawia się to bicie także na to wskazuje. zacznij od pierścieni, bo to nie jest duży koszt, a jeśli to nie pomoże to przyjrzałbym się bliżej tarczom

: wt kwie 28, 2009 22:06
autor: martuncio
ok dzięki bardzo za wszelkie informację i jutro postaram się założyć pierścienie jeśli dostanę gdzieś w mieścinie jak nie to allegro pozostaje.

: wt kwie 28, 2009 22:31
autor: Paweł NPI
Tylko jak będziesz kupował to kup lepiej aluminiowe. Ja kupiłem z allegro plastikowe i po miesiącu bicie wraca... Teraz będę szukał aluminowych....

: wt kwie 28, 2009 22:35
autor: Luke16
Ja mam podobny problem w fiacie bravo na alusach przy 90/110 km/h bije niemiłosiernie kierownicą.... na zimówkach jest ok ... Felgi wyważone, pierścienie centrujące są.... lecz podejrzewam że są felgi pokrzywione i dlatego tak jest :) Radziłbym właśnie felgi posprawdzać :)

: wt kwie 28, 2009 22:43
autor: DamianS.
jesli bije przy hamowaniu sprawdz tarcze, mnie przy 120 telepalo kierownicą mimo iz fele wywazone przed zalozeniem, kupilem pierscienie centrujace i to był strzał w 10-tkę dodam iz na stalowych nie miałem tak:)

: śr kwie 29, 2009 14:38
autor: martuncio
Zamówiłem na allegro pierścienie centrujące i jutro po robocie założę i sprawdzę.Mam nadzieje że to będzie to bo inaczej ponad 300 km będę się męczył za kółkiem przez majówkę ;/

: śr kwie 29, 2009 20:54
autor: szysz61
Przy braku pierścieni bicie odczuwalne byłoby na większym zakresie prędkości, zmieniałaby się tylko jego częstotliwość. Stawiam jednak na przegub wewnętrzny.