płyn do wpomagania mk2 '91
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
płyn do wpomagania mk2 '91
Na poczatek - wiem ze bylo juz pare watkow nt. ale nie rozwialy one moich watpliwosci wiec zaczne jeszcze raz....
Mam problem z ustaleniem odpowiedniego koloru (klasy) oleju do układu wspomagania.
Wszyscy mowia innaczej i prosze o wasze opinie.
Troche teori (jak cos zle pisze to piszcie)
Samochod w ktorym wymiana mnie interesi to mk2 GTI '91 na 99,9% z oryginalnym ukladem wspomy
Sa 2 rodzaje plynow do wspomy:
1. ATF (czerwony) - odpowiednikiem Febi jest zielony - najprawdopodobniej mineralny. Olej szeroko stosowany do automatycznych skrzyń biegów.
2. G 002 000 (zielony) oryginalny VW stosowany na pewno w samochodach od mk3 wzwyz.
Odpowiednikiem Febi jest żółty.
To co ustalilem
1. Wg. knigi (Hayness) ktora mnie nigdy nie zawiodla do kwietnia 89 lali ATF
po kwietniu 89 lali G 002 000 (samochod mam 91)
2. Serwis VW w Wawie i w R-miu w ktorych konsultowalem znaja tylko płyn zielony
G 002 000, o zadnym innym nie słyszeli i zawsze taki leja. (przed 89 chyba nie bylo serwisow VW w Polsce...)
3. Na obudowie zbiorniczka mojego plynu jest wyraznie napisane ATF Ol, korek ma kolor czerwony (dla przykladu w pasku szwagra jest korek zielony i napisane G 002 000)
4. Wiekszosc znajomych zaufanych mechanikow (sztuk 3) mowilo zeby lac czerwony.
5. Płyn obecny w ukladzie ma kolor brunatny i chyba jak juz bardziej pod czerwony podchodzi....
No i teraz co ja mam wybrac? jak byl zielony czyli syntetyczny zalanie mineralnego czerwonego moze zaowocowac zatarciem pompy. Czym grozi zalanie zielonego jezeli byl czerwony? (zmiana z minerala na syntetyk - rozszczelneinie?)
Moze niech ktos sie wypowie z oryginalnym ukladem wspomy jaki ma kolor plynu w mk2?
Czekam na wasze doswiadczenia z wymiana plynow, jakies przykre lacznie z zatarciem pompy miel widziane - okolicznosci itd...
Mam problem z ustaleniem odpowiedniego koloru (klasy) oleju do układu wspomagania.
Wszyscy mowia innaczej i prosze o wasze opinie.
Troche teori (jak cos zle pisze to piszcie)
Samochod w ktorym wymiana mnie interesi to mk2 GTI '91 na 99,9% z oryginalnym ukladem wspomy
Sa 2 rodzaje plynow do wspomy:
1. ATF (czerwony) - odpowiednikiem Febi jest zielony - najprawdopodobniej mineralny. Olej szeroko stosowany do automatycznych skrzyń biegów.
2. G 002 000 (zielony) oryginalny VW stosowany na pewno w samochodach od mk3 wzwyz.
Odpowiednikiem Febi jest żółty.
To co ustalilem
1. Wg. knigi (Hayness) ktora mnie nigdy nie zawiodla do kwietnia 89 lali ATF
po kwietniu 89 lali G 002 000 (samochod mam 91)
2. Serwis VW w Wawie i w R-miu w ktorych konsultowalem znaja tylko płyn zielony
G 002 000, o zadnym innym nie słyszeli i zawsze taki leja. (przed 89 chyba nie bylo serwisow VW w Polsce...)
3. Na obudowie zbiorniczka mojego plynu jest wyraznie napisane ATF Ol, korek ma kolor czerwony (dla przykladu w pasku szwagra jest korek zielony i napisane G 002 000)
4. Wiekszosc znajomych zaufanych mechanikow (sztuk 3) mowilo zeby lac czerwony.
5. Płyn obecny w ukladzie ma kolor brunatny i chyba jak juz bardziej pod czerwony podchodzi....
No i teraz co ja mam wybrac? jak byl zielony czyli syntetyczny zalanie mineralnego czerwonego moze zaowocowac zatarciem pompy. Czym grozi zalanie zielonego jezeli byl czerwony? (zmiana z minerala na syntetyk - rozszczelneinie?)
Moze niech ktos sie wypowie z oryginalnym ukladem wspomy jaki ma kolor plynu w mk2?
Czekam na wasze doswiadczenia z wymiana plynow, jakies przykre lacznie z zatarciem pompy miel widziane - okolicznosci itd...
[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
ma czarny kolor....
ale chyba daruje poki co z wymiana...
raz dziwnie mi wspoma chodzila i zastanawialem sie czy to nie wina plynu
ale chyba daruje poki co z wymiana...
raz dziwnie mi wspoma chodzila i zastanawialem sie czy to nie wina plynu
[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
- Pablo Corrado
- Forum Master
- Posty: 1110
- Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
- Lokalizacja: Chrzanów
Ja właśnie zatarłem pompę wlewając płyn czerwony zamiast zielonego
Jesli na zbiorniczku pisze ATF to lej ATFa czyli czerwonego. A swoją drogą faktycznie wymiana płynu nie jest przewidywana, tylko ewentualne dolewki ubytków.
Jesli na zbiorniczku pisze ATF to lej ATFa czyli czerwonego. A swoją drogą faktycznie wymiana płynu nie jest przewidywana, tylko ewentualne dolewki ubytków.
Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.
hm... a napisz cos wiecej o tym zatarciu?Pablo Corrado pisze:Ja właśnie zatarłem pompę wlewając płyn czerwony zamiast zielonego
Jesli na zbiorniczku pisze ATF to lej ATFa czyli czerwonego. A swoją drogą faktycznie wymiana płynu nie jest przewidywana, tylko ewentualne dolewki ubytków.
w Corasiu? jaki miales napis na zbiorniczku? i jaki kolor korka?
[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
no wiesz, na poczatku wychodzilem z takiego zalozenia ale niestety ile miejsc tyle opinie, ASO innaczej, IC innaczej, wszyscy znajomi mechaniorzy innaczej... zazwyczaj opieram sie na wlasnej wiedzy, na oznaczeniach fabrycznych na dobrych ksiazkach glownie a info od serwisow i mechanikow traktuje dopelniajaco ale w tym wypadku dane w oznaczeniach i specyfikacjach technicznych sa sprzeczne...cichy-m pisze:Malibu, ogolnie rzecz biorac idz do dobrego sklepu z czesciami, podaj dokladne oznaczenia i rok produkcji... napewno beda mieli cos dla Ciebie, pozdrawiam
[b][color=blue]Volkswagen Klub Polska #107[/color][/b][b] | Frakcja Member | VW Silesia Club[/b]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
[b][color=czerwony][url]http://www.majoVWka.pl/[/url][/color][/b]
[img]http://malibu.vwgolf.pl/malibu4.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 232 gości