GOLF II 1.3, silnik MH, rok 88, Tajemnicze gaśnięcie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mariul1

GOLF II 1.3, silnik MH, rok 88, Tajemnicze gaśnięcie

Post autor: mariul1 » pn lis 22, 2004 15:39

Witam wszystkich!
Od jakiegoś czasu (bardzo nieregularnie) nagle gaśnie mi moj podczas jazdy (przy różnych prędkościach). Po zgaśnięciu nie odpala ani na gazie ani na benzynie. Po jakiejś godzince do 2h odpala jakby nic nie było i chodzi prawidłowo. Zdarza mu się to po przejechaniu raz 50 raz 70 a np po 300 nie (bardzo nieregularnie).

Pomorzcie, co może być przyczyną takich dziwnych objawów. Co może być przyczyną?
Z góry dzieki za podpowiedzi
pozdrawiam
Mariusz



cobra333
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: wt lis 02, 2004 13:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: cobra333 » pn lis 22, 2004 18:07

wtrysk czy gażnik? Jak wtrysk to moduł zapłonowy JAK GAŻNIK TO COŚ Z APARATEM


MORE POWER

Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1831
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » pn lis 22, 2004 20:23

gaźnik? pompa paliwa? przekaźnik do pompy nawala?


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

mariul1

Post autor: mariul1 » pn lis 22, 2004 23:39

cobra333 pisze:wtrysk czy gażnik? Jak wtrysk to moduł zapłonowy JAK GAŻNIK TO COŚ Z APARATEM
Mam gaźnik Pierburga 2E3 bez wtrysku (nazywają go tzw monowtryskiem niektórzy).
Po ostatnim wybryku zmieniłem kopułke i palec aparatu zapłonowego i teraz czekam i w niepewności jeżdze , czy zgasnie podczas drogi czy nie :-(.



mariul1

Post autor: mariul1 » pn lis 22, 2004 23:50

ygd pisze:gaźnik? pompa paliwa? przekaźnik do pompy nawala?
Czyli sugerujesz, że coś z pompą paliwową?

Właśnie dowiedziałem się , że po zgaśnięciu - jak nie odpala dobrze by było sprawdzić, czy jest iskra. Tylko problem w tym, że gaśnie mi bardzo nieregularnie , na trasie i jak jade sam wiec trudno sprawdzic:(.

Jak jest iskra to wtedy coś podobno z pompka paliwa, jak nie ma to coś z kablami tzn. cewka zapłonowa, rodzielacz zapłonu.



Greq

Post autor: Greq » wt lis 23, 2004 03:20

Mam ten sam problem ale na wielopunktowym wtrysku. To co moze byc uszkodzone to Ci wymienie:

-Sonda Lambda
-Katalizator ( ja wywalilem go i lepiej chodzi troszke )
-czujnik podcisnienia ( ale to tylko ktos mi mowil ...jeszcze nie sprawdzalem )

jak Ci cos pomoze .. to tu masz link :

http://arch2.triger.com.pl/2_2_925491.html

Ja szukam dalej i nie spoczne jak nie naprawie :P


P.S - nie masz sam tego problemu... na tym forum ma to samo ponad 20 osob :) badz mialo...



mariul1

Post autor: mariul1 » wt lis 23, 2004 13:03

Greq pisze:Mam ten sam problem ale na wielopunktowym wtrysku. To co moze byc uszkodzone to Ci wymienie:

-Sonda Lambda
-Katalizator ( ja wywalilem go i lepiej chodzi troszke )
-czujnik podcisnienia ( ale to tylko ktos mi mowil ...jeszcze nie sprawdzalem )

jak Ci cos pomoze .. to tu masz link :

http://arch2.triger.com.pl/2_2_925491.html

Ja szukam dalej i nie spoczne jak nie naprawie :P


P.S - nie masz sam tego problemu... na tym forum ma to samo ponad 20 osob :) badz mialo...
Zaczyna wychodzić na to że mam tyle różnych rzeczy podejrzanych, że koszt częœci przekroczy mi wartoœć samochdu :( , chyba będe musiał mojego golfa pchnšć, bo troche mnie juz meczy to szukanie i kupowanie w ciemno:(



mariul1

Post autor: mariul1 » wt lis 23, 2004 16:47

Ktoœ mi jeszcze podpowiedział,że może czujnik Hala w aparacie zapłonowym. Miał ktoœ z nim jakieœ przeboje.



populares

Post autor: populares » wt lis 23, 2004 17:34

Raczej podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu to nie jest, bo niedawno wymieniałem to u siebie i objawy były całkiem inne (mniejsza elastyczność silnika oraz słabsze przyspieszenie). Więc przynajmniej jedna rzecz Ci odpada.



mariul1

Post autor: mariul1 » wt lis 23, 2004 17:41

populares pisze:Raczej podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu to nie jest, bo niedawno wymieniałem to u siebie i objawy były całkiem inne (mniejsza elastyczność silnika oraz słabsze przyspieszenie). Więc przynajmniej jedna rzecz Ci odpada.
podciœnieniowy przyspieszacz zapłonu - gdzie ta częœć sie znajduje?
Z góry dzieki
pozdrawiam



populares

Post autor: populares » wt lis 23, 2004 18:44

Podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu to jest taki grzybek przykręcony na aparacie zapłonowym. Występuje chyba tylko w silnikach z gaźnikiem. Wychodzi z niego rurka. Jeżeli odczepisz tę rurkę, kiedy silnik pracuje na biegu jałowym, to powinien przygasnąć. Jeżeli nic się nie stanie, to znaczy, że przyspieszacz nie działa.

P.S. Mam chyba ten sam silnik, co u Ciebie - 1.3 KAT, 2G z gaźnikiem Pierburg 2E3.



mariul1

Post autor: mariul1 » śr lis 24, 2004 00:19

Tak jest , kojarze ten grzybek. Dzieki sprawdze to też.



Greq

Post autor: Greq » śr lis 24, 2004 03:13

Na Twoim miejscu wybral bym sie do dobrego znajomego mechanika.. Podobno gaznik mozna ustawic bez problemu...

Moj brat ostanio dzwonil do kolegi ktory pracuje w VW w serwisie. Kolega powiedzial ze to raczej mieszanka paliwa tzn... ze daje za duzo paliwa a za malo powietrza lub na odwrot... i ma wlasnie problem ( tylko ze ja mma wielopunktowy wtrysk ) - w piatek jade do VW i beda sprawdzac bo dopiero w piatek odbiora analizator paliwa :) - Pozdrawiam



mariul1

Post autor: mariul1 » śr lis 24, 2004 11:25

populares pisze:Raczej podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu to nie jest, bo niedawno wymieniałem to u siebie i objawy były całkiem inne (mniejsza elastyczność silnika oraz słabsze przyspieszenie). Więc przynajmniej jedna rzecz Ci odpada.
Sprawdziłem wczoraj przyspieszacz podcisnieniowy. Włączyłem silnik i później wyjąłem ten dochodzący przewód. Samochód wcale nie zareagował na odpięcie tej rurki. Rurka jak przyłożyłem palec to zasysała powietrze.
Wiec to wymienie i decyduje sie na Halla tez, może w koncu skonczy sie ten problem.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości