płyn do wpomagania mk2 '91
: wt wrz 27, 2005 16:01
Na poczatek - wiem ze bylo juz pare watkow nt. ale nie rozwialy one moich watpliwosci wiec zaczne jeszcze raz....
Mam problem z ustaleniem odpowiedniego koloru (klasy) oleju do układu wspomagania.
Wszyscy mowia innaczej i prosze o wasze opinie.
Troche teori (jak cos zle pisze to piszcie)
Samochod w ktorym wymiana mnie interesi to mk2 GTI '91 na 99,9% z oryginalnym ukladem wspomy
Sa 2 rodzaje plynow do wspomy:
1. ATF (czerwony) - odpowiednikiem Febi jest zielony - najprawdopodobniej mineralny. Olej szeroko stosowany do automatycznych skrzyń biegów.
2. G 002 000 (zielony) oryginalny VW stosowany na pewno w samochodach od mk3 wzwyz.
Odpowiednikiem Febi jest żółty.
To co ustalilem
1. Wg. knigi (Hayness) ktora mnie nigdy nie zawiodla do kwietnia 89 lali ATF
po kwietniu 89 lali G 002 000 (samochod mam 91)
2. Serwis VW w Wawie i w R-miu w ktorych konsultowalem znaja tylko płyn zielony
G 002 000, o zadnym innym nie słyszeli i zawsze taki leja. (przed 89 chyba nie bylo serwisow VW w Polsce...)
3. Na obudowie zbiorniczka mojego plynu jest wyraznie napisane ATF Ol, korek ma kolor czerwony (dla przykladu w pasku szwagra jest korek zielony i napisane G 002 000)
4. Wiekszosc znajomych zaufanych mechanikow (sztuk 3) mowilo zeby lac czerwony.
5. Płyn obecny w ukladzie ma kolor brunatny i chyba jak juz bardziej pod czerwony podchodzi....
No i teraz co ja mam wybrac? jak byl zielony czyli syntetyczny zalanie mineralnego czerwonego moze zaowocowac zatarciem pompy. Czym grozi zalanie zielonego jezeli byl czerwony? (zmiana z minerala na syntetyk - rozszczelneinie?)
Moze niech ktos sie wypowie z oryginalnym ukladem wspomy jaki ma kolor plynu w mk2?
Czekam na wasze doswiadczenia z wymiana plynow, jakies przykre lacznie z zatarciem pompy miel widziane - okolicznosci itd...
Mam problem z ustaleniem odpowiedniego koloru (klasy) oleju do układu wspomagania.
Wszyscy mowia innaczej i prosze o wasze opinie.
Troche teori (jak cos zle pisze to piszcie)
Samochod w ktorym wymiana mnie interesi to mk2 GTI '91 na 99,9% z oryginalnym ukladem wspomy
Sa 2 rodzaje plynow do wspomy:
1. ATF (czerwony) - odpowiednikiem Febi jest zielony - najprawdopodobniej mineralny. Olej szeroko stosowany do automatycznych skrzyń biegów.
2. G 002 000 (zielony) oryginalny VW stosowany na pewno w samochodach od mk3 wzwyz.
Odpowiednikiem Febi jest żółty.
To co ustalilem
1. Wg. knigi (Hayness) ktora mnie nigdy nie zawiodla do kwietnia 89 lali ATF
po kwietniu 89 lali G 002 000 (samochod mam 91)
2. Serwis VW w Wawie i w R-miu w ktorych konsultowalem znaja tylko płyn zielony
G 002 000, o zadnym innym nie słyszeli i zawsze taki leja. (przed 89 chyba nie bylo serwisow VW w Polsce...)
3. Na obudowie zbiorniczka mojego plynu jest wyraznie napisane ATF Ol, korek ma kolor czerwony (dla przykladu w pasku szwagra jest korek zielony i napisane G 002 000)
4. Wiekszosc znajomych zaufanych mechanikow (sztuk 3) mowilo zeby lac czerwony.
5. Płyn obecny w ukladzie ma kolor brunatny i chyba jak juz bardziej pod czerwony podchodzi....
No i teraz co ja mam wybrac? jak byl zielony czyli syntetyczny zalanie mineralnego czerwonego moze zaowocowac zatarciem pompy. Czym grozi zalanie zielonego jezeli byl czerwony? (zmiana z minerala na syntetyk - rozszczelneinie?)
Moze niech ktos sie wypowie z oryginalnym ukladem wspomy jaki ma kolor plynu w mk2?
Czekam na wasze doswiadczenia z wymiana plynow, jakies przykre lacznie z zatarciem pompy miel widziane - okolicznosci itd...