Strona 1 z 1

Pekl pasek od rozrzadu

: sob kwie 18, 2009 01:45
autor: thomas_crx
Witam wiem ze to nie VW ,a seat ale VW Group... :D
Zostalem skierowany na to forum przez jednego z Waszych znajomych...
Chopaki z SEAT IBIZA KLUB sa chyba zbyt zajeci aby mi pomoc wiec pisze z zapytaniem :

Czy w silniku 1,0 MPI 37kW 50KM o oznaczeniu ALD uklad jest kolizyjny czy bez?
Nie wiem czy zawory pogielem czy nie i czy skonczy sie na wymianie paska rozrzadu czy bede musial szukac glowicy lub silnika :/ Wiem ze te silniki wystepowaly w VW Polo, Lupo...

Czy ktos wie cos na ten temat?? Pomozcie googlowalem dzis caly dzien i nic nie znalazlem o tym silniku...

: sob kwie 18, 2009 08:51
autor: TomiTT
ja bym zrobił tak że założył nowy pasek tak jak trzeba.. potem kluczem założonym na śrubę wału przekręcił bym go kilka razy i sprawdził czy nie blokuje go.. jeśli bez większych oporów by poszedł to spróbował bym odpalić

: sob kwie 18, 2009 09:50
autor: thomas_crx
w tym co piszesz jest sens :)
powiem jeszcze ze jak jechalem to nie slyszalem aby cos gruchotalo czy strzelilo silnik poprostu stracil na mocy i zgasl, wiec wydaje mi sie ze jest swiatelko w tunelu :)

Jade po pasek i bedziemy sprawdzac!

Dam znac jak poszlo!

: sob kwie 18, 2009 13:33
autor: Alex_220
Obawiam się, że rozrząd tego silnika jest jednak kolizyjny. Co ważne, zerwaniu paska rozrządu rzadko kiedy towarzyszy spektakularny wybuch czy też inne "efekty specjale", więc nie szukałbym w tym nadziei. Przy sporej dawce szczęścia nawet w silniku kolizyjnym zerwanie paska nie spowoduje uszkodzenia cylindrów czy części głowicy. Znam takie przypadki.

: sob kwie 18, 2009 19:07
autor: thomas_crx
Alex_220 miales racje z "Obawiam się, że rozrząd tego silnika jest jednak kolizyjny. Co ważne, zerwaniu paska rozrządu rzadko kiedy towarzyszy spektakularny wybuch czy też inne "efekty specjale", więc nie szukałbym w tym nadziei. " wszystko sie zgadzalo tak jak powiedziales! do wymiany 1 zawor wydechowy, pasek (ktory juz kupilem) uszczelka kolektora i zobaczymy co jeszcze... wszystko rozebrane w poniedzialek zamiawiam czesci!

dzieki za checi !! dam znac jak poszlo !! Pozdrawiam!!

: sob kwie 18, 2009 22:46
autor: Alex_220
Póki co, to z tego co piszesz, nie jest jeszcze najgorzej. Grunt, że całej głowicy nie musisz wymieniać (oby). O pasek to trzeba jednak dbać, bo to relatywnie tania rzecz, której uszkodzenie powoduje nierelatywnie duże koszta. Pozdro i powodzenia. Pochwal się efektami majstrowania :bigok:

: ndz kwie 19, 2009 01:11
autor: rakczek
Te silniki sa kolizyjne :(

: pn kwie 20, 2009 05:23
autor: thomas_crx
okazalo sie ze sa 3 zawory do wymiany, i moze dodatkowo jeszcze czujnik halla
jutro zamawiam czesci, glowice dostaje znajomy mechanik z serwisu mercedesa (powiedzial ze sie nia zaopiekuje za free :D )
dam pozniej znac jak poszlo i jakie koszta ponioslem za granica bo tam mieszkam (IRL)

Alex_220 zgadzam sie - pasek trzeba pilnowac! IRYS ktory mi sprzadawal auto powiedzial ze do 100tys na zegarach lekko powinien starczyc bo byl zmieniany przy 60tys ( aktualnie 90703) pasek byl BOSCH'a wiec mysle ze od nowosci, a ktos tu klamal :P wiem teraz jedno
KUPUJESZ, ZMIENIASZ AUTO - ZMIENIASZ PASEK OD RAZU NIE WIERZ NA SLOWO!
pozdrawiam

: pn kwie 20, 2009 11:46
autor: Alex_220
thomas_crx pisze:KUPUJESZ, ZMIENIASZ AUTO - ZMIENIASZ PASEK OD RAZU NIE WIERZ NA SLOWO!
Święte słowa, ludzie sprzedający auta często tykają się śliskich praktyk i wmawiają klientom, że "pasek wymieniany miesiąc temu" , tak jakby się mieli na tym wzbogacić. Lepiej nie ryzykować. Pozdrawiam