Strona 1 z 2

wymiana czujnika ABS

: pt kwie 24, 2009 22:31
autor: steyr
Witam,otóż kumpel wymienil czujnik ABS w tylnim kole,błąd tego czujnika wyskoczyl po podlaczeniu Vag-a,czujnik zakupil za ok 80zl ,przy wymianie sie okazalo ze była peknieta zebatka czujnika,zebatke pospawal poskladal wszystko i dalej niedziala ABS,tzn swieci sie kontrolka ABS.co moze byc nietak?za wszelkie sugestie dziekuje :pub:

: pt kwie 24, 2009 22:40
autor: tympy mechanik
a po wymianie kasowałeś błąd ??bo trzeba to uczynić :bigok:

: pt kwie 24, 2009 22:47
autor: steyr
kurde to trzeba czy nie? czytam tutaj i wkoncu pisza na koncu tematu ze nietrzeba kasowac błędu,to jak wkoncu? do skasowania błędu niewystarczy odlaczyc na chwile akumulatora?

: pt kwie 24, 2009 22:49
autor: dziejo
tympy mechanik pisze:?bo trzeba to uczynić
z ABS nie trzeba usuwać błedów
sterownik ABS zapamiętuje kazde niedomaganie dożywotnio
problem bedzie tkwił gdzie indziej np .w samym przewodzie moze byc uszkodzona izolacja wystarczy lekkie przetarcie i problem gotowy

[ Dodano: Pią Kwi 24, 2009 22:55 ]
steyr pisze:do skasowania błędu niewystarczy odlaczyc na chwile akumulatora?
nic nie trzeba kasować !

: pt kwie 24, 2009 22:56
autor: tympy mechanik
jakiś czas temu robiłem vw polo 6n albo n6 jakoś tak czujnik abs tył i kasowałem błędy co vag pokazywał i pozniej nie było już tych błedów więc moim zdaniem trzeba skasować błąd :bigok:

: sob kwie 25, 2009 07:26
autor: dziejo
przy okazji można :bajer: w niczym to nie przeszkadza :bigok:

: sob kwie 25, 2009 07:30
autor: jablonski89
na 100 sie kasuje. ojcu w a4 tez kasowałem i działa bez problemu. kazda ingerencja w czujnikach odrazu jest rejestrowana i wyswietlana jako blad. podepnij vag-a skasuj bledy bedzie smigac.

: sob kwie 25, 2009 10:05
autor: Paweł Marek
Ależ wymyślacie. Temat dotyczy mk3 to po jakie licho dajecie za przykład inne auta.
W mk3 czujnik się wymienia i natychmiast po pierwszym włączeniu zapłonu lampka gaśnie i wszystko działa. Skoro w tym przypadku nie pomogło, to trzeba pdłączyć do vaga jeszcze raz, żeby sprawdzić co sie dzieje, ale same czujniki wystarczy sprawdzić omomierzem

: sob kwie 25, 2009 10:33
autor: steyr
dzieki za rozgorzała dyskusje :grin: , hmm no Vag-a kumpel niema niestety tazke jak cos to musi jechac na serwis a tam wiadomo kasuja odpowiednio,skoro nietrezba kasowac to tak jak piszecie błąd lezy gdzies w okolicy czujnika,a zaczelo sie od tego ze postanowil zamienic sobie klocki stronami w tylnich tarczach,cos ruszyl przy robocie i ABS nawalil. spróbuje jeszcze wymienic zebatke moze przez to spawanie cos jej odwalilo :pub:

: sob kwie 25, 2009 14:14
autor: tympy mechanik
a ma czujniki zużycia klocków może z tym coś zrobił nie tak :bigok:

: sob kwie 25, 2009 14:52
autor: AFN140KM
tympy mechanik pisze:...a ma czujniki zużycia klocków może z tym coś zrobił nie tak...
Czujniki zużycia klocków w Golfie III z tyłu? Nigdy nie widziałem.
steyr pisze:...spróbuje jeszcze wymienic zebatke moze przez to spawanie cos jej odwalilo...
Nie próbuj, tylko wymieniaj bo po takiej naprawie pierścienia ABS-u to on ma o co najmniej jden ząbek za dużo :grin: , lub odległość między ząbkami w miejscu naprawy jest inna niż między pozostałymi ząbkami.

Co do kasowania błędów ABS w Golfie III.
Aby przywrócić system ABS do prawidłowej pracy po wymianie uszkodzonego czujnika ABS, nie trzeba wykasowywać błędów z pamięci sterownika. Błędy w pamięci są zapisane, ale nie mają wpływu na prawidłową pracę systemu. Można je wykasować przy okazji lub dla poprawy nastroju :grin:.

: ndz kwie 26, 2009 13:36
autor: steyr
problem sie rozwiazał,kumpel przegonil auto po miejscowosci,kilka mocnych hamowan i ABS powrócił i do tej pory niema problemu z ABS,jak bedzie dalej czas pokaze.dzieki jeszcze raz za wszelkie info :pub:

: ndz kwie 26, 2009 15:26
autor: tympy mechanik
AFN140KM pisze:Czujniki zużycia klocków w Golfie III z tyłu? Nigdy nie widziałem.
ja też nie widziałem dlatego pytałem :bigok:

: wt cze 09, 2009 20:15
autor: lambert86
a ja odświeże temat, jako ze jestem po wymianie czujnikow ABS, no i dzis mi sie zapalila kontrolka :/ sprawdzilem VAgiem i zapisał sie taki bląd:

00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)
16-00 - Signal Outside Specifications

wiem ze lewy tył ale co z tym dalej ??

dzieki za pomoc