Strona 1 z 1

płyn do wpomagania mk2 '91

: wt wrz 27, 2005 16:01
autor: MaLiBU
Na poczatek - wiem ze bylo juz pare watkow nt. ale nie rozwialy one moich watpliwosci wiec zaczne jeszcze raz....

Mam problem z ustaleniem odpowiedniego koloru (klasy) oleju do układu wspomagania.
Wszyscy mowia innaczej i prosze o wasze opinie.
Troche teori (jak cos zle pisze to piszcie)
Samochod w ktorym wymiana mnie interesi to mk2 GTI '91 na 99,9% z oryginalnym ukladem wspomy
Sa 2 rodzaje plynow do wspomy:

1. ATF (czerwony) - odpowiednikiem Febi jest zielony - najprawdopodobniej mineralny. Olej szeroko stosowany do automatycznych skrzyń biegów.
2. G 002 000 (zielony) oryginalny VW stosowany na pewno w samochodach od mk3 wzwyz.
Odpowiednikiem Febi jest żółty.

To co ustalilem
1. Wg. knigi (Hayness) ktora mnie nigdy nie zawiodla do kwietnia 89 lali ATF
po kwietniu 89 lali G 002 000 (samochod mam 91)

2. Serwis VW w Wawie i w R-miu w ktorych konsultowalem znaja tylko płyn zielony
G 002 000, o zadnym innym nie słyszeli i zawsze taki leja. (przed 89 chyba nie bylo serwisow VW w Polsce...)

3. Na obudowie zbiorniczka mojego plynu jest wyraznie napisane ATF Ol, korek ma kolor czerwony (dla przykladu w pasku szwagra jest korek zielony i napisane G 002 000)

4. Wiekszosc znajomych zaufanych mechanikow (sztuk 3) mowilo zeby lac czerwony.

5. Płyn obecny w ukladzie ma kolor brunatny i chyba jak juz bardziej pod czerwony podchodzi....

No i teraz co ja mam wybrac? jak byl zielony czyli syntetyczny zalanie mineralnego czerwonego moze zaowocowac zatarciem pompy. Czym grozi zalanie zielonego jezeli byl czerwony? (zmiana z minerala na syntetyk - rozszczelneinie?)
Moze niech ktos sie wypowie z oryginalnym ukladem wspomy jaki ma kolor plynu w mk2?

Czekam na wasze doswiadczenia z wymiana plynow, jakies przykre lacznie z zatarciem pompy miel widziane - okolicznosci itd...

: wt wrz 27, 2005 23:48
autor: daaroo
ja dolalem taki jak do skrzyni automatycznej, jezdze pol roku i nic sie nie dzieje

kolejny mit ze jak sie wleje inny olej to sie zatrze

: śr wrz 28, 2005 00:17
autor: Krembul
A po co chcesz wymienić? Instrukcja nie przewiduje tego, żeby wymieniać płyn. Nawet w ASO mi odradzali.

: śr wrz 28, 2005 16:10
autor: MaLiBU
ma czarny kolor....
ale chyba daruje poki co z wymiana...
raz dziwnie mi wspoma chodzila i zastanawialem sie czy to nie wina plynu

: śr wrz 28, 2005 16:42
autor: Chmielu
Ja mam MK3 z '94 i leję czerwony ATF - taki był jak kupiłem więc taki leję.
Mam już 3 lata golfika, cały czas wlewam ten sam płyn i jest dobrze :bigok:

: śr wrz 28, 2005 17:00
autor: Pablo Corrado
Ja właśnie zatarłem pompę wlewając płyn czerwony zamiast zielonego :kac:
Jesli na zbiorniczku pisze ATF to lej ATFa czyli czerwonego. A swoją drogą faktycznie wymiana płynu nie jest przewidywana, tylko ewentualne dolewki ubytków.

: śr paź 26, 2005 17:04
autor: MaLiBU
Pablo Corrado pisze:Ja właśnie zatarłem pompę wlewając płyn czerwony zamiast zielonego :kac:
Jesli na zbiorniczku pisze ATF to lej ATFa czyli czerwonego. A swoją drogą faktycznie wymiana płynu nie jest przewidywana, tylko ewentualne dolewki ubytków.
hm... a napisz cos wiecej o tym zatarciu?
w Corasiu? jaki miales napis na zbiorniczku? i jaki kolor korka?

: śr paź 26, 2005 20:25
autor: cichy-m
Malibu, ogolnie rzecz biorac idz do dobrego sklepu z czesciami, podaj dokladne oznaczenia i rok produkcji... napewno beda mieli cos dla Ciebie, pozdrawiam

: śr paź 26, 2005 22:00
autor: MaLiBU
cichy-m pisze:Malibu, ogolnie rzecz biorac idz do dobrego sklepu z czesciami, podaj dokladne oznaczenia i rok produkcji... napewno beda mieli cos dla Ciebie, pozdrawiam
no wiesz, na poczatku wychodzilem z takiego zalozenia ale niestety ile miejsc tyle opinie, ASO innaczej, IC innaczej, wszyscy znajomi mechaniorzy innaczej... zazwyczaj opieram sie na wlasnej wiedzy, na oznaczeniach fabrycznych na dobrych ksiazkach glownie a info od serwisow i mechanikow traktuje dopelniajaco ale w tym wypadku dane w oznaczeniach i specyfikacjach technicznych sa sprzeczne...