Strona 1 z 1

MFA

: pt kwie 24, 2009 21:24
autor: llukasz
Czy moze mi ktos powiedziec z czego szczytuje "komputer pokladowy" MFA spalanie ??

Re: MFA

: pt kwie 24, 2009 21:43
autor: figurel
llukasz pisze:Czy moze mi ktos powiedziec z czego szczytuje "komputer pokladowy" MFA spalanie ??
Nie ma miernika zużycia paliwa, to tylko matematyczne i teoretyczne wyliczenie na podstawie różnych parametrów.

Re: MFA

: pt kwie 24, 2009 21:46
autor: llukasz
figurel pisze:
llukasz pisze:Czy moze mi ktos powiedziec z czego szczytuje "komputer pokladowy" MFA spalanie ??
Nie ma miernika zużycia paliwa, to tylko matematyczne i teoretyczne wyliczenie na podstawie różnych parametrów.
Ale czego uzywa MFA do pomiarow?? Czasu wtrysku?? W sumie jakies nam spalanie pokazuje, tzlko z czego je szczytuje??

: pt kwie 24, 2009 22:20
autor: figurel
Z niczego nie sczytuje, wylicza w oparciu o aktualne parametry pracy silnika: kąt początku wtrysku, temperaturę paliwa, płynu powietrza, obroty, obciążenie, żądanie kierowcy, ciśnienie i może jeszcze jakieś inne. Jest tam w sterowniku jakiś algorytm wyliczania zużycia paliwa..

: pt kwie 24, 2009 23:20
autor: greg
sterownik silnika + prędkościomierz

: sob kwie 25, 2009 00:02
autor: italiano_83
Poprawcie mnie jeśli źle rozumuje, ale ciśnienie w układzie paliwowym jest stałe, inaczej ciśnienie wtrysku, tak??? więc skoro komp zna ciśnienie wtrysku, to wystarczy że bezie liczył czas otwarcia wtryskiwacza, bo chyba od czasu otwarcia wtryskiwacza zależy "ilość dostarczonego paliwa- dawka??? Bo jak inaczej jest zwiększ na dawka paliwa???
figurel pisze:Z niczego nie sczytuje, wylicza w oparciu o aktualne parametry pracy silnika: kąt początku wtrysku, temperaturę paliwa, płynu powietrza, obroty, obciążenie, żądanie kierowcy, ciśnienie i może jeszcze jakieś inne.
A na podstawie tych danych to chyba komp dawkę określa, czy nie??

: sob kwie 25, 2009 00:10
autor: greg
tak tylko sam odczyt ilości wtryskiwanego paliwa to mało.. bo jeszcze do tego musi być prędkość pojazdu

: sob kwie 25, 2009 08:18
autor: greg
figurel, nie dyskutujemy dlaczego daje daną dawkę paliwa tylko skąd MFA bierze dane

: sob kwie 25, 2009 10:10
autor: figurel
greg pisze:figurel, tylko skąd MFA bierze dane
Hmm.... Ciekawe... A nie jest tak, że MFA to tylko wyświetlacz, ekran, na którym wyświetlane się dane, które opracowywane są, przechowywane i przesyłane ze sterownika samochodu. Wszystko co ma znaleźć się na wyświetlaczu znajduje się w sterowniku. Może się mylę ale przez analogię: MFA to tylko monitor komputera a przecież monitor nic nie ma do tego co na nim będzie wyświetlane, o tym decyduje komputer. Jeśli chcemy wyświetlić średnie spalanie to nie każemy to zrobić MFA (jako niezależnemu urządzeniu) a faktycznie dajemy polecenie sterownikowi, aby to sobie policzył i wyświetlił na ekranie.

: sob kwie 25, 2009 13:25
autor: greg
figurel pisze:A nie jest tak, że MFA to tylko wyświetlacz,
chyba sei mylisz skoro mogę skorygować w zegarach zużycie paliwa

[ Dodano: Sob Kwi 25, 2009 1:27 pm ]
a zęby było ciekawiej w zegarach z immo 3 na tym samym aucie i w zegarach z immo 2 np na postoju inne są wskazania (immo 3 może pokazywać 0 lub ostatnie wskazanie) a więc nie jest to tylko głupi wyświetlacz

[ Dodano: Sob Kwi 25, 2009 1:28 pm ]
immo 2 na postoju nadal pokazuje litry na km a immo 3 potrafi pokazywać litry na godzinę :bigok:

[ Dodano: Sob Kwi 25, 2009 1:31 pm ]
a na dodatek na podstawie średniego i chwilowego spalanie przelicza dystans do przejechania na tym co masz w baku