Turbina czy kompressor
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
Turbina czy kompressor
Wady i zalety jednego cuda techniki i drugiego?? Sam sie zastanawialem ale jestem za glupi zeby to pojac. Podobno kompressor lepszy bo prawie niezawodny , nie potrzebuje smarowania i sie nie grzeje itd. tylko czemu wiekszosc aut posiada turbinki a nie kompressory i czy istniaje jakis sport motorowy ktory kojarzy sie z kompressorem? czemu w F1 nie uzywaja kompressorow skoro sa wydajniejsze itd? czy tylko chodzi o to ze nie wytrzyma 19 tys obr.??? Jakie marki instaluja w swoich autach kompressory?? DZiekuje wiem ze byc moze sie powtarzam ale kto nie chce niech nie czyta, bo nie moglem znalezc postu podobnego.Dziekuje wielkie.
Ostatnio zmieniony ndz paź 28, 2007 22:21 przez guti, łącznie zmieniany 1 raz.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: sob lut 26, 2005 00:36
- Lokalizacja: Warszawa; Łomża
- Kontakt:
Re: TURBINA CZY KOMPRESSOR??
Ogólnie to kompresor jest dobry na "dole", a turbina na "górze". A Merc często korzysta z kompresorów w silnikach o mniejszej pojemności. I takie rozwiązanie (kompresor) jest popularne w USA bo jest po prostu tańsze, prostsze w montażu i bardziej odporne na idioten-kierowców. Poza tym tamtejsze silniki są bardziej nisko obrotowe od europejskich.guti pisze:Wady i zalety jednego cuda techniki i drugiego?? Sam sie zastanawialem ale jestem za glupi zeby to pojac. Podobno kompressor lepszy bo prawie niezawodny , nie potrzebuje smarowania i sie nie grzeje itd. tylko czemu wiekszosc aut posiada turbinki a nie kompressory i czy istniaje jakis sport motorowy ktory kojarzy sie z kompressorem? czemu w F1 nie uzywaja kompressorow skoro sa wydajniejsze itd? czy tylko chodzi o to ze nie wytrzyma 19 tys obr.??? Jakie marki instaluja w swoich autach kompressory?? DZiekuje wiem ze byc moze sie powtarzam ale kto nie chce niech nie czyta, bo nie moglem znalezc postu podobnego.Dziekuje wielkie.
Turbina wymaga większej kultury eksploatacji - przy jeździe na zimnym i przy wyłączniu gorącego silnika.
A tak kompresor jak i turbina potrzebują trochę mocy do sprężania powietrza.
A obecnie VW pracuje nad silnikiem z podwójnym doładowaniem: kompresorem i turbina.
Zapowiada się interesująco.
- Pablo Corrado
- Forum Master
- Posty: 1110
- Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
- Lokalizacja: Chrzanów
Dokladnie tak jak kolega napisal, i turbina i kompresor potrzebuja madrego traktowania. Oba urzadzenia maja smarowanie dzialajace tylko wtedy gdy silnik pracuje i nalezy o tym bezwzglednie pamietac. Nalezy pamietac o dobrych olejach silnikowych, bo to one smaruja sprezarki i kompresory. Ponadto przy sprezarce wystepuje tzw turbodziura w jakims zakresie obrotow,natomiast kompresor jest pozbawiony tej przypadlosci.
Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=661387 silnik już jest gotowy Volkswagen pogodził wszystkich i zastosował silnik z turbo i kompresoremjaskowisnia pisze:A obecnie VW pracuje nad silnikiem z podwójnym doładowaniem: kompresorem i turbina.
Zapowiada się interesująco.
Są auta i są VolksWageny
Mam pytanko.Czy jest możliwosć założenia turbosprężarki do autka ktre jest napedzane gazem.Chodzi o Vento 1.8 silnik ABS 90KM.Na bezynce chodzi całkiem cłkiem ale na gazie no coż,sami wiecie
Posiadam książke serwisową do 3 i Vento zainteresowanych prosze o kontakt na nr gg 4582949 lub na adres e-mail:mag320@wp.pl
[ Dodano: Czw Lis 17, 2005 10:14 ]
Mam pytanko.Czy jest możliwosć założenia turbosprężarki do autka ktre jest napedzane gazem.Chodzi o Vento 1.8 silnik ABS 90KM.Na bezynce chodzi całkiem cłkiem ale na gazie no coż,sami wiecie
Posiadam książke serwisową do 3 i Vento zainteresowanych prosze o kontakt na nr gg 4582949 lub na adres e-mail:mag320@wp.pl
ZA ODPOWIEDZI I PODPOWIEDZI Z GORY WIELKIE DZIĘKI
Posiadam książke serwisową do 3 i Vento zainteresowanych prosze o kontakt na nr gg 4582949 lub na adres e-mail:mag320@wp.pl
[ Dodano: Czw Lis 17, 2005 10:14 ]
Mam pytanko.Czy jest możliwosć założenia turbosprężarki do autka ktre jest napedzane gazem.Chodzi o Vento 1.8 silnik ABS 90KM.Na bezynce chodzi całkiem cłkiem ale na gazie no coż,sami wiecie
Posiadam książke serwisową do 3 i Vento zainteresowanych prosze o kontakt na nr gg 4582949 lub na adres e-mail:mag320@wp.pl
ZA ODPOWIEDZI I PODPOWIEDZI Z GORY WIELKIE DZIĘKI
- B_O_N_K
- Gadatliwa bestia
- Posty: 659
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
- Lokalizacja: Bargłów Kościelny
- Kontakt:
Sam BLOS niecałe 400zł ale strasznie trudno go dostać. No i mała przeróbka instalacji lpg - trzeba wywalić komputer i silnik krokowy.Sałyk pisze:ile taka przyjemność ?
Pozdrówka
[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 221 gości