Strona 1 z 1

Jak oczyścić obieg wody

: pn kwie 27, 2009 16:01
autor: wojtas4589
Dziś zmieniłem nagrzewnice na nową bo wogóle nic nie grzała, nawet letnim nie dmuchało, już wszystko ekstra poskładałem ale podczas wymiany zobaczyłem żę cały obieg wody jest strasznie zasyfiony, dosłownie płyn zmienia się w brozowy kolor, nie chciałem puszczać wogóle tego syfu w nową nagrzewnice więc ominąłem ją kawałkiem węża. Jutro będe wymieniał chłodnice także na nową i przed wymianą bym chciał oczyścić cały układ z brudu.
Czy jak podłącze wąż z wodą i puszcze wodę przez silnik żeby troche go wypłukać to nic w ten sposób nie rozwalę? Oczywiście wiem że silnik musi być zimny

: pn kwie 27, 2009 16:08
autor: miś fazi
nic nie rozwalisz , tak się robi przy czyszczeniu obiegu chłodniczego

: pn kwie 27, 2009 17:17
autor: raf1al
miś fazi pisze:nic nie rozwalisz , tak się robi przy czyszczeniu obiegu chłodniczego
dokładnie tak , ale czy później żeby pozbyć sie wody nie trzeba odkręcać termostatu? tak jak w 1.8rp?
mogę sie mylić:)

: pn kwie 27, 2009 18:04
autor: bongo
raf1al pisze:ale czy później żeby pozbyć sie wody nie trzeba odkręcać termostatu?
A to jakiś wielki problem?Nawet jak zostanie trochę wody to po zalaniu płynem nic się nie stanie.

: pn kwie 27, 2009 18:19
autor: raf1al
bongo pisze:
raf1al pisze:ale czy później żeby pozbyć sie wody nie trzeba odkręcać termostatu?
A to jakiś wielki problem?Nawet jak zostanie trochę wody to po zalaniu płynem nic się nie stanie.

no żaden :) ale niech kolega wie! no i chyba więcej niż trochę zostaje!

: pn kwie 27, 2009 18:36
autor: dziabi3
jeśli masz troszkę kaski


to kup z 20 litrów wody destylowanej >>>>> tak na 3 zalania silnika z hakiem


i ekstrakt płynu chłodniczego

spuść cały syf z silnika

wypłucz silnik bieżącą wodą kranówa kilka razy ale to ci usunie tylko to co luźne i najbardziej zatykające

potem załóż nowe części wlej wody destylowanej i rozgrzej silnik

potem to spuść i jeszcze raz płukanka z wody destylowanej

na koniec zostanie ci tyle wody destylowanej ze rozrobisz ekstrakt i zalejesz silnik

tak unikniesz kranówki w nowym układzie a woda destylowana która ci zostanie w silniku zmiesza się z ekstraktem



kup miernik gęstości płynu 11zl bajer ci pokarze na ile w minusie stopni płyn odporny

jak będzie mało to dolejesz ekstraktu



tak robił kumpel w matriksie bo mu nagrzewnica nie grzała

: pn kwie 27, 2009 18:37
autor: wojtas4589
jak zostanie trochę wody to nic nie szkodzi, podmucham w węże to za dużo nie zostanie

: pn kwie 27, 2009 19:10
autor: tattoo_men
ten brunatny syf o ktorym piszesz powstaje przez dolewana wode do ukł. Zapewne nie masz wlasciwego obiegu. Mozesz kupic sode troche wsypac i potraktowac goraca woda, wezom nic sie nie stanie ale nie gwarantuje ze przeczysci twoja nagrzewnice jesli masz mocno zasyfioną

: pn kwie 27, 2009 22:52
autor: fifel
tattoo_men pisze:ten brunatny syf o ktorym piszesz powstaje przez dolewana wode do ukł. Zapewne nie masz wlasciwego obiegu. Mozesz kupic sode troche wsypac i potraktowac goraca woda, wezom nic sie nie stanie ale nie gwarantuje ze przeczysci twoja nagrzewnice jesli masz mocno zasyfioną
Kolega ma nowa nagrzewnice przeciez :D i chlodnice tez chce zmienic :)

: wt kwie 28, 2009 06:45
autor: tattoo_men
obawiam sie ze lopatki twojej pompy wody tez nie wygladaja najlepiej