Jak wymienic synchronizator 2-giego biegu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomek200x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 15:48
Lokalizacja: Elbląg i okolice (NEB...Rasca)
Kontakt:

Jak wymienic synchronizator 2-giego biegu

Post autor: tomek200x » czw kwie 23, 2009 18:35

jak w temacie przyszedł czas na synchronizator ale jak go wymienic
Ostatnio zmieniony czw kwie 23, 2009 19:06 przez tomek200x, łącznie zmieniany 1 raz.


Poszukiwania Vento i swap na 150 KM TDI ARL czy to możliwe?

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Jak wymienic synchronizator 2-giego biegu

Post autor: raf1al » czw kwie 23, 2009 19:21

tomek200x pisze:jak w temacie przyszedł czas na synchronizator ale jak go wymienic
trzeba wyjąc skrzynie z auta i ja rozebrać !



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw kwie 23, 2009 21:03

Chętnie pośledzę temat, bo dwójka też ciężko wchodzi... Przede wszystkim gdzie i ile kosztuje kompletny synchronizator?



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw kwie 23, 2009 23:45

a może taniej i lepiej byłoby wymienić całą skrzynie , jak rozbieżecie swoje to na bank okaże sie że do wymiany jest nie tylko synchronizator ale więcej części,
Moja rada poszukać i kupić sprawna skrzynke z jakiegoś rozbitka i wymienić.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt kwie 24, 2009 00:55

tomek200x pisze:jak w temacie przyszedł czas na synchronizator ale jak go wymienic
czyli bedziesz robił to sam ??
mysle ze tak jak kolega wyzej pisze, lepeij znalezc skrzynie uzywana z dobrym synchronem :)
sama czesc nie kosztuje wiele podobno , aeele wyjecie skrzyni , remont skrzyni rozebranie jej , nowy olej ( wypadałoby ) zlozenie , wlozenie do auta , to wszystko moze wyniesc wiecej jak dwie czy trzy uzywane skrzynki :)
moze wymien na poczatek olej ? ja w sumie nie mialem problemów, ale po wymianei oleju biegi chodza jak w masle , lekko , jednym paluszkiem, nie ma prawa nawet zgrzytnac synchronizator przysz szybszym wrzuceniu II biegu , co do oleju to polecany jest 75W 90 , o klasie GL4 lub GL4/5 , nie polecane jest uzywanie olejów mineralnych i takich z klasa GL5 , niszcza mosiezne synchronizatory w naszych starszych skrzyniach. Byl niedawno temat, jeden sie puytal jaki olej wlac, drugi mu napisalal ze jakis GL5 , a jak poszukalem to ten któru mu radzil zeby wlac GL5 ma problem z synchoronizatorami :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt kwie 24, 2009 15:52

guti pisze:lepeij znalezc skrzynie uzywana z dobrym synchronem
Ale jak to sprawdzić :)



Awatar użytkownika
tomek200x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 15:48
Lokalizacja: Elbląg i okolice (NEB...Rasca)
Kontakt:

Post autor: tomek200x » pt kwie 24, 2009 17:43

silnik ze swojego golfa wyciagałem już pare razy jak coś robie to jade od podstaw , a poza tym nie wiele robot jest przy wyciągnięciu silnika jak sie ma odpowiedzni sprzet i mejsce
składałem już wiele części kak że i z tą nie bedzie problemu tylko jest jedno bardzo ważne pytanie, jak ? . a tak szczerze w moim przypadku nie jest to konieczne ale warto to zrobić,


akórat synchronizator 2giego biegu w mk2 to jest rzecz która bardzo często sie zdarza
a to już moja 3-cia skrzynia

więc ciągne dalej jak to zrobić tak żeby nic nie uszkodzić?


Poszukiwania Vento i swap na 150 KM TDI ARL czy to możliwe?

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » pt kwie 24, 2009 18:04

twardy pisze:a może taniej i lepiej byłoby wymienić całą skrzynie , jak rozbieżecie swoje to na bank okaże sie że do wymiany jest nie tylko synchronizator ale więcej części,
Moja rada poszukać i kupić sprawna skrzynke z jakiegoś rozbitka i wymienić.
i tu dobrze kolega pisze przerabiałem ten temat :)
i do wymiany 3 łożyska od różnicowego i na wałku głównym duża oznaka zniszczenia na zębach wstecznego + synchronizator !!
wiec składać nie było co a części sporo kosztują!
a tak ogólnie skrzynia chodziła OK oprócz 2jki :)



mark_89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 18, 2009 20:46
Lokalizacja: krosno/podkarpacie

Post autor: mark_89 » pt kwie 24, 2009 19:24

to ja troche z innej beczki czy kupie te 2 plastiki do wstecznego?? bo u mnie są już wyrobione i normalnie musze uważać żeby nie wżucić wstecznego zamiast jedynki a ogólnie skrzynie mam bdb zalana świerzym olejem i biegi chodzą lepiej niż w niejednym młodszym aucie:P



Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » pt kwie 24, 2009 19:39

Byl niedawno temat, jeden sie puytal jaki olej wlac, drugi mu napisalal ze jakis GL5 , a jak poszukalem to ten któru mu radzil zeby wlac GL5 ma problem z synchoronizatorami :)
To niestety chodzi o mnie :?

Olej wymieniona na GL4 i jest lala :)

Co do synchro kolego to jak rozłożysz skrzynie i wyjmiesz wałki na których masz poszczególne biegi musisz znaleść dwójke. A nastepnie po kolei wszysko rozłożyć i wymienić synchro. Nic ciężkiego ale liczy się wielka precyzja, duża ilość wolnego czasu i wszystko dokładnie i jeszcze raz dokładnie. Robiłem podobne rzeczy w trzech skrzyniach i szczerze stwierdzam nie opłaca się.
Remont skrzynki jest o wiele droższy niż kupno drugiej.
Ale jeśli sie podejmiesz tej naprawy to opisz co i jak robiłeś. :piwka:



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » pt kwie 24, 2009 20:18

ŁukaszMan pisze:Robiłem podobne rzeczy w trzech skrzyniach i szczerze stwierdzam nie opłaca się.
Remont skrzynki jest o wiele droższy niż kupno drugiej.
Ale jeśli sie podejmiesz tej naprawy to opisz co i jak robiłeś
dobrze pisze :pub:



Awatar użytkownika
tomek200x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 15:48
Lokalizacja: Elbląg i okolice (NEB...Rasca)
Kontakt:

Post autor: tomek200x » pt kwie 24, 2009 21:02

raf1al,
dobrze pisze :pub:
ooooo właśnie


Poszukiwania Vento i swap na 150 KM TDI ARL czy to możliwe?

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 470 gości