Silnik ABD i gaz

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

domin_m
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 13:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Silnik ABD i gaz

Post autor: domin_m » pn wrz 26, 2005 20:01

Witam,

Własnie kupiłem sobie golfa III silnik 1,4 ABD i chce do niego założyć gaz. Moje pytanie związane jest z instalacja gazową a dokładnie przełączaniem z benzyny na gaz. czy lepsza instlacja jest ta która ma przełącznie na gaz pow jakis obrotów silnika czy lepsza jezeli sie przełącza pow jakis obrotów i temperatury silnika (tzn ja sie silnik nagrzeje do ustalonej temp) ???? Proszę o uwagi i sugestie



Awatar użytkownika
PIIOTER
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw cze 02, 2005 09:28
Lokalizacja: \\//\\//-L-U-B-A-Ń-\\//\\//

Post autor: PIIOTER » pn wrz 26, 2005 22:31

Tez mam golfika z takim silniczkiem i od dłuższego czasu zastanawiam sie nad zagazowaniem go. Jeśli ktoś może prosze o jakieś wskazówki odnośnie założenia instalacji do własnie tego silnika. Chodzi mi konkretnie o marke i typ instalacji. Prosze także o opinie co sądzicie o gazowaniu tego silnika.:)


Golf III is great

sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: sekol » wt wrz 27, 2005 08:00

Przelaczanie na gaz po osiagnieciu okreslonej temp to IMHO nieporozumienie. Tylko obroty.
Byl caly ladny watek o gazowaniu tego silnika.



malgosk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob gru 25, 2004 18:28
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa

Post autor: malgosk » wt wrz 27, 2005 08:25

Dokładnie: byl już dłuuuuugi wątek na temat silnika ABD i LPG. Ale tak w skrócie: mam gaz od 9 miesięcy (prostainstalacja II generacji, firnmy BRC). Działa jak marzenie. Przełaczanie na gaz: tylko przez zwiększenie obrtów. Nie bierz taj z temperaturowym włącznikiem. Co do sprawności samochodu: jak ktoś dobrze ustawi instalację, to nie czuć zmniejszenia mocy. Pewnie jakieś jest, ale nie odczuwalne. A jeżdżę bardzo dużo, bo 4 tyś. km/miesiąc. Instalacja od lutego zwróciła mi się już 2 razy!!!! Pomyśl, ile to kasy. Zarobiłem już na niej (odliczając koszty wymiany śiwec, kabli, badania techniczne, itd.) około 1500 zł. A przecież ciągle na niej jeżdżę. Po prostu: polecam.



domin_m
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 13:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: domin_m » wt wrz 27, 2005 13:46

Słyszałem ze z instalacjami takimi w zimie sa klopoty czy to prawda ???



Awatar użytkownika
Kuntekinte
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 02:13
Lokalizacja: Piła,Bialystok,Galway
Kontakt:

Post autor: Kuntekinte » wt wrz 27, 2005 14:26

domin_m pisze:Słyszałem ze z instalacjami takimi w zimie sa klopoty czy to prawda ???

Z każda instalacja będą kłopoty nie tylko zima jesli jest zle założona.Moim zdaniem najważnijeszy jest własnie montaż.Ja swojego zagazowałem nie cały tydzien temu ze wzgledu na koszty beznzyny.w srode w południe odebrałem auto z warsztatu a w czwartek z rana pojechałem w 500km trasę.żadnych problemow.na pełnym zbiorniku czyli ok 33 L zrobiłem 415km.Czesto pokonuje tą trase i na gazie jest dla mnie dwukrotnie taniej.jak narazie nie narzekam i mam nadzieje że tak zostanie.


Squad nocne mary :satan:

sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: sekol » wt wrz 27, 2005 14:29

Słyszałem, ktoś mi tam mówił, że jest taki, że macie taki ...mix? Dobre to jest?

P.S. W polsce szacuje się, że jeździ ponad milion samochodow na tym paliwie. Sadzisz, ze wszyscy Ci ludzie maja w zimie problemy z instalacjami? :-) Problemem nie jest pora roku, uklad fusow ani wbrew temu co niektorzy twierdza destrukcyjny wplyw gazu na silnik.
Problemem jest w zdecydowanej wiekszosci nieprawidlowo zalozona instalaca lub slaba kondycja silnika juz przed instalacja.



alepka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: śr sie 25, 2004 13:04
Lokalizacja: małopolska - świętokrzyskie

Post autor: alepka » wt wrz 27, 2005 15:24

zgazam się z przedmówcą. też amm gaz w abd i nie narzekam. osiągów i tak to auto nie ma czy to na benzynie czy na gazie. załóż dobrą instalację dobrze wyreguluj i w kieszeni zostanie trochę kasy. zamiast 30zl/100km zaplacisz ok 17. a na ten temat był baaaaaaaaaaardzo długi wątek.



domin_m
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 13:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: domin_m » wt wrz 27, 2005 16:07

A jaka instalacje polecacie ???? I jaki duzy zbiornik wchodzi w kolo zapasowe ile monzna natankowac gazu bo slyszalem ze tylko 80% pojemnosci zbiornika ????



Awatar użytkownika
Kuntekinte
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 02:13
Lokalizacja: Piła,Bialystok,Galway
Kontakt:

Post autor: Kuntekinte » wt wrz 27, 2005 17:11

domin_m pisze:A jaka instalacje polecacie ???? I jaki duzy zbiornik wchodzi w kolo zapasowe ile monzna natankowac gazu bo slyszalem ze tylko 80% pojemnosci zbiornika ????

Co do do instalacji jakiej firmy nie bede sie wypowiadał,ja mam zavioli/bingo czy jakos tak.zbiornik w koło zawsze będzie wystawał bo wnęka nie jest duza to ile bedzie wyswał zależy jaki wybierzez.ja mam wiekszy czyli 41 litrów wystaje z 10cm tak mi sie wydaje.wchodzi 80% ,20%to poduszka powietrzna ze wzgledów bezpieczenstwa.

tu mozesz cos wiecej sie dowiedzieć:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=gaz


Squad nocne mary :satan:

Awatar użytkownika
adamo122
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sty 17, 2005 15:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adamo122 » wt wrz 27, 2005 19:27

mam taki silniczek zagazowany od 3 tygodni
polecam jak najbardziej
spalanie około 8.5 litra gazu
przy spokojnej jeździe
instalacja tylko z przełącznikiem obrotowym, przynajmniej ja taką mam i nie chciałbym innej



Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: maverik » wt wrz 27, 2005 20:21

witam
ja tez mam taki silnik i mam gaz
jak pisal jeden z moich poprzednikow silnik to nie rakieta zwijajaca asfalt ale ogolnie bardzo mocno rekompensuje to cena pelnego zbiornika gazu(dla mniej zorientowanych jest niewielka roznica wzgledem benzyny:) )
mam instalacje LOVATO jesli dobrze napisalem nazwe firmy i zbiornik 44L ktory niesety wystaje odrobine z miejsca na kolo
proponuje zastosowac styropian ktory pieknie wyrownuje podloge bagaznika a mozna w nim wyciac miejsce na lewarek trojkat itp
prawde mowiac to nie wiem do konca ile pali mi tego gazu poniewaz mam go dopiero okolo miesiaca i dokladnie nie sprawdzalem
tak czy inaczej roznicy za duzej w dzialaniu samochodu nie widze, instalacja przelaczana wzgledem obrotow silnika i nie mialem z tym jeszcze zadnego problemu
do niedawna jezdzilem innym samochodem na gaz i tam nawet zapalalem na gazie
paliwo z baku mi wyparowalo i nawet zima nie bylo zadnych problemow
w golfie odrobine paliwa miec trzeba bo jak mowil mi mechanik pompa paliwa smarowana jest nim samym tak wiec przy braku wachy mozna ja poprostu zatrzec

teraz moral: kolego nie ma sie co zastanawiac tylko trzeba ladowac gaz a zobaczysz ze warto



Awatar użytkownika
PIIOTER
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw cze 02, 2005 09:28
Lokalizacja: \\//\\//-L-U-B-A-Ń-\\//\\//

Post autor: PIIOTER » wt wrz 27, 2005 21:36

Dzis byłem dowiedzieć sie coś wiecej o tych instalacjach i gość zapytał mnie gdzie chciałbym mieć wlew. Zaproponował mi obok wlewu paliwa pod klapką żeby nie było go widać. Wlew wymaga wkręcania za każdym razem przed tankowaniem jakieś redukcji i dopiero wtedy z dystrybutora mozna tankowac co myślicie o tym rozwiązaniu?? :)


Golf III is great

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 395 gości