Jak oczyścić obieg wody

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Jak oczyścić obieg wody

Post autor: wojtas4589 » pn kwie 27, 2009 16:01

Dziś zmieniłem nagrzewnice na nową bo wogóle nic nie grzała, nawet letnim nie dmuchało, już wszystko ekstra poskładałem ale podczas wymiany zobaczyłem żę cały obieg wody jest strasznie zasyfiony, dosłownie płyn zmienia się w brozowy kolor, nie chciałem puszczać wogóle tego syfu w nową nagrzewnice więc ominąłem ją kawałkiem węża. Jutro będe wymieniał chłodnice także na nową i przed wymianą bym chciał oczyścić cały układ z brudu.
Czy jak podłącze wąż z wodą i puszcze wodę przez silnik żeby troche go wypłukać to nic w ten sposób nie rozwalę? Oczywiście wiem że silnik musi być zimny



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn kwie 27, 2009 16:08

nic nie rozwalisz , tak się robi przy czyszczeniu obiegu chłodniczego



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » pn kwie 27, 2009 17:17

miś fazi pisze:nic nie rozwalisz , tak się robi przy czyszczeniu obiegu chłodniczego
dokładnie tak , ale czy później żeby pozbyć sie wody nie trzeba odkręcać termostatu? tak jak w 1.8rp?
mogę sie mylić:)



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn kwie 27, 2009 18:04

raf1al pisze:ale czy później żeby pozbyć sie wody nie trzeba odkręcać termostatu?
A to jakiś wielki problem?Nawet jak zostanie trochę wody to po zalaniu płynem nic się nie stanie.



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » pn kwie 27, 2009 18:19

bongo pisze:
raf1al pisze:ale czy później żeby pozbyć sie wody nie trzeba odkręcać termostatu?
A to jakiś wielki problem?Nawet jak zostanie trochę wody to po zalaniu płynem nic się nie stanie.

no żaden :) ale niech kolega wie! no i chyba więcej niż trochę zostaje!



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » pn kwie 27, 2009 18:36

jeśli masz troszkę kaski


to kup z 20 litrów wody destylowanej >>>>> tak na 3 zalania silnika z hakiem


i ekstrakt płynu chłodniczego

spuść cały syf z silnika

wypłucz silnik bieżącą wodą kranówa kilka razy ale to ci usunie tylko to co luźne i najbardziej zatykające

potem załóż nowe części wlej wody destylowanej i rozgrzej silnik

potem to spuść i jeszcze raz płukanka z wody destylowanej

na koniec zostanie ci tyle wody destylowanej ze rozrobisz ekstrakt i zalejesz silnik

tak unikniesz kranówki w nowym układzie a woda destylowana która ci zostanie w silniku zmiesza się z ekstraktem



kup miernik gęstości płynu 11zl bajer ci pokarze na ile w minusie stopni płyn odporny

jak będzie mało to dolejesz ekstraktu



tak robił kumpel w matriksie bo mu nagrzewnica nie grzała
Ostatnio zmieniony pn kwie 27, 2009 18:36 przez dziabi3, łącznie zmieniany 1 raz.


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn kwie 27, 2009 18:37

jak zostanie trochę wody to nic nie szkodzi, podmucham w węże to za dużo nie zostanie



Awatar użytkownika
tattoo_men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn sty 19, 2009 16:57
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: tattoo_men » pn kwie 27, 2009 19:10

ten brunatny syf o ktorym piszesz powstaje przez dolewana wode do ukł. Zapewne nie masz wlasciwego obiegu. Mozesz kupic sode troche wsypac i potraktowac goraca woda, wezom nic sie nie stanie ale nie gwarantuje ze przeczysci twoja nagrzewnice jesli masz mocno zasyfioną



Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » pn kwie 27, 2009 22:52

tattoo_men pisze:ten brunatny syf o ktorym piszesz powstaje przez dolewana wode do ukł. Zapewne nie masz wlasciwego obiegu. Mozesz kupic sode troche wsypac i potraktowac goraca woda, wezom nic sie nie stanie ale nie gwarantuje ze przeczysci twoja nagrzewnice jesli masz mocno zasyfioną
Kolega ma nowa nagrzewnice przeciez :D i chlodnice tez chce zmienic :)


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
tattoo_men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn sty 19, 2009 16:57
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: tattoo_men » wt kwie 28, 2009 06:45

obawiam sie ze lopatki twojej pompy wody tez nie wygladaja najlepiej



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 337 gości