Strona 1 z 1

układ chłodzenia

: sob kwie 18, 2009 13:54
autor: Arczi166
witam wszystkich.Chciałem was spytać czy można jeździć w lecie na zwykłej wodzie????? zamiast płynu chłodniczego? ma to jakiś nie korzystny wpływ na prace silnika? z góry dziękuję

: sob kwie 18, 2009 13:58
autor: Leon013
Tak ma osadza sie kamień w chłodnicy moze ją zatkać pompa to samo więc lepiej jeździć na h.. płynie w lecie niż na widzie (moje zdanie)

: sob kwie 18, 2009 16:23
autor: Jesionvr6
dokladnie jazda na plynie utrzymuje uklad chlodzenia w czystosci dzieki dodatkom antykorozyjnym a jak sie leje koncentrat to powinno sie lac wode destylowana lub demineralizowana do rozcienczenia

: sob kwie 18, 2009 19:07
autor: Andrzej132
Na demineralizowanej spokojnie można jeździć. tylko pamiętać, zeby przed zimą wymienić na płyn niezamarzający.

: ndz kwie 19, 2009 13:39
autor: Racer
Czy widzieliście rozebrany silnik, który jezdził na wodzie? Nie ważne czy to woda demineralizowana czy zwykła z kranu. W silniku jest rdzawy osad, który niszczy pompę wody, uszczelkę pod głowicą, tworzy wrzery w bloku i głowicy a co najważniejsze temp pracy silnika jest wyższa a co za tym idzie uszczelka pod głowica padnie dużo szybciej i mozna latwo przegrzac silnik. Jak wszyscy (mam nadzieje) wiemy woda gotuje sie czy wrze jak kto woli, w 100stopniach a płyny chlodnicze w zaleznosci od marki gotuja sie powyzej 105stopni a to juz duzo dla silnika. Decyzja należy do kierowcy co sobie zaleje :)

: ndz kwie 19, 2009 14:39
autor: Arczi166
nie wiem właśnie zastanawiam się...... i czekam na wasze dalsze wypowiedzi

: ndz kwie 19, 2009 14:54
autor: roman58
Powinien chodzić na płynie bo temperatura wrzenia płynu to ponad 110stopni a temperatura wrzenia wody to tylko 100stopni.A niektóre termostaty mają temperaturę otwarcia 95stopni.Wentylatory dwu zakresowe przy chłodnicy 1zakres się włącza przy 95stopni a drugi jak dobrze pamiętam 110-115stopni to woda by już dawno się gotowała.

: ndz kwie 19, 2009 15:04
autor: bongo
Racer pisze:wiemy woda gotuje sie czy wrze jak kto woli, w 100stopniach a płyny chlodnicze w zaleznosci od marki gotuja sie powyzej 105stopni a to juz duzo dla silnika
roman58 pisze:Powinien chodzić na płynie bo temperatura wrzenia płynu to ponad 110stopni a temperatura wrzenia wody to tylko 100stopni
Woda owszem,temperaturę wrzenia ma 100 st,tyle że przy ciśnieniu atmosferycznym :bajer: A jak wiadomo układ chłodzenia jest układem zamkniętym w którym panuje nadciśnienie,które też podnosi temperaturę wrzenia płynów.Tak że argument o niższej temperaturze wrzenia nie ma w tym przypadku zastosowania.Ale jak wiadomo pompa wody jest smarowana płynem który w swoim składzie chemicznym ma odpowiednie dodatki.
Tak że jazda na wodzie nie jest zalecana...