EGR 1.4 16v APE

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

reVV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lis 12, 2008 20:24
Lokalizacja: Kraków

EGR 1.4 16v APE

Post autor: reVV » sob kwie 18, 2009 21:54

Witam wszystkich!

Jak w temacie, sprawa tyczy się zaworu recyrkulacji spalin.
Auto mi się dławi przy szybkim dodawaniu gazu. Komputer pokazywał na samym początku kilka błędów, sondy lambda, czujnik temperatury i ten nieszczęsny zawór. Sondy i czujnik wymieniłem na nowe, jeśli chodzi o zawór, to kupiłem na Allegro używany. Wymieniłem go, i przez parę kilometrów miałem spokój, niestety okazało się ze dławienie dalej występuje... :( Nie wrzuciłem go jeszcze na komputer, ale błąd EGR będzie na pewno, w końcu objawy są takie same...
Chciałem się zapytać, jest możliwość ze błąd Egr jest następstwem innego? Może coś innego jest wadliwe, a komputer pokazuje że zawór, facet z Allegro zarzekał się że zawór jet sprawny..
Jeszcze przed montażem tego "nowego zaworu" z ciekawości podłączałem go pod kostkę przy włączonym silniku, teoretycznie na biegu jałowym powinien być otwarty prawda? U mnie tak nie było, no chyba że włącza się jeszcze przy odp. temperaturze, ale tego to nie wiem...
Myślicie, ze rozwiązaniem jest tylko i wyłącznie nowy zawór?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz kwie 19, 2009 09:08

reVV pisze:teoretycznie na biegu jałowym powinien być otwarty
Mnie sie wydaje,że na biegu jałowym powinien być zamknięty, a otwierać dopiero jeżeli dajesz buta i dodawać spaliny do powietrza zasysanego. Zawór jest sterowany masą z komputera, stały + przychodzi po stacyjce. Dodatkowe 3 przewody do odwzorowanie położena zaworu. Sprawdź jak jest z tymi napięciami.



reVV
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lis 12, 2008 20:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: reVV » ndz kwie 19, 2009 14:37

No właśnie jak daje buta, to wtedy się chyba zamyka, bo potrzebuje czystego powietrza do spalania, a nie powietrza + spaliny..
No chyba ze faktycznie nie zostaje wysterowany przez kompa, ale to jeszcze sprawdze
Ma ktoś może jakiś schemat który pin do czego?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz kwie 19, 2009 15:22

Potrzebuje spalin,zeby zmniejszyć iloś tlenków azotu w spalinach.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 280 gości