Strona 1 z 1

Czasami dłuuugo odpala 1.6 RF

: pn kwie 20, 2009 22:30
autor: djmatys
Witam :bigok:

Silnik nie ma ustalonej reguły kiedy odpali za 1 strzałem , a kiedy trzeba go kręcić z 3-5 sekund aż dopiero załapie i to bardzo powoli... Czuć że już łapie ale trzeba dalej kręcić bo złapie zbyt niskie obroty i zgaśnie...

Przeważnie dosłownie wystarczy lekko przekręcić kluczyk i w mgnieniu oka silnik już pięknie pracuje... Nie ważne czy zimny, ciepły, czy stoi całą noc... jeden dzień można przyjść rano i prawie rozładować akumulator, a innego dnia przychodzę rano i pali na dotyk....

Te same objawy sa i na benzynie i na lpg więc układ paliwowy wykluczam...

Wymienione ostatnio kopułka, palec, (Beru) przewody, świece (NGK), filtr powietrza...

Czytałem gdzieś że ludzie wymieniają cewke ze zwykłej (olejowej? czy jakoś tak..) na elektroniczą i poprawia to bardzo odpalanie i pracę silnika... co wy na to?

: wt kwie 21, 2009 07:13
autor: pnowak2
dolaczam sie do pytania.

: wt kwie 21, 2009 08:24
autor: zwykly123
Cześć posiadam VW Golf mk2 silnik RF... Również sie dołączam do pytania mam te same objawy.....

: wt kwie 21, 2009 11:41
autor: Mc_Gyver
Witam. Zasadniczo są dwie możliwości: Pierwsza to wilgoć: deszczowe dni, mgła. Ta ewnetualnośc jest możliwa w przypadku sfatygowanej instalacji WN (cewka, kable, kopułka). Druga to automatyczne ssanie, które mają RF-y: zdarzają się awarie siłownika pull-down, który jest odpowiedzialny za odchylanie płytki ssania. Ja sprawdziłbym dodatkowo sprawnośc grzałki ssania (są opisy ze schematami na forum), stan przewodów podciśnieniowych i ich podpięcie. To są moje sugestie. Ale to dotyczy tylko ssania, co na pewno ma wpływ na uruchamianie zimnego silnika. Jeżeli zatem w ciepejsze poranki jest ok, a w zimniejsze jest źle bez względu na pogodę: obstawiałbym automatyczne ssanie. Jeżeli problem pojawia się w wilgotne dni: instalację WN. :pub:

: wt kwie 21, 2009 16:52
autor: djmatys
no a co powiesz dzisiaj? piękna pogoda, jezdziłem trochę po mieście i raz odpalał od 1 strzała, a raz trzeba go było kręcic 5s...

: śr kwie 22, 2009 11:12
autor: Mc_Gyver
a może coś nie tak ze stacyjką? Kumpel kiedyś miał Golfa i też się tak działo..."musiało się udać"-i w jego przypadku winna byłą stacyjka...

: śr kwie 22, 2009 22:35
autor: djmatys
no ale gdyby nie było styku to przecież wogole by nie odpalał :) a tak to iskra pojawia się dopiero po chwili.. tak jakby cewka musiała sie "naładować" ;)

Na dniach bede próbować podpiąć cewke z Polo (tam jest już tego nowego typu) i powiem czy coś pomogło :)

: czw kwie 23, 2009 19:38
autor: zwykly123
Witam ponownie :) Nie zalezy to od pogody napewno , bo sucho jest i wogole i dalej to samo.... raz pali mi 2 sekundy a raz musze go krecis chwile....djmatys, Jak ogarniesz ta cewke z Polo to daj znac :pub: PozdraVWiam

: czw kwie 23, 2009 20:57
autor: grabbek
proponuje sprawdzić ustawienie zapłonu