1,9 TDi 1Z drgania....
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1,9 TDi 1Z drgania....
mam taki problem , samochod zaaczyna intensywnie drgac przy obrotach 1300-1800, ponizej i powyzej jest ok ( w miare OK ), zdarza sie tez ze sie zatrzesie przy odpalaniu silnika, co to moze byc....?
mniejsze drgania zaczynam znowu czuc powyzej 3000 obrotow, szczegolnie pod tylkiem (fotelem)....
dodam ze auto chodzi rowno, nie faluja obroty, rowno przyspiesza i nie traci mocy ( chodzi tak jak powinno).....
mniejsze drgania zaczynam znowu czuc powyzej 3000 obrotow, szczegolnie pod tylkiem (fotelem)....
dodam ze auto chodzi rowno, nie faluja obroty, rowno przyspiesza i nie traci mocy ( chodzi tak jak powinno).....
- marekos
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontakt:
To jest klasyczny objaw niedoróbki silnika 1Z, ja tez to mam i wielu innych kolegów z tego forum również, zresztą ten temat był już wielokrotnie poruszany użyj opcji szukaj. Nawet ja założyłem jeden temat z tym zwiazany. Poczytaj również formu na tdi-tuning. Tam jest opisane jak jeden z użytkowników sobie poradził z tym problemem. A gdyby Ci się udało naprawić te drgania to daj znać będe wdzięczny ja i też myśle że wielu szczęśliwych użytkowników tych wspaniałych silników TDI z tego forum.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
[img]http://img113.imageshack.us/img113/6610/img23312uz2.jpg[/img]
POdpinam siępod temat - masz moze link do tego postu gdzie poradzono sobie z drganiami bo nie mogę kurcze tego znaleźć.marekos pisze: Poczytaj również formu na tdi-tuning. Tam jest opisane jak jeden z użytkowników sobie poradził z tym problemem. A gdyby Ci się udało naprawić te drgania to daj znać będe wdzięczny ja i też myśle że wielu szczęśliwych użytkowników tych wspaniałych silników TDI z tego forum.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Unicron
GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl
Unicron
GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl
Temat rzeka - klekot zawsze będzie drgał - taki urok tego silnika. Walczyć z tym trzeba a niektórym nawet się udaje
.
Ponieważ sam silnik drga i ma drgac, więc uwagę nalezy zwrócić na punkty styku silnika z budą - czyli mocowanie silnika - często po dzwonach silnik nie leży tak jak powinien, druga sprawa to wydech - na niego są przekazywane wibracje i tu też można pokombinować.
U mnie najwiekszy efekt przyniosło wspawanie drugiego łacznika elastycznego między katalizatorem i środkowym tłumikiem (notabene ten pierwszy łacznik między kolektorem i katem często od sadzy robi się sztywny, w związku z czym przenosie drgania na resztę wydechu. Druga sprawa, która u mnie pomogła to wymiana przedniej poduchy pod silnikiem. W tej chwili dragania są na tyle male że nie chce mi się z nimi walczyć
.
Jeśli czujesz to pod tyłkiem to obstawiam wydech....

Ponieważ sam silnik drga i ma drgac, więc uwagę nalezy zwrócić na punkty styku silnika z budą - czyli mocowanie silnika - często po dzwonach silnik nie leży tak jak powinien, druga sprawa to wydech - na niego są przekazywane wibracje i tu też można pokombinować.
U mnie najwiekszy efekt przyniosło wspawanie drugiego łacznika elastycznego między katalizatorem i środkowym tłumikiem (notabene ten pierwszy łacznik między kolektorem i katem często od sadzy robi się sztywny, w związku z czym przenosie drgania na resztę wydechu. Druga sprawa, która u mnie pomogła to wymiana przedniej poduchy pod silnikiem. W tej chwili dragania są na tyle male że nie chce mi się z nimi walczyć

Jeśli czujesz to pod tyłkiem to obstawiam wydech....
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- marekos
- Mały gagatek
- Posty: 124
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontakt:
Prosze oto linki:
http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1298
http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1734
http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741
http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1298
http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1734
http://www.forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741
[img]http://img113.imageshack.us/img113/6610/img23312uz2.jpg[/img]
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
U mnie dzieje się tak ....
Ostatnio coraz częściej używam świateł drogowych, a w momecie ich włączania odczuwam jakby minimalny spadek obrotów silnika co z kolei powoduje minimalnie odczuwalne drgania w okolicy silnika (drganie jakiegoś elementu??), po wyłączeniu świateł drgania ustają, a przynajmniej w kabinie ich nie słychać. Dodam, że na obrotomierzu mam ok.950-960 obr/min (bieg jałowy) i po włączeniu świateł nie zauważam jakiegoś dającego się zauważyć spadku obrotów. Drganie, które opisuje jest tylko słyszalne na biegu jałowym i przy wyłączonym radiu
. Czy też u Was tak jest ?? Co może być przyczyną ??
Pozdrooo...

Pozdrooo...
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 140 gości