Strona 1 z 2

Turbina czy kompressor

: śr wrz 28, 2005 22:58
autor: guti
Wady i zalety jednego cuda techniki i drugiego?? Sam sie zastanawialem ale jestem za glupi zeby to pojac. Podobno kompressor lepszy bo prawie niezawodny , nie potrzebuje smarowania i sie nie grzeje itd. tylko czemu wiekszosc aut posiada turbinki a nie kompressory i czy istniaje jakis sport motorowy ktory kojarzy sie z kompressorem? czemu w F1 nie uzywaja kompressorow skoro sa wydajniejsze itd? czy tylko chodzi o to ze nie wytrzyma 19 tys obr.??? Jakie marki instaluja w swoich autach kompressory?? DZiekuje wiem ze byc moze sie powtarzam ale kto nie chce niech nie czyta, bo nie moglem znalezc postu podobnego.Dziekuje wielkie.

: śr wrz 28, 2005 23:16
autor: guti
no niby turbo niezawodne ale jak gasisz autko to przez jakis czas turbinka kreci sie bez smarowania i to moze pozniej byc zle dla turbinki.Ale poczekam na wiecej opinii

Re: TURBINA CZY KOMPRESSOR??

: śr wrz 28, 2005 23:45
autor: jaskowisnia
guti pisze:Wady i zalety jednego cuda techniki i drugiego?? Sam sie zastanawialem ale jestem za glupi zeby to pojac. Podobno kompressor lepszy bo prawie niezawodny , nie potrzebuje smarowania i sie nie grzeje itd. tylko czemu wiekszosc aut posiada turbinki a nie kompressory i czy istniaje jakis sport motorowy ktory kojarzy sie z kompressorem? czemu w F1 nie uzywaja kompressorow skoro sa wydajniejsze itd? czy tylko chodzi o to ze nie wytrzyma 19 tys obr.??? Jakie marki instaluja w swoich autach kompressory?? DZiekuje wiem ze byc moze sie powtarzam ale kto nie chce niech nie czyta, bo nie moglem znalezc postu podobnego.Dziekuje wielkie.
Ogólnie to kompresor jest dobry na "dole", a turbina na "górze". A Merc często korzysta z kompresorów w silnikach o mniejszej pojemności. I takie rozwiązanie (kompresor) jest popularne w USA bo jest po prostu tańsze, prostsze w montażu i bardziej odporne na idioten-kierowców. Poza tym tamtejsze silniki są bardziej nisko obrotowe od europejskich.
Turbina wymaga większej kultury eksploatacji - przy jeździe na zimnym i przy wyłączniu gorącego silnika.
A tak kompresor jak i turbina potrzebują trochę mocy do sprężania powietrza.
A obecnie VW pracuje nad silnikiem z podwójnym doładowaniem: kompresorem i turbina.
Zapowiada się interesująco.

: czw wrz 29, 2005 08:22
autor: Corvax
Zależy do czego - w benzynie lepiej będzie się sprawował kompresor, w dieslu turbina - co do awaryjności to oba urządzenia wymagają myslenia przez użyszkodnika :)

: pt wrz 30, 2005 08:49
autor: Pablo Corrado
Dokladnie tak jak kolega napisal, i turbina i kompresor potrzebuja madrego traktowania. Oba urzadzenia maja smarowanie dzialajace tylko wtedy gdy silnik pracuje i nalezy o tym bezwzglednie pamietac. Nalezy pamietac o dobrych olejach silnikowych, bo to one smaruja sprezarki i kompresory. Ponadto przy sprezarce wystepuje tzw turbodziura w jakims zakresie obrotow,natomiast kompresor jest pozbawiony tej przypadlosci.

: pt wrz 30, 2005 09:33
autor: guti
a co z moca?? co daje wiecej?? co jest tansze?? i czemu tak rzadko spotykane sa kompresory w autach Merce no i VW tylko znam:)

: pt wrz 30, 2005 18:14
autor: Puki
jaskowisnia pisze:A obecnie VW pracuje nad silnikiem z podwójnym doładowaniem: kompresorem i turbina.
Zapowiada się interesująco.
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=661387 silnik już jest gotowy Volkswagen pogodził wszystkich i zastosował silnik z turbo i kompresorem
:okej:

: czw lis 17, 2005 11:13
autor: Arcados
Mam pytanko.Czy jest możliwosć założenia turbosprężarki do autka ktre jest napedzane gazem.Chodzi o Vento 1.8 silnik ABS 90KM.Na bezynce chodzi całkiem cłkiem ale na gazie no coż,sami wiecie
Posiadam książke serwisową do 3 i Vento zainteresowanych prosze o kontakt na nr gg 4582949 lub na adres e-mail:mag320@wp.pl

[ Dodano: Czw Lis 17, 2005 10:14 ]
Mam pytanko.Czy jest możliwosć założenia turbosprężarki do autka ktre jest napedzane gazem.Chodzi o Vento 1.8 silnik ABS 90KM.Na bezynce chodzi całkiem cłkiem ale na gazie no coż,sami wiecie
Posiadam książke serwisową do 3 i Vento zainteresowanych prosze o kontakt na nr gg 4582949 lub na adres e-mail:mag320@wp.pl
ZA ODPOWIEDZI I PODPOWIEDZI Z GORY WIELKIE DZIĘKI

: czw lis 17, 2005 12:01
autor: Browix
wstaw blosa to odzyskasz moc serii na gazie

: czw lis 17, 2005 12:11
autor: Sałyk
Browix pisze:wstaw blosa to odzyskasz moc serii na gazie
ile taka przyjemność ?

: czw lis 17, 2005 18:14
autor: B_O_N_K
Sałyk pisze:ile taka przyjemność ?
Sam BLOS niecałe 400zł ale strasznie trudno go dostać. No i mała przeróbka instalacji lpg - trzeba wywalić komputer i silnik krokowy.

Pozdrówka ;)

: czw lis 17, 2005 21:54
autor: djset
a co to jest BLOS ???