Strona 1 z 1

Układ wydechowy. Pęknięte łączenie końcowego tłumika.

: sob kwie 25, 2009 10:20
autor: stmartin
Witam. Problem jak w temacie. Podczas jazdy przy 2000 - 3000 obrotów slychac niski dźwięk jak w samochodach z końcówką oraz stukanie w okolicach tłumika. Podczas postoju też przy tych samych obrotach słychac stukanie i dudnienie. Zajrzałem pod samochód i zobaczyłem pęknięcie przy końcowym tłumiku jakiś 1 cm od łączenia.
Moje pytanie jeżeli ktoś miał podobny problem co jest najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji. Czy załatac pęknięcie (zaspawac czy może zastosowac elastyczne łączenie), czy wymienic od razu końcowy tłumik. Czy może są inne rozwiązania ?
Pęknięcie wydaje mi się że jest poważne, nie jest to dziura ale jak ruszałem tłumikiem to wtedy te pęknięcie jest widoczne i pewnie z tego bierze się stukanie a podczas pracy silnika dudnienie.

Proszę o rady , dzięki z góry.

: sob kwie 25, 2009 10:30
autor: misiek
stmartin pisze:co jest najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji
jeżeli rura nie jest w tym miejscu skorodowana to moża to zaspawać, jeżeli tłumik jest już stary to warto odrazu wymienić na nowy

: sob kwie 25, 2009 16:10
autor: wojtas46
Jeżeli będziesz spawał to nałóz na to miejsce kawalek rury o większej srednicy , wzocni to połączenie

: ndz kwie 26, 2009 10:56
autor: stmartin
Myślałem o elastycznym łączeniu albo wymianie końcowego tłumika.
Czy taka wymiana jest skomplikowana ? Czy nie obejdzie się bez mechanika ?
Nowy tłumik , końcowy kosztuje około 90 zł.

: ndz kwie 26, 2009 17:08
autor: misiek
stmartin pisze:Czy nie obejdzie się bez mechanika ?
można samemu ale trzaba mieć kanał

: ndz kwie 26, 2009 17:17
autor: Corso
A czy bez problemów przejdzie nad tylną belką?

: ndz kwie 26, 2009 17:49
autor: bibi466
stmartin pisze:Nowy tłumik , końcowy kosztuje około 90 zł.
z jakiej firmy ten komin?

: ndz kwie 26, 2009 19:26
autor: stmartin
tłumik aluminiowy - wytwarzany z blach dostarczanych przez koncern ThyssenKrupp Steel AG

: ndz kwie 26, 2009 20:40
autor: bibi466
Jak ten tłumik co masz jest w dobrym stanie to lepiej go pospawaj. Ten co piszesz o nim to rzemiosło może być dużo głośniej i spasować będzie ciężko albo trochę dołożyć i kupić tłumik chociażby z asmetu

: ndz kwie 26, 2009 21:18
autor: tattoo_men
stmartin: jak ci sie zerwie sznurowadlo to tez kupujesz nowe buty? takie pekniecie sprobuj pospawac chyba ze blacha juz jest b. kiepska to ostatecznie wymiana. Spawy najlepiej zamalowac farba tzw "piecówą"

: pn kwie 27, 2009 21:25
autor: stmartin
Niestety wymiana była nieunikniona, pęknięcie było zardzewiałe.