Amortyzatory

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Amortyzatory

Post autor: damian-ppp » sob kwie 25, 2009 00:03

Mam pytanko, czy trzeba ustawiać geometrię po wymianie amortyzatorow przednich w mk4? Tak chyba nie ma żadnej regulacji ale wolę spytać :bajer:



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » sob kwie 25, 2009 00:05

Nie muszisz nie ma takiej potrzeby
Ostatnio zmieniony sob kwie 25, 2009 00:06 przez bibi466, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damian-ppp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
Lokalizacja: Warszawa - Białołęka

Post autor: damian-ppp » sob kwie 25, 2009 00:08

Dzięki :pub:



Mirek39m
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: pt lip 25, 2008 08:15
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: Mirek39m » sob kwie 25, 2009 06:18

trzeba ustawiać przy rozbiurce i monatzu naruszysz zbieżność kuł


Mirek

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob kwie 25, 2009 07:27

Mirek39m pisze:trzeba ustawiać przy rozbiurce i monatzu naruszysz zbieżność kuł
nie ma takiej potrzeby, przecież zbieżność nie ma nic do wyciągania amortyzatorów, żeby wyjąć amortyzator trzeba tylko odkręcić 1 śrubę "zaciskową" na zwrotnicy i odkręcić górne mocowanie amoryzatora i wychodzi cały maortyzator ze sprężyną


:-k ...

Awatar użytkownika
Kill3ill
TestfarheR
TestfarheR
Posty: 270
Rejestracja: sob cze 14, 2008 19:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Kill3ill » sob kwie 25, 2009 11:07

Mirek39m pisze:trzeba ustawiać przy rozbiurce i monatzu naruszysz zbieżność kuł
Piszemy po polsku, a do tego auta Ci sie pomylily, jak misiek10111 napisal, sa dwa punkty montazowe...
Ostatnio zmieniony sob kwie 25, 2009 11:08 przez Kill3ill, łącznie zmieniany 1 raz.


Not 4 Movi'n Just 4 Crusi'n
Obrazek

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » sob kwie 25, 2009 11:30

misiek10111 pisze: trzeba tylko odkręcić 1 śrubę "zaciskową" na zwrotnicy i odkręcić górne mocowanie amoryzatora i wychodzi cały maortyzator ze sprężyną
W Golfie IV przy wymianie prawego amortyzatora należy jeszcze odkręcić półoś (oczywiście prawą) od skrzyni przekładniowej.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob kwie 25, 2009 12:29

figurel pisze:W Golfie IV przy wymianie prawego amortyzatora należy jeszcze odkręcić półoś (oczywiście prawą) od skrzyni przekładniowej.
a to bardzo dziwne jest co piszesz, ostatnio robiłem zawieszenie 4-ki i nie trzeba żadnej półosi odkręcać by wyjąć całą kolumnę
figurel niby w jakim celu należy to zrobić?


:-k ...

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » sob kwie 25, 2009 14:55

misiek10111 pisze:...i i nie trzeba żadnej półosi odkręcać by wyjąć całą kolumnę figurel niby w jakim celu należy to zrobić?
Przed wymianą amorków jak zwykle w takich sytuacjach z instrukcjami, literaturą się zapoznałem i przyznam, że jak do jeża podchodziłem do informacji p. Dietera Korpa o konieczności odłączenia prawej półosi by wyciągnąć prawy amorek:

Obrazek

Zrewidowałem swój sceptycyzm... Nijak mi amorek nie chciał wyjść, brakowało dosłownie kilku milimetrów. Odpięcie półośki znakomicie ułatwiło sprawę ( potrzebna gwiazdkowa dwunastka). Może jako amator nie znam wszystkich myków mechaników?



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » ndz kwie 26, 2009 16:57

figurel pisze:Może jako amator nie znam wszystkich myków mechaników?
b. dziwne :-k , mi amortyzator wyszedł bez problemu i bez konieczności odkręcania półosi


:-k ...

Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » pn kwie 27, 2009 14:29

jest dokładnie jak pisze figurel. Ja też się męczyłem ze zdjęciem prawego amortyzatora, i dopiero odkręcenie półosi i sworznia pomogło.
Co do ustawiania zbieżności... ja przód obniżyłem o 60mm i po ok. tygodniu zauważyłem że prawa opona się tnie... Żadnych kątów się nie ustawia, ale zbieżność szlak trafił po wymianie sprężyn


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 391 gości