Strona 1 z 1

czujnik temperatury powietrza

: pn kwie 20, 2009 19:03
autor: steyr
Witam,tak jak w temacie,silnik 1.8 ABS,auto było podłączane pod Vag-a i wyskoczył bład czujnika temp powietrza [znajduje sie w podstawie wtrysku] i błąd czujnika Halla[ o dziwo bo auto poza wysokim spalaniem dobrze jezdzi] ,na chwile obecna pali ok 15-17 l Pb[auto bez gazu] ,według mnie powodem wysokiego spalania jest owy czujnik temp,i teraz mam pytanie czy dobrze mysle? wie ktos gdzie można nabyc przez siec taki czujnik?szukałem ale bez rezultat,ostatecznoscia bedzie zakup używanego wtrysku z szrotu kompletnego.pozdrawiam i dzieuje za wszelkie sugestie :D

: pn kwie 20, 2009 19:53
autor: dani3lo
Jak sie zachowuje sie na zimnym?? jakie ma oobroty czy nierowno pracuje czy jest ok? taki masz czujnik czujnik

[ Dodano: 20 Kwi 2009 19:54 ]
Ja tez mam 1,8 ABS spala mi 11-12l w miescie ale mam zrabany czujnik trmp wody bo jak jest zimny to nierowno pracuje pozniej sie uspokaja ale trzyma obroty na poziomie 1200-1000

: pn kwie 20, 2009 20:12
autor: steyr
heh kurcze,auto jest znajomego,niepowiem ci czy taki czujnik jest jak pokazujesz,wiem ze obroty mu falowały troche ale nieznacznie :crazy:

[ Dodano: 20 Kwi 2009 20:15 ]
chodzi o ten czujnik jak na zdjeciu:klikaj tutaj
pozycja nr 2 na obrazku

: pn kwie 20, 2009 20:48
autor: dani3lo
sorka ja w ogole zle przeczytałem... myslałem ze chodzi o czujnik temp. wody...

: pn kwie 20, 2009 22:03
autor: Paweł Marek
steyr, na tej ruskiej stronie http://volkswagen.msk.ru/ znajdziesz fotoporadę jak prowizorycznie zastąpić go czujnikiem płynu chłodzącego. Termistor jest identyczny. Więc albo robisz rzeźby albo kupujesz na szrocie całość.

: pn kwie 20, 2009 22:20
autor: steyr
Paweł Marek pisze:steyr, na tej ruskiej stronie http://volkswagen.msk.ru/ znajdziesz fotoporadę jak prowizorycznie zastąpić go czujnikiem płynu chłodzącego. Termistor jest identyczny. Więc albo robisz rzeźby albo kupujesz na szrocie całość.
ok,ruskiego nieumie,jutro pomysle bo dzisiaj :partyman:

: pn kwie 20, 2009 22:21
autor: Paweł Marek
steyr pisze:ok,ruskiego nieumie
ale ruskie obrazki posmatrisz

: pn kwie 20, 2009 23:45
autor: steyr
Paweł Marek pisze:
steyr pisze:ok,ruskiego nieumie
ale ruskie obrazki posmatrisz
hehhe no niewiem,moze z pomoca koolegi pomatrwie ale bedzie ciezko :rotfl:

: wt kwie 21, 2009 07:41
autor: T.O.B.I.
mam taki czujnik zdemontowany z przepustnicy od ABS-a razem z wtryskiem i TPS-em jak cie interesuje to na priva napisz, a propo możesz podać wartości oporu przy danej temperaturze to zweryfikujemy czy napewno jest uszkodzony, pomierz rezystancję czujnika (2-3 pin) przy odpiętej wtyczce, przy 20st powinna być w kiloomach

: wt kwie 21, 2009 10:55
autor: steyr
ok pomierze ale przez weekend jak bede miał auto dostepne :grin: tak sie dopytam co by jeszcze przy okazji można było sprawdzic,pomierzyc?

: wt kwie 21, 2009 11:51
autor: T.O.B.I.
pomierzyć wartości TPSu znajdziesz na forum, przeczyścić przepustnice, sprawdzić tak samo czujnik temperatury cieczy, wtryskiwacz może lać (sprawdza sie czy po zgaszeniu silnika kapie z niego), na koniec do sprawdzenia sonda lambda

: wt kwie 21, 2009 12:45
autor: steyr
ok,a sonde jak sprawdzic?

: wt kwie 21, 2009 13:15
autor: T.O.B.I.
testerem specjalnym do sond lub oscyloskopem, ale to na sam koniec zostawcie

[ Dodano: 21 Kwi 2009 13:33 ]
a propo oba czujniki temperatury powietrza i płynu chłodniczego powinny mieć podobne wartości oporu przy tej samej temperaturze, czujnik płynu ma jeszcze dodatkowy czujnik co podaje na zegary (4 piny razem)