Strona 1 z 2

Ciężko wchodzą biegi 1 i wsteczny

: wt kwie 21, 2009 09:06
autor: Damian.25
Witam!
Mam problem z wrzucaniem biegu pierwszego i wstecznego szczególnie jest ciężko jak przejadę kilkanaście kilometrów. Byłem u mechanika a ten wymienił mi przewód sprzęgłowy i tarcze sprzęgłową ale nie wiele to dało a koszty tego nie były małe! :goof: a gdy wrzucam Wsteczny to aż szarpie autem!
Co może być przyczyną tego problemu?

: wt kwie 21, 2009 09:26
autor: miś fazi
jaki to golf , i jaką masz linkę do sprzęgła , z samoregulacją czy bez , i czy mechanik sprawdził Ci cięgna plastikowe odpowiedzialne z wrzucanie biegów , chodzi o cięgna przy skrzyni biegów

: wt kwie 21, 2009 09:29
autor: sewooo
nie napisałeś jakie autko ale spróbuj pooglądać cięgna od zmiany biegów są tam różnego rodzaju łączniki kulowe z tworzywa sztucznego i to mogło sie już wyrobić przynajmniej w MKII i MKIII maja takie nie wiem jak w innych modelach

: wt kwie 21, 2009 09:50
autor: pszczyna
Trochę ropy i wymywasz te ciegna na skrzyni ,osuszyć i nasmarować jest nawet smar w spreju to pierwsze co możesz zrobić i najtańsze

: wt kwie 21, 2009 09:56
autor: sewooo
pszczyna, co Ci da nasmarowanie jak są wyrobione?

: wt kwie 21, 2009 10:36
autor: T.O.B.I.
a z kąd wiecie że kolega ma cięgna a nie wodzik, podaj pojemność i rok lub kod silnika

: wt kwie 21, 2009 12:15
autor: Damian.25
to jest golf 4 1.9 tdi z 1999 roku

[ Dodano: 21 Kwi 2009 19:44 ]
Ale czy to możliwe żeby były cięgna jak odpalę auto to jest w porządku tylko jak już tak by się nagrzał i w tedy już jest złe?

: śr kwie 22, 2009 11:04
autor: T.O.B.I.
czy u ciebie sprzęgło nie jest chydrauliczne? jeśli tak to odpowietrzyć układ sprzęgła, jeśli to nie pomorze to sprawdzić poziom oleju w skrzyni, lub ewentualnie wymienić na nowy zachowując specyfikację producenta

: śr kwie 22, 2009 11:13
autor: Pablitto
U mnie za problemy z wrzuceniem jedynki odpowiedzialne były elementy w skrzyni, takie widełki, które sie pokrzywiły. Za problemy z wstecznym odpowiadał wałek przełączania - był uszkodzony. Po wymianie tego poblemy zniknęły. Do czasu, bo w końcu sypnął się mechanizm różnicowy i teraz mam drugą skrzynię... Został mi po starej ledwo używany wspomniany wałek przełączania, reduktor prędkości, czujnik wstecznego i jeszcze coś. Ale jak na zimnym silniku jest wszystko ok, tylko na ciepłym się coś dzieje, to raczej skrzynia ok, a tak jak pisali przedmówcy - zacząć od odpowietrzenia układu hydraulicznego (ale to chyba wspólny układ też dla hamulców...) i wymienić olej. Specyfikacja dla skrzyń do benzyniaków to 75W90, dla twojej powinno być to samo.

: czw kwie 23, 2009 08:59
autor: Damian.25
u mnie jest sprzęgło hydrauliczne i olej wymieniony tylko nie wiem o jakiej specyfikacji ten olej. Ale sie dowiem i postaram się wymienić na ten 75W90 i zobaczę!

: czw kwie 23, 2009 09:35
autor: T.O.B.I.
mam nadzieję że piszesz o oleju w skrzyni :grin: na75W90

: czw kwie 23, 2009 09:42
autor: Pablitto
Bo w sprzęgle nie ma oleju, tylko płyn hydrauliczny :-)

: pt kwie 24, 2009 07:52
autor: Damian.25
tak chodziło mi o olej w skrzyni :grin:

[ Dodano: 28 Kwi 2009 22:16 ]
Mechanik wymienił mi docisk sprzęgła i już biegi wchodzą dobrze :grin:
pozdrawiam!!!!

problemy z jedynką i wstecznym - MK4 1.9 TDI

: sob maja 23, 2009 21:39
autor: piotr_dj
U mnie ciężko wchodziła jedynka i wsteczny.
Przyczyną była poluzowana nakrętka przy skrzyni biegów od linki ruchu w lewo i prawo dźwigni zmiany biegów.
Przykręcenie nakrętki w środkowym położeniu załatwiło sprawę.

Obrazek