Strona 1 z 2
mk3 1,6i 95rok wymiana rozrzadu i kopułka,palec rozdzielacza
: wt wrz 27, 2005 12:15
autor: Andrych
Witam mam pytanie czy piszczaca i szumiaca rolka napinacza jest sygnałem do wymiany rozrzadu?bo po ostatniej wymianie ma przejechane dopiero 50000 i jaki jest koszt mniej wiecej wymiany całego rorzadu?
Drugie mam pytanie co ile sie powinno wymieniac kopułke i palec rozdzielacza
: wt wrz 27, 2005 12:33
autor: blackwhite
Andrych pisze:Witam mam pytanie czy piszczaca i szumiaca rolka napinacza jest sygnałem do wymiany rozrzadu?bo po ostatniej wymianie ma przejechane dopiero 50000 i jaki jest koszt mniej wiecej wymiany całego rorzadu?
No to już powoli czas na zmianę, rozrząd powinno się zmieniać po 60 tys km.
Koszt razem z rolkami i paskiem + robocizna to około 300-350 zeta.
Co do kopułki i palca to nie wiem, ale chyba dopiero jak coś jest nie tak.Tego się nie wymienia tak po prostu.
: wt wrz 27, 2005 12:48
autor: blackwhite
A i jeszcze jedno pytanie.Rozrząd wymieniałś osobiście, po tym jak kupiłeś samochód, czy jak kupiłes to ktoś Ci powiedział, że był wymieniany?Bo to zasadnicza różnica.
Ale jak piszczy to oznacza,że powinno się go wymienić.
: wt wrz 27, 2005 12:50
autor: Andrych
kopułka i palec rodzielacza razem kosztuja 40zł mi sie wydaje ze warto je wymienic razem z przewodami wn
Mam pytanie jak sie nazwya ta uszczelka gumka po wtryskiem,bo mi sie wydaje ze jest nieszczelna bo jak wciskam gaz to pochwili lapie dopiero
[ Dodano: Wto Wrz 27, 2005 12:53 pm ]
wiem to duza roznica,wlasnie jak go kupilem to poprzedni wlasciciel wymienial,jest fakturka itp. bo był serwisowany w aso ale dla pewnosci odrazu wymieniam zeby niespodzianki nie było
: wt wrz 27, 2005 13:06
autor: czykryszard
Pasek i napinacze proponował bym wymienić teraz zawsze to mniejszy koszt niż w razie zerwania paska a kopułkę wymieniasz dopiero jak coś nierówno chodzi silnik żle pali
: wt wrz 27, 2005 14:07
autor: Vasyl
Andrych pisze:
Mam pytanie jak sie nazwya ta uszczelka gumka po wtryskiem,bo mi sie wydaje ze jest nieszczelna bo jak wciskam gaz to pochwili lapie dopiero
Ta uszczelka to się nazywa podstawa wtrysku, tak na marginesie koszt około 45 zł oczywiscie nieorginał, wiem bo sam zmieniałem. Radze samemu zmienic, bo roboty nie dużo, a dziurawa moze narobic bałaganu w twoim portfelu (patrz. zwiększone zuzycie paliwa poprzez lewe powietrze).
: wt wrz 27, 2005 14:28
autor: piotr1979
jak wyje rolka to gon do warsztatu.bo to nie zarty.
: wt wrz 27, 2005 15:58
autor: Andrych
Vasyl pisze:Andrych pisze:
Mam pytanie jak sie nazwya ta uszczelka gumka po wtryskiem,bo mi sie wydaje ze jest nieszczelna bo jak wciskam gaz to pochwili lapie dopiero
Ta uszczelka to się nazywa podstawa wtrysku, tak na marginesie koszt około 45 zł oczywiscie nieorginał, wiem bo sam zmieniałem. Radze samemu zmienic, bo roboty nie dużo, a dziurawa moze narobic bałaganu w twoim portfelu (patrz. zwiększone zuzycie paliwa poprzez lewe powietrze).
MOZESZ NAPISAC COS WIECEJ JAK JA WYMIENIC?CZY WYSTARCZY ZDJAC TEN PLASTIK WYJAC STARA I WLORZYC NOWA CZY JEST WIECEJ KOMBINOWANIA?
furka juz jest u mechanika czeka tylko na wymine czesci,dzieki za odpowiedzi
: wt wrz 27, 2005 16:30
autor: Vasyl
Andrych pisze:
MOZESZ NAPISAC COS WIECEJ JAK JA WYMIENIC?CZY WYSTARCZY ZDJAC TEN PLASTIK WYJAC STARA I WLORZYC NOWA CZY JEST WIECEJ KOMBINOWANIA?
Andrych patrząc na intercars na podstwae wtrysku w 1.8 a w 1.6 to troche się rózni i cenowo i kształtem. U mnie wygląda to tak: odłaczasz wszystkie przewody i kable wchodzące do aparatu wtryskowego, potem wyciągasz zaslepki na puszce plastkowej (2X) znajdującej sie na aparacie wtryskowym, dalej odkrecasz ta puszke, potem odkrecasz cztery sruby mocujace aparat wtryuskowy do podstawy wtrysku, potem odkrecasz sama podstawe wtrysku (ową zje..ną), dalej zmiana na nową no i co skrecasz potem wszystko do kupy i jezdzisz. A tego trzeba pilnować, znam to z autopsji, jak miałem pęknieta tą podstawe to moj dzikus palił nawet 12 liter/100, a teraz zawsze to 4 litry mniej. A podstawe najlepiej sprawdzić najpierw wizualnie czy nie widac peknieć lub przy zapalonym silniku na wolnych obrotach weż reką poruszaj na wszystkie strony całym aparatem wtryskowym. U mnie po tym drugim zabiegu zwyczajnie zdychał silnik, ponieważ dostawał lewego tlenu.
: wt wrz 27, 2005 18:08
autor: Andrych
thanx a ta uszczelke tez musze wymienic u siebie bo ostatnio spalił mi 13,5 litra
: wt wrz 27, 2005 19:21
autor: Vasyl
Andrych pisze:thanx a ta uszczelke tez musze wymienic u siebie bo ostatnio spalił mi 13,5 litra
A tego to ja telepatycznie juz nie wiem, jak jest dobra to po jakiego dzika ją zmieniac, lepiej poszukac innych przyczyn. Grunt to trafić na przyczyne, a nie wymieniać po kolei co leci, bo o przyczynach dużego spalania tyle było na forum już, że można zrobic nakład wydawniczy z tego. Także uszy do góry.
: wt wrz 27, 2005 21:41
autor: Andrych
patrzylem ta uszczelka jest w jednym miejscu deliktanie sparciala wiec przyczyna spalania jest prawdopodobnie to,ale przy okazji wymienie filtr paliwa,jak to nie pomoze to bede szukac dalej
: czw wrz 29, 2005 11:07
autor: GRIsha
blackwhite pisze:Koszt razem z rolkami i paskiem + robocizna to około 300-350 zeta.
Rozrząd:
Rolka napinacza 55 zł, pasek 33 zł, robocizna 70 zł u znajomego mechanika
Koszt więc nieadekwatny do potencjalnych uszkodzeń po awarii rozrządu
pzdr