Strona 1 z 1

chip tuning golfa na pompowtrysku

: wt wrz 27, 2005 11:22
autor: Maro123
mam pytanko, czy bez zadnych przeszkod, zadnych niekorzystynych konsekwencji dla auta mozna zchipowac go ze 100PS do wyzszej mocy, jezeli tak to do jakiej? pytam sie bo slyszalem na ten temat rozne opinie typu ze sprzeglo moze nie wytrzymywac itp, dzieki

: wt wrz 27, 2005 11:36
autor: ludzi
O ile wiesz jak jeździć dieslem z turbiną, zmieniasz olej regularnie i filtry, to zostaje Ci podjechać do jednego z tunerów (w W-wie i okolicach masz kilku do wyboru), zdiagnozować auto porządniei wyjechać z ok 140+ pod maską.
Po chipie częściej zmieniasz olej (i lejesz dobry a nie jakieś badziewie) i tyle...

: wt wrz 27, 2005 15:44
autor: Krembul
Może nie częściej ale po prostu bardzo regularnie. Lepiej zmienić 500km wcześniej niż 500km później. Tak jak poprzednik napisał olej musi być dobrej jakości i koniecznie spełniać normę VW. Musisz też tankować dobrej jakości paliwo Shell V-power Diesel albo BP Ultimate Diesel. Jak się zorientowałeś z TDI można znacznie więcej mocy wyciągnąć niż mają seryjnie (margines bezpieczeństwa). Jest to spowodowane tym, że przeciętny Kowalski tudzież Shmidt może zapomnieć o wymianie oleju na czas albo zalać gówniane, rozcieńczone paliwo. Co do ograniczeń w podnoszeniu mocy to, z tego co czytałem, bez obawy o szybsze zużycie silnika w TDI można moc podnieść o 50% (w silnikach benzynowych o 30%).

: wt wrz 27, 2005 21:45
autor: ludzi
Krembul pisze:Może nie częściej ale po prostu bardzo regularnie. Lepiej zmienić 500km wcześniej niż 500km później. Tak jak poprzednik napisał olej musi być dobrej jakości i koniecznie spełniać normę VW. Musisz też tankować dobrej jakości paliwo Shell V-power Diesel albo BP Ultimate Diesel. Jak się zorientowałeś z TDI można znacznie więcej mocy wyciągnąć niż mają seryjnie (margines bezpieczeństwa). Jest to spowodowane tym, że przeciętny Kowalski tudzież Shmidt może zapomnieć o wymianie oleju na czas albo zalać gówniane, rozcieńczone paliwo. Co do ograniczeń w podnoszeniu mocy to, z tego co czytałem, bez obawy o szybsze zużycie silnika w TDI można moc podnieść o 50% (w silnikach benzynowych o 30%).
W podkręconym silniku olej się szybciej zużywa, dlatego radzę zmieniać zamiast co 15 to co 10tys. A z tymi procentami to trochę przesadzasz. U mnie, w poprzednim aucie, z takiego 100 PD zrobiliśmy 145 koni, co uważam za max dla przeciętnego usera drogowego, tyle, że w serii było o ile pamiętam ciut powyżej 110. Czyli realny wzrost to ok 30% i tego radzę nie przekraczać. 50% wyjdzie jeżeli porównasz serie z katalogu (100) z wynikiem z hamowni po chipie ;)

: wt wrz 27, 2005 21:55
autor: Tomasz Żaguń
Poza tym może kopcić przy deptaniu bo te 30% marginesu jest też międzyinnymi po to ale też słyszałem że jest już jakieś oprogramowanie do tych na pompkach że jak jeżdzisz normalnie to zachowuje się jak 100 konny a jak trzeba to wariuje jak 130. Podobno to koszt około 1200 pln za wgranie .

: sob lis 12, 2005 17:47
autor: Maro123
jasna a mozecie mi podac jakies linki do warsztatow zajmujacych sie chip tuningiem jeden juz znam tego w nadarzynie, ale chcialbym tez poznac oferte konkurencji nie musi byc koniecznie warszawa thanx

: sob lis 12, 2005 18:12
autor: jarek65w
http://www.diagtronik.pl/

http://www.forum.tdi-tuning.pl/index.ph ... =index.php
jeszcze jest ComSport,poszukaj trochę naprawdę nie jest trudno :bajer: